Wat te doen met deze 'oorlogs-Rolex'?

Ben onder de indruk, zit dan ook met spanning te wachten op je stukje hierover.

Lume fixeren vind ik wel discutabel (want onomkeerbaar)…

Oude plexi en onderdelen bewaard!

4 likes

dat +1

1 like

Wat moet je er anders mee doen? Het verkruimelt en laat los? (oprechte vraag)

ik denk dat het ‘verkruimelen’ schromelijk overdreven wordt , de lume aan de achterzijde van de wijzers fixeren is soms nodig als er al stukjes weg zijn / losgelaten zijn (ziet er niet naar uit op de originele foto’s) , maar de wijzerplaat ? nooit, jamais , never , niemahls

2 likes

want eerlijk gezegd ziet deze lume er perfect uit , zonder enige aanwijzing dat er iets mee gaat gebeuren (of mee had moeten gebeuren)

2 likes

Mag ik vragen hoe ik u kan bereiken ?
Onder wat voor nr

En is hij nog steeds te koop ?

Ik denk dat je beter even kan wachten of er contact met je wordt opgenomen, of niet. Drie vragen achter elkaar komt vrij opdringerig over, gewoon even geduld hebben.

Kan je motivatie nu wel plaatsen, maar probeer toch even geduld te hebben. Dit is een openbaar forum dus persoonlijke gegevens worden hier echt niet zomaar uitgewisseld en gaan dan via PB.

Mijn bescheiden mening.

Mooi puur horloge, ook goed gerestaureerd, maar nooit de wijzerplaat herstellen indien dit niet nodig is, nogmaals NOOIT.

Voor mij is dit zelfs een deal breker.

1 like

Ik vind hem daarentegen perfect gerestaureerd; met eerbied voor het verleden.

2 likes

Goedenavond allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties. Ik lees een aantal reacties mbt de lume, en wil hier graag toch even op reageren :slight_smile:

De lume is niet vervangen, slechts gefixeerd met een transparante binder. Dit is precies dezelfde binder welke bij nieuwe lume wordt gebruikt, alleen nu wordt geen lume-poeder doorheen gemengd. Overigens weer ik niet zeker of Kalle de lume op de wijzerplaat ook heeft gefixeerd, maar het is zowieso niet zichtbaar. Bij de wijzers zit de binder aan de achterkant van de wijzers, en is hier weinig tot niets van de zien, mede omdat de binder deels in de lume trekt. Daarnaast was de lume van de GMT wijzer wel erg fragiel, dit was duidelijk zichtbaar onder de microscoop. Ik heb zelf de lume van zowel de wijzerplaat als de wijzers ook zelf met een vergroting van 50x bekeken en kan geen verschil zien tussen voor en na.

Hier wil ik tegenover stellen dat ik het verschrikkelijk jammer vind wanneer oude lume uit de wijzers brokkelt bij een dergelijk horloge, dus het is ook een stukje ‘liever voorkomen dan genezen’ voor de komende jaren.

Mbt de vraag om contactgegevens, ik heb een PB gestuurd maar geen reactie meer ontvangen. Mocht iemand serieuze interesse hebben kan ik dat altijd aan de eigenaar doorgeven.

Met vriendelijke groet,
Koen

12 likes

Er is wel gereageerd via pb naar Koen maar ik krijg geen bericht meer terug.!?. Heel vervelend . Ik hoop dat er reactie komt .

Goedemorgen Splinter,

Kunt u hem nogmaals sturen? Ik heb het nagekeken en er is geen berichtje van binnengekomen.

Met vriendelijke groet,
Koen

Goedemorgen Koen .

Ik heb op uw PB gereageerd Door op beantwoorden te klikken .
Dan zou het toch bij u terecht moeten komen . Het is verzonden …ik ga het nog eens proberen

Dat klinkt alsof u vanuit de mail hebt gereageerd, richting het forum. Dat bereikt Koen niet. Vanuit de berichten kunt u direct reageren. Daar komt u op deze manier.

Open het berichtje… en zoek naar;

6 likes

Wat een pracht! Die zou ik ook zo overnemen. Ten aanzien van de lume. Dit horloge is in zijn staat prachtig. Zou er helemaal niks aan hebben gedaan. Zeker niet met de lume aan de slag zijn gegaan. Brokkelt het dan brokkelt het. Onstaan er kale plekken. Ook goed. Hoort er allemasl bij.

Zou enkel zorgen dat het uurwerk technisch in orde is.

1 like

Eens. Zelfs het bekraste glaasje was geen probleem voor mij.

1 like

@koen lijkt mij deskundig genoeg. :innocent:

Zonder fratsen, Koen kan/wil niet zomaar de naam van zijn klant vrijgeven. Dat siert hem.