Zo, laagje nikkel erop.
Snel en mooi geworden.
Ja dat is het mooie met platen, je ziet het onder je handen gebeuren ![]()
Mooi dat er russische tekst onder Tissot staat. Weet niet of er zo nog veel zijn ![]()
Wat leuk dat jij dezelfde hebt!
Ik ben nu vooral de buitenkant aan het schoonmaken en elektrisch controleren. Hierna wil ik eerst een kijken hoe het werkt en vooral of hij goed werkt.
Daarna gaatie een keertje helemaal uit elkaar om alles goed te reinigen en in te vetten/olieen.
Ja dat levert veel op. Ik heb de motor ook vervangen door middel van een adapter te printen. Ook een nieuwe motorkoppeling erin, je hoort hem niet meer
Ik heb de Elma alleen even aangehad tot dat de motor naar beneden gezakt was om de motor en bovenkant van de bovenplaat te kunnen poetsen.
Ik vond het motortje al wel erg stil.
Heb je ook zelf reinigingsmandjes ontworpen en geprint??
Het is inderdaad cyrillisch schrift, maar volgens mij geen Russisch maar Servisch. (Dat onderste woord Београд is Belgrado in het Servisch).
Maar er zijn er inderdaad niet veel van. Ik heb nog een keer een spoorwegzakhorloge gezien met dit opschrift, maar verder nooit.
Nee, alleen een adapter voor de nieuwe motor. Ohja, en houders voor de kruken afdichting. Ik stuur je nog wel foto’s
Hier wat fotos
Vrijdag het horloge weer mogen ontvangen van de DHL mevrouw nadat een heel lief forumlid het uurwerk voor mij wilde servicen.
Denk dat ik nog wel een andere kleur bandje er op zet maar vandaag heb ik deze prachtige 18k chrono om de pols gehad.
Mooi. Uniek dus , mogen we dan wel zeggen. ![]()
Hele mooie…!!!














