Wat maakt een horloge vrouwelijk of ouwelijk?

Elke. Ochtend. Weer. :sweat_smile:

Ah shit! :pensive: daar gaat m’n grandioze zelfbeeld wanneer ik m’n 34mm spaceview even om de pols heb… :joy:

Anyway, ik ben van mening dat iedereen kan dragen waar hij/zij/x zich prettig bij voelt. Een horloge kies je primair omdat je hem zelf mooi vindt, niet omdat je wil dat anderen hem mooi vinden. :hugs:

2 likes

Wat iedereen op zn pols draagt moet ie/ze zelf weten.

Maar die accutron is inderdaad een wijvending.

Dit is accutron voor mannen :wink:.

Joke…

7 likes

Ik vind persoonlijk leer, goud en wat kleinere horloges meer ouwelijk maar dat komt ook omdat bijvoorbeeld vintage omegas we zo uit zien. Voor de rest is inderdaad kleiner met diamanten meer voor vrouwen maar draag vooral waar je je lekker bij voelt.

2 likes

:joy:
Cheers! :beers:

1 like

Let’s talk watches.

1 like

Alles hangt af van de manier van dragen en de gelegenheid, lijkt me. Zo’n Reverso bijvoorbeeld. Prachtig bij een goed pak of zelfs overhemd bij een diner of een zakelijke afspraak van enig gewicht. Wat mij betreft wat meer ‘verwijfd’ in je vrije tijd.

Geldt overigens voor zo’n beetje alle dressers. Goud of staal, ongeacht de vorm.

1 like

Ik vind alles onder de 42mm vrouwelijk (lijken).
Misschien omdat ik al jaren 42, 44 en 47mm gedragen heb.

Tja…

4 likes

Omdat er net drie dubbeltjes in mijn horlogepot zitten en volgend maand…iets meer.

Bij mij zal het er ook uitzien als een vlag op een modderschuit, maar daar wordt het horloge niet minder cool van. :sunglasses:

1 like

Is bekend. Had je anders bovenstaande liever gewild? Wat dat betreft schijnt Putin het beter te doen…

1 like

Beetje strak, net als de polo :joy:

De polo is niet te strak… de stof te dun…

1 like

Nooit begrepen waarom ze wijzers op een veldfles hebben geplakt.

1 like

yep. Vintage is leuk als je er van houdt, of zelf vintage bent :slightly_smiling_face:

Dit wordt dus ondanks de stijl eerder als vrouwlijk gezien hier dan mannelijk? Want is maar 33mm en is 18mm qua bandaanzetting.:thinking:

1 like

Ik heb iets vergelijkbaars van Minerva, 33mm diameter.

.

2 likes

Is niet bepaald een courante, moderne herenmaat he?

Courant is een issue wanneer ik het verkoop. Voor mij een blijvertje.

2 likes

Wat maakt een horloge vrouwelijk of ouwelijk?

Smaak.

Dat is het wel denk ik, klein horloge vind ik niet vrouwelijk, zeker niet als het een vintage horloge is, dan ontkom je vaak niet aan kleinere horloges en die passen dan gewoon in het tijdsbeeld.

Een vriend van mij en mede forumlid zei ooit: alleen echte mannen kunnen kleine horloges dragen.

Dat vind ik wel een leuke manier van kijken naar het hele size gebabbel, ten eerste bestaat er dus compensatie gedrag bij mannen, dus hoe kleiner het 1 hoe groter het autootje of horloge? Daarnaast kan het ook betekenen: echte mannen zijn eigenzinnig, bepalen zelf wat kan en niet kan, en hebben maling aan wat “iemand” daar dan van vind, dat is in mijn beleving dan ook waar de uitspraak voor staat: echte mannen kunnen dus kleine horloges dragen.

3 likes

Ik heb ook 33 en 34 mm horloges gehad… ik heb toch een grote voorkeur voor 35/36 en groter.

Ik vind het snel pietepeuterig ogen.

Maar ik ken ook een man van 1,70 met polsen van 14-15 cm en die stond t perfect.
:man_shrugging:

Maar met courant bedoel ik modern (en) in de handel. Je ziet natuurlijk wel vintage horloges in kleinere maten.