Kast is verchroomd, geen opbouw van koperlagen om juist alle krassen zichtbaar te houden, zo heb je
een nieuwe laag op een strakke kast. Werkt lekker snel, geen geschuur en van het ene bad naar het andere. Zo blijft de kast authentiek met een eerlijke, frisse vintage look.
Zit grotendeels weer in elkaar, automaatmodule zet ik er weer op als die in z’n kast zit. Had de wijzers graag nog wat opgeknapt maar een poetsbeurtje was eigenlijk wel het hoogst haalbare. Timegrapher app gaf best gezonde waardes zonder er wat aan te doen, al vraag ik me af hoe betrouwbaar dat is. heb een Weishi besteld om dit in het vervolg wat nauwkeuriger te kunnen doen .
Wat een verademing trouwens de Bergeon werkhouder in vergelijking met de chinese namaak. Zoveel meer werkplezier.
Dit keer ook het idee dat oliën al een stukje beter gaat. Het drupje op de deksteen van de balans geven zonder de steen zelf op te pakken lukte zowaar de eerste poging, wat nog wel lastig blijft is de olie exact op de juiste plek te geven. Kan het bij die kleine stenen met een 20x vergroting oogloup eigenlijk nog niet helemaal lekker zien. raak soms nog wel eens de tap zelf ipv gebied waar de tap door de steen komt.
Je kunt ook direct op messing een nikkellaag leggen; een koperstrike vult niets op, het is een hechtlaag voor de daaropvolgende koperlaag, of in dit geval een nikkellaag.
Juist, het wordt uiteindelijk toch beetje automatische piloot, je weet met welke olie gever in welke stand er precies genoeg aan zit. Andere oliegever en je moet weer even opletten
Uitdaging bij de Citizen Jet Auto Dater… Als ik de bridge van de Rotor vast schroef stop de Balance Wheel met draaien… De bridge steunt gedeeltelijk over de Balance cock dus op het moment dat ik het vast schroef druk het de Balance cock omlaag.
Ik heb geen aanbod gedaan hoor, Bram, voel me wel een beetje aangesproken haha.
Ik vind het ook mooier als het verleden, de dutjes en krassen erin blijven.
In het begin was ik ook bezig met koperlagen leggen, maar je krijgt modelvervorming, wat echt niet mooi is.