Wat ligt er op je werkbank? – Restauraties en vintage projecten

Nikkellaag zit erop.
Dompeltijd 10-14 minuten op 0.11 A

2 likes

Laatste koperlaag over de nikkellaag gelegd.

Kast geschuurd; er zullen nog wat krassen in blijven, maar dat is geen probleem, het is tenslotte een vintage horloge.

Ik ga nu een nikkelaag leggen.

2 likes

Chroomlaag zit erop.

15 likes

Ik zou hem op leer zetten. Kast is verder tof

2 likes

Echt veel beter geworden…

1 like

Je hebt gelijk

10 likes

Dankzij Macx en zijn groeiende expertise in kast restauratie weer eens 'n 'projectje opgegraven… Ooit 't plan opgevat hiervoor een andere, stalen kast passend bij dit leuke Velox (???) uurwerkje te zoeken en dan langzaam begraven onder andere ellende :smirk:

En nu net weer besloten toch maar weer eens wat stalen kastjes te bekijken :yum: zie net dat de aantallen steentjes niet kloppen met de dial info :grin: Ook leuk, het Velox service werkje is ‘unadused :joy:’!!!

10 likes

Misschien wil/kan @Macx de kast wel voor je opknappen.

3 likes

Had hij al in eerdere momenten aangeboden - dank je :+1:t2: Ik hang eigenlijk nogal aan de ‘son jus’ kasten, maar dit kastje is volgens mij niet eens een origineel (en de dial ook niet?) - dus wordt wellicht weer een heel ander verhaal Peter…

Macx heeft de kast van mijn Enicar MRO onder handen genomen…
Heel blij mee @Macx … super bedankt…

13 likes

Een van deze crazy-ass mofo’s heeft niet lang geleden een kleine 17K euro opgebracht op een veiling. Had ik dat geweten, had ik wel iets meer voor de service gevraagd… :upside_down_face: Zilverwaarde is maar ruim 130 euro, dat was het dus niet!

1 like

Heel graag voor je gedaan, Serge. Je kunt het nog verder oppoetsen, maar zo ziet het er mooi massief uit. De kleur komt heel goed overeen met de kleuren van de wijzerplaat.

3 likes

Laat in de middag deze Sport *** voorzien van een nieuwe chroomlaag. Niet getracht om alle krasjes eruit te halen, maar alleen een koper, nikklel en chroomlaag eroverheen gezet.

Eerst even chroomstrippen

koperlaag en geschuurd.

Nikkelaag

Chroomlaag

8 likes

Nog een foto bij daglicht, zojuist genomen.

5 likes

Bravo - mooi resultaat en ook nog eens 'n gave klassieker :hugs: (ik heb zelf de zilverkleurige dial versie!)