WoW ![]()
Ik ben jaloers, rode kool is nl. me favoriete groente ![]()
Smaakt lekker hoor, ik was de tijd vergeten en de Lagonda liep een uur achter, was al half elf, ik heb toch de kast in het chroombad gelegd, met iets meer amp.
Btw. Als je ook lekker wilt eten: ik heb deze maaltijden van uitgekookt.nl. Ik heb een hekel aan koken en de rotzooi weer opruimen. Dit is ideaal voor mij, en ook gezonde maaltijden.
Bij dit horloge is de kast opnieuw verchroomd en het glas vervangen.
Eindresutaat
Welk kaliber is dit?
Morgen nog even zachtjes over de polijstborstel, nu eerst laten rusten.
Super leuk om te volgen, Wolter! Dank voor het delen!
Dank je, Wilbert. Ik vind het weer fijn om te laten zien. Ik heb verder niemand om het mee te delen en waar kun je nu beter mee delen dan met horloge-enthousiastelingen?
Ik volg je vorderingen ook met veel interesse.
Vanmiddag begonnen aan deze tweedelige kast, dus weer iets moeilijker. Ik kreeg het chroom niet van de bezel. Ik heb op de kast drie lagen nikkel aangebracht; de krassen zijn er niet uit.
Maar ik ben blij dat deze achter de rug is; het was niet makkelijk.
Ik heb er nog wel iets van kunnen maken, over een paar dagen even napoetsen.
Dit wordt de volgende, nummer zeven. ETO
Ik wil me bij deze ook meer gaan focussen op de krassen; ik wil eens kijken in hoeverre ik dit horloge opgeknapt krijg.
De kast is in een zeer miserabele conditie, maar het loopt wel. Ik ben benieuwd wat er binnenin tikt.
Binnenin tikt een ETA 1100
Kan ook een servicebeurt gebruiken, dus dat doen we dan ook gelijk, geeft wat afwisseling.
Morgen maar weer verder hobbyen.
Ik ga nu eerst even een hapje eten.
Lekker nasi vandaag
Beste Wolter,
Op de achtergrond volg ik je al een hele tijd. Ik vind het geweldig wat voor vaardigheid je op hele korte tijd in de vingers hebt gekregen.
Zeker de kasten netjes maken waar de meesten hun neus voor ophalen.
Ik maak een diepe buiging en lees heel veel van je posts. Als je het vergulden heel goed in de vingers hebt, zal ik me zeer zeker wel bij je melden en hoop dat je energie en tijd voor mij en de kast hebt. Aangezien Breda een klein uurtje in de auto is voor me… … …
Wie weet…
Hier sluit ik me bij aan. Ik volg dit op de voet, want het is geweldig om te zien. Sharing is caring, dat blijkt hier wederom. Mooi dat je ons door alle stappen meeneemt.
Zo te zien beleef je er veel plezier aan!
Bedankt jongens, dat zijn leuke reacties. Ik hoop nog een tijdje ermee door te kunnen gaan.
Ik ga zometeen weer verder met de ETO. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.
Wolter @Macx , ik ben een passieve meelezer in dit topic, maar vind je updates ook erg interessant! Succes, maar pas aub op met al dat radium
.
Wolter, ga je nog experimenteren met een aquarium pompje om de vloeistof in beweging te houden? Het helpt met het verwijderen van de gasbelletjes en het transport van de metaal-ionen van de elektrodes naar de kast. Zie de vloeistof als een oplossing. Dan helpt stroming met het homogeen houden van de concentratie.
Ik moet daar nog over nadenken; belangrijk is om de amp zo laag mogelijk te houden, dan zijn de belletjes een stuk kleiner en bij verkoperen hoeft het bij elke laag er maar kort in, bij nikkel moet het stilhangen voor een minuut of tien, dan zou het wel nuttig zijn. Het zijn van die kleine bakjes ik vraag me af of het wel geschikt is voor zo’n aquariumpompje.
En of een aquariumpompje wel lang overweg gaat kunnen met vrij toxische vloeistoffen natuurlijk ![]()
Ik heb de kast van chroom ontdaan, en deze gaat nu een paar minuten in een conditioner en dan ongeveer 2 minuten in het koperbad, voor een eerste laag.
Het is uit het koperbad, ik ga het nu bekijken en met een 3000/5000 korrel zachtjes opschuren, niet de hoeken, maar de grotere oppervlakten van de kast,
De kast is opgeschuurd en ik ga nu voor een tweede laag.
Tweede laag zit erop
Ik verzink vrij veel schroeven en bouten en daar heeft het pompje geen moeite mee. Werd geleverd door de leverancier van de verzink spullen.