Wat ligt er op je werkbank? – Restauraties en vintage projecten

Zo, laagje nikkel erop.


10 likes

Snel en mooi geworden.

1 like

Ja dat is het mooie met platen, je ziet het onder je handen gebeuren :smile:

1 like

Ik heb die van mij toen ook helemaal aangepakt.




11 likes

En weer in elkaar :innocent:

10 likes

Mooi dat er russische tekst onder Tissot staat. Weet niet of er zo nog veel zijn :ok_hand:

1 like

Wat leuk dat jij dezelfde hebt!
Ik ben nu vooral de buitenkant aan het schoonmaken en elektrisch controleren. Hierna wil ik eerst een kijken hoe het werkt en vooral of hij goed werkt.

Daarna gaatie een keertje helemaal uit elkaar om alles goed te reinigen en in te vetten/olieen.


1 like

Ja dat levert veel op. Ik heb de motor ook vervangen door middel van een adapter te printen. Ook een nieuwe motorkoppeling erin, je hoort hem niet meer

2 likes

Ik heb de Elma alleen even aangehad tot dat de motor naar beneden gezakt was om de motor en bovenkant van de bovenplaat te kunnen poetsen.

Ik vond het motortje al wel erg stil.

Heb je ook zelf reinigingsmandjes ontworpen en geprint??

1 like

Het is inderdaad cyrillisch schrift, maar volgens mij geen Russisch maar Servisch. (Dat onderste woord Београд is Belgrado in het Servisch).

Maar er zijn er inderdaad niet veel van. Ik heb nog een keer een spoorwegzakhorloge gezien met dit opschrift, maar verder nooit.

1 like

Nee, alleen een adapter voor de nieuwe motor. Ohja, en houders voor de kruken afdichting. Ik stuur je nog wel foto’s

Hier wat fotos




5 likes

Vrijdag het horloge weer mogen ontvangen van de DHL mevrouw nadat een heel lief forumlid het uurwerk voor mij wilde servicen.

Denk dat ik nog wel een andere kleur bandje er op zet maar vandaag heb ik deze prachtige 18k chrono om de pols gehad.


12 likes

Mooi. Uniek dus , mogen we dan wel zeggen. :ok_hand:

1 like

Hele mooie…!!!

1 like