Je hoeft je niet aangesproken te voelen. Ik ben zelf degene die heeft aangeboden om de kast en pushers aan te pakken.
Hahah nee Bram bedoelde gekscherend zichzelf ![]()
Trek je de automaatmodule niet toevallig scheef met aanschroeven?
Nee, daar had ik al naar gekeken. Het is één schroef die het veroorzaakt en deze heb ik niet helemaal vast gedraaid. Met blauwe locktite? Ik kijk er volgende week naar met een frisse blik…
Iedereen een fijn weekend en geniet lekker van het mooie weer.
Dat zou ik niet doen…
Ligt de module wel mooi vlak? Niet dat er ergens een schroefje doorsteekt ofzo?
Vanmiddag nieuwe chroomlaag aangebracht.
Ik had het in jan. jl. al een keer gedaan, maar vond het niet netjes genoeg. Vandaag
een tweede keer. In jan. jl. was ik nog maar een paar maanden bezig en intussen meer ervaring en bijgeleerd.
Oké, toen ik het gisteren las, concludeerde ik direct dat het op mij sloeg. Ik heb namelijk ook kasten verkloot en toch hier geplaatst, dus ja, ik weet van mezelf dat ik nog veel meer ervaring moet opdoen. Nu werk ik zonder opbouw van koperlagen. Op YouTube zag ik iemand de krassen eruit vijlen, maar dan verkloot je toch ook een kast? Haal je origineel materiaal weg, ben ik ook geen voorstander van.
Maar gelukkig hebben jullie niet zo hard gevonnisd over mijn gepruts.
We zijn hier allemaal aan het genieten van ons eigen gepruts. Ik probeer de kasten wel wat strakker te maken. Kost wat materiaal, maar probeer wel de kenmerken van de kast te eerbiedigen.
Vereiste is dat de pushpins nog fatsoenlijk in de lugs vast zitten.
Heb met best leuk resultaat vorm terug gekregen in uitgesleten lugs. Alleen het is een flink proces met de koperlagen en dan de nikkel chroom/goud.
Momenteel strip ik chromen kasten en polijst ze dan en daarna in de palladium.
Gouden kasten polijst ik alleen en dan vergulden.
Wat daarvan de duurzaamheid is mag Joost weten, maar je kan ook een kast hebben waar je denkt dat alles nog goed is maar dat het de laatste fractie van de micron is geweest en een maand later ook door is.
Zonder gepruts geen resultaat, we moeten allemaal dingen leren.
Eens, door het te doen met vallen en opstaan leer je wat niet werkt, bijv. bij mij. Ik heb nu wel geleerd dat je met opvullen van de krassen op de lunette je modelvervorming krijgt en het te bol wordt. In het begin had ik dat niet zo in de gaten. Op een gegeven moment zag ik het. Je weet bij schuren niet hoever je nog kunt gaan; het neemt ook erg veel tijd in beslag, dus ik ben daar vanaf gestapt. Nu chroomstrippen, koperstrike, nikkel of palladium en chroom. Werkt veel beter en sneller. Lugs zou nog wel kunnen, maar rondingen en zoals een lunette, daar blijf ik vanaf.
Hoi Macx. Heb je ook een foto van het uurwerk van deze Ruhla
Ik benieuwd welk type er in zit.
De 3 schroeven hebben allemaal verschillende lengte van 1 de langste dan 2 en 3 de kortste.
Ik zal alles weer demonteren en controleren als alle schroeven logisch op zijn plek zitten zover ik dat kan beoordelen. Ik zal ook controleren als alles vlak is.
Ha, dat dacht ik al. Dat is de Präsiza van vóór de penankers. Deze uurwerken konden zich makkelijk meten met de Zwitserse uurwerken.
Mooi hoor.
Deze Lagonda is kijken wat we hiermee kunnen doen,
Ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit chroom vanaf heb gepolijst of gestript; ik denk dat dit messing is, en wat er ooit op heeft gezeten, dat weet ik niet.
Ik ga de kast even over de polijstborstel halen en er een palladiumlaag op aanbrengen.
Palladium zit erop, wat nu, zo laten of vergulden?
Mijn keuze zou vergulden zijn ivm de kleur van de cijfers
Ik had ook dat idee. Ik heb de kast er nu even ingezet, dan kunnen we het nog beter bekijken.
Ogenblik, ga ik even de foto’s op de pc zetten.
Als we naar de kleur van het kroontje kijken, dan zie ik daar geen vergulding.
Ik ga er even een goldflash opzetten; volgens mij is dat iets lichter van kleur
Er zit nu een goldflash op. Je ziet wel wat krassen op de lunette, maar ja, ik ga ze er niet uithalen.
Ik ga het even in elkaar zetten, dan kunnen we het beter bekijken.
Ik heb het in elkaar staan, de kroon doet moeilijk, hij wil niet verder, dus nog een beetje rommelen dan schiet ie er wel in.
Lijkt mij perfect
Dit is een goldflash. Ik kan nu nog een ronde doen met een goldelectrolyt, of het veel of weinig uitmaakt weet ik niet, dus als dit het moet worden, dan ga ik het nu vergulden. En anders komt er weer een palladiumlaag over. Maar jij denkt dat dit goed is, dan ga ik nu verder met vergulden.
Ik vind hem mooi