Inderdaad. Heb er hier ook vier ![]()
Daar is nagellak remover, oftewel aceton voor
Vandaag weer een paar pakketjes binnengekomen. Eindelijk is de kast van Sander gearriveerd, dus zodra ik klaar ben met de kast waar ik nu mee bezig ben, komt Sanders kast aan de beurt.
Het is een mooi horloge, prachtige wijzers en een mooie plaat, een Consul.
De kast van Kever had al klaar geweest, als ik niet een heel klein plekje op een lug zag met een ietswat koperkleur, Dat betekent dat daar geen dekking zit van nikkel, Ik heb het verchroomd, maar het bleef zichtbaar, dus vanmiddag heb ik het chroom er weer vanaf gehaald en opnieuw een nikkellaag gegeven.
Het gaat over 30 minuten in het chroombad.
Omdat ik hier en daar de plekjes opnieuw met nagellak heb behandeld, moet dat even drogen. Intussen is het bad op temperatuur aan het komen.
Chroomlaag zit erop, nu laten drogen en straks oppoetsen
Stroom 0.20 A
Spanning 00.5 V
In de tijd dat de kast van Kever in het bad hing, heb ik het uurwerk van Sanders kast er alvast uitgehaald.
Mooi uurwerkje

Veilig opgeborgen.

Ik ga mijn best doen om er weer iets moois van te maken

De kast van Kever is klaar.
Ik heb de nagellak eruit geschraapt. Morgen komt aceton binnen, dan loop ik het nog even na.
Kast is gerestaureerd met behoud van vintage look.
Wat is dit leuk om te volgen! ![]()
Ook leuk dat jullie me volgen, is erg leuk en fijn om dat te weten.
Ik ga nu jouw kast ontdoen van het oude chroom, en waarschijnlijk al vanavond een eerste koperflashlaag leggen. Wat daarna gebeurt, kan ik nog niet zeggen; misschien ga ik nog even door.
Het feit dat de kast mannelijke lugs heeft is ook eigenlijk wel vreemd. In een ideale wereld kun je die eraf zagen, en gewoon gaatjes in/door de lugs boren. Maar ik zal de band er toch nooit van vervangen, dus dat is niet aan de orde.
Of is dit vloeken in de kerk? ![]()
Dit is ook de eerste keer dat je het uurwerk van dit horloge kunt aanschouwen, als ik het goed heb begrepen.
Klopt, ik heb het nog niet in mijn handen gehad. Ziet er erg mooi uit. Maar heeft ook in 2024 een beurt gehad (grote reden waarom ik het gekocht heb. Heb ik daar de komende tijd geen gezeur mee).
Vandaar dat ik wat scherpe foto’s heb gemaakt, zodat je als het klaar is het verschil goed kunt zien.
Ik vertrouw jou blind hoor. Maar het wordt gewaardeerd ![]()
Ik heb er zin in, Sander.
Daar ben ik zeer blij mee! Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe het eruit ziet als alles straks weer in elkaar zit. Dat zal ik hier delen.
Wolter alvast enorm bedankt.![]()
Ik heb het graag voor je gedaan en ik ben ook zeer benieuwd wat voor uurwerk erin zit, vooral de plaat hoe die eruitziet, dus ik kijk ernaar uit om het hier terug te zien.
Cyma, gaaf! Mn pa heeft er wekkers van.