Wat te doen met deze 'oorlogs-Rolex'?

Precies. Een Rolex waar iemand mee naar de Jumbo is geweest. Aardappels mee heeft zitten schillen. Een bak normale koffie mee heeft gezet. Naar dierenpark Emmen mee is geweest. Een rondje mee heeft gefietst door de polder in de druilerige regen waarna de drager zich thuis te goed heeft gedaan aan een Chocomel Dark met slagroom uit een spuitbus.

Dat wordt ook een verzamelaarsstuk, wat ik je brom.

20 likes

Gast, ik fiets nooit, en die slagroom klop ik met de modderfokking handjes! Beng, G, beng! Thatā€™s how we roll in de druil.

EDIT: Je vergeet het werkā€™n in de tuune.

5 likes

Krasvrij?

5 likes

ik ben er wel voor te vinden

Hahaha, ja mooiā€¦ Wat mij betreft ver over de top dat verhaal. Toen ik las hoe heldhaftig de man mortieren wierp vond ik het een beetje sneu worden. Ik vroeg me daarbij af wat de man er zelf van zou vinden dat zijn geschiedenis nu door een ander geschreven wordt met als enige doel een rinkelende kassa.

Ik denk dat het ding meer zou opbrengen, ongepolijst, met alleen de naakte feiten en dan bij een groot veilinghuis. Ik zou het in ieder geval wel stijlvoller vinden.

5 likes

Staat er ook in het verkoopverhaal dat de lume is gefixeerd?

Yup. :grin: door Kalle Slaap.

Dat dus. Zo weet ik dat @Windhund een Chinees erfstuk aan het rijpen is en dat is ook per definitie cool, wat voor horloge het dan ook maar moge zijn.

2 likes

En als ik de naam van de buurvrouw in de zijkanten kras nog steeds?

1 like

Als het verhaal te bewijzen is vind ik hem er alleen maar mooier door.

Niet jouw kop thee, we snappen het. Het is echter wel een zeer begeerlijk horloge, mƩt een gedocumenteerd, en tot de verbeelding sprekend, verhaal. Voor een bepaalde groep verzamelaars is dat iets (veel) waard.

Nu heeft dit horloge een leuk en gedocumenteerd verhaal maar het zou natuurlijk pas echt vet zijn als de eigenaar ook een bekend persoon was.

David Scheele zegt me niet veel en kende ik voor dit topic niet. Daardoor is deze geschiedenis in mijn ogen eerder geinig om te weten dan echt van toevoegende waarde.

Mocht ik budget hebben voor een complete 1675 dan kocht ik liever een mooier exemplaar :+1:

Precies, daar ben ik het mee eens. Er waren honderdduizenden soldaten die naar Vietnam afgereisd zijn . Die droegen allemaal natuurlijk een horloge. De beste man droeg dan toevallig deze Rolex. Dat maakt dit nog geen oorlogs Rolex imo. Helaas is mijn vietnam Seiko geen 10k waard. :wink:

1 like

Tgaat hem ook minder om het feit dat het een vietnam horloge is hƩ, maar wel een 1675 natuurlijk :slight_smile: en die gaan sowieso om en bij de 10k.

Ikzelf zou voor dat geld ook een mooiere zoeken :wink:
Al helemaal jammer dat ze ā€˜opgeknaptā€™ is, daar moet ik als purist minder van weten.

1 like

Ah Ed en Dara!

1 like

Als ik het goed begrijp is het startbod nu 10k en komt daar 22,5% aan veilingkosten bij. Dan zit je dus al aan de 12.3k onder de streep.

I fully agree :relieved:

Das een heel beroemde voetballer, bijgenaamd ā€œDe Scheeleā€. Hij was zo scheel dat ie alles in eigen goal trapte. Heeft een half seizoen meegedraaid en uit frustratie elk eigen doelpunt in de zijkant van zijn Rolex gekrast. Vet veel waard dat ding :stuck_out_tongue:

2 likes

Hahaha :joy: