Wat ligt er op je werkbank? – Restauraties en vintage projecten

Hahaha de koning van de prellers is weer terug :+1:t2:

4 likes

:joy::joy::joy:

Ja ik had er zelfs de exacte veer voor… hij paste maar net in de verenwinder

17 likes

:laughing: :laughing:

1 like

:rofl:

2 likes

Dan moeten we ons niet meer afvragen waar jij al die amplitude haalt :upside_down_face:

2 likes

Deze had ik ook in de sw200-1 zitten in Hasselt😂

4 likes

9 likes

Eigenlijk lag hij gisteren op de werkbank, maar dit was een van de aanwinsten van de laatste Rikketik:

Weinig problemen gehad, alleen een enorme scheeftik, een gebroken opwindveer en een afgebroken tap van het centrale seconderad.

Loopt weer prima:

24 likes

Als je geen onderdelen hebt liggen kan dit een aardig probleem zijn :grimacing: :sweat_smile:

1 like

De beste raad is voorraad :innocent:

6 likes

Absoluut :+1:

1 like

Knap gedaan weer Tim, loopt weer als een zonnetje :ok_hand:t3:

1 like

Bedankt! Nu slaat de twijfel toe, ik heb het aanbod gekregen om de kast/pushers/kroon opnieuw te verchromen, ga ik dan het horloge in de originele staat laten of toch doen….
Ik neig naar het eerste :face_with_peeking_eye:

2 likes

Kast opknappen zou ik zeggen

2 likes

Alleen doen als je zeker bent dat je geen rond gepolijste brol terugkrijgt :face_with_peeking_eye:

3 likes

Versleten chroom vind ik persoonlijk spuug lelijk dus ik zou ook voor opknappen kiezen. Maar inderdaad, het moet geen kiezelsteen worden.

2 likes

Ik ben ook geen fan van versleten chromen kasten, maar slecht opgeknapte kasten vind ik nog erger; dan liever “dans son jus d’origine”.

3 likes

Dit is mijn eerste Citizen die op mijn Hobby werkbank ligt :grinning:
Op YouTube zag ik een filmpje van ‘My Retro Watches’ over een Citizen met een aparte Rotor… Dus meteen op zoek naar eentje. Gekocht voor € 54,33 :partying_face:

Ik hoop dat ik het voor elkaar krijg om het weer werkend te krijgen…

11 likes

Silvana is toe aan een make-over; de chroomkast is nogal versleten.

Eerst chroom strippen

Koperstrike aangebracht

nikkellaag aangebracht 2 x 5 min 0.08 A 2x 5 min 0.12 A

5 likes

Leuk, zo’n Jet :+1:
Succes :four_leaf_clover:

1 like