Wat te doen met deze 'oorlogs-Rolex'?

Helder verhaal!

Blij zijn dat het horloge goed terecht is gekomen Voor hetzelfde geld lag het nu in een moeras of zo.
Emotioneel héél erg maar zou me er toch bij kunnen neerleggen indien het mijn horloge was, toch sterkte voor de nabestaande, iets om fier op te zijn !

Het verhaal wordt steeds interessanter! Benieuwd ook wat de vraagprijs wordt van een dergelijk horloge t.o.v. een zelfde horloge zonder verhaal. Wat is de surplus?

[quote=“Splinter, post:87, topic:98545”]
(…) hij mag niet zonder toestemming zonder auteurs rechten een verhaal over iemand schrijven[/quote]

Raakt kant noch wal.

Dat zou kunnen. Dat zou spijtig zijn, want het lijkt me een interessant verhaal.

Vast interessant maar ongetwijfeld niet gezellig

Hier idem, met deze historie denk ik dat er een flink prijskaartje gerechtvaardigd is!
Schitterend horloge overigens met dit verhaal! #grail

Het lijkt me voor de verkopende partij, vrij eenvoudig te controleren of @Splinter inderdaad familie is van de oorspronkelijke eigenaar van deze GMT. Mocht dat zo zijn, dan kan ik me voorstellen dat hij om persoonlijke redenen dit horloge wil terugkopen.

Qua waarde vraag ik me af of die werkelijk stijgt voor mensen die geen (familie) band hebben met de oorspronkelijke eigenaar. Objectief gezien is de kast gewoon erg lomp bekrast, mogelijk zelfs om te voorkomen dat het horloge tijdens de Vietnam Oorlog nog een hoge waarde zou vertegenwoordigen (bijvoorbeeld in geval van gevangenschap).
En zonder echt goede documentatie, kan iedereen een (bestaand) regimentsnummer in een “oude rolex” krassen.

Just my 2 cents.

Doe mij er maar eentje met wat minder “slijtage”!

4 likes

+1

1 like

Dit is hem volgens mij, toch @koen ?

Goedemorgen,

Dat klopt, de eigenaar heeft besloten het horloge te veilen op deze veiling. Ik heb zoveel reacties mogen ontvangen van personen welke interesse hebben om
het horloge over te nemen, dat we allebei vinden dat veilen de eerlijkste manier van verkopen is. Zowel de familie van de voormalige eigenaar, alsmede overige geïnteresseerden die hun interesse maar mij hebben uitgesproken, kunnen op deze manier meebieden op dit horloge.

Momenteel schrijf ik een verhaal over de historie van dit horloge, dat zal ik nog wel publiceren op het horlogeforum.

Met vriendelijke groet,
Koen

4 likes

huh?
This watch and its story will be available at our Auction on 7, 8 & 9 march 2018
Pre bids starts in April 2018

Dus beschikbaar op 7 tm 9 maart, maar bieden pas vanaf april? Of kan hij worden bekeken tussen 7-9 maart?

Is dit een Nederland georiënteerd veilinghuis?
Dit zou in de US denk ik namelijk veel meer opbrengen.
Met verhaal erbij kan ik me zelfs voorstellen dat ‘grote’ horlogesites hier wel een artikel aan willen wagen

Dat dacht ik ook gelijk

1 like

Artikeltje op een van de grote sites doet de Peijs wel een paar keer over de kop gaan denk ik.

Ik denk dat @Splinter niet de koper van het horloge gaat zijn nu.

Het eerlijkste zou wat mij betreft zijn om het horloge eerst aan te bieden voor verkoop aan @Splinter, indien hij inderdaad kan aantonen familie te zijn.

De manier om het meeste geld eruit te krijgen is waarschijnlijk middels een veiling. Ook een logische keuze uiteraard maar vertel er dan niet bij dat dit het eerlijkst is.

4 likes

precies, zeg dan dat het je op de harde pecunia gaat!

1 like

Natuurlijk. Maar als het om een Casio met krassen ging was ik als familielid misschien ook wat minder geinteresseerd geweest :wink:

1 like

En wat te doen bij meerdere familieleden met interesse?

Wat versta je onder eerlijk?

Geen idee. Ik neem aan dat het familielid snapt dat het horloge gewoon verkocht zal worden voor een marktconforme prijs.
Dus als het hem enkel om een rolex gmt te doen is, zijn er nog duizenden exemplaren op de markt.

Ik kan dit horloge niet terug vinden op de veilingsite, klopt dat?