Haha. Toen de euro kwam woonde ik er nog steeds. We schrijven 2004.
Het was ook maar een gedeeltelijk citaat maar wel leuk genoeg om te maken
In dat opzicht raad ik je aan, als je het nog niet gedaan hebt, om āThe Good Placeā te kijken. Daās een verbazingwekkend goede oefening in morele filosofie, maar die legt ook de totale onmacht bloot van de burger: Wat is heden ten dage nu een fatsoenlijke telefoon, karbonade of spijkerbroek om te kopen?
Er zal iets van regulering plaats moeten vinden om de burger te helpen bij het maken van dat soort beslissingen. Door doorwrochte keurmerken en specificaties van wat āBeter levenā, āECOā en wat andere zaken nu eigenlijk mogen betekenen aan de ene kant, en een beter doordachte belastingstrategie aan de andere kant.
Dus ofschoon ik wel voor het āstemmen met je portemonneeā ben, moet daar dan ook een pers tegenover staan die niet betaald wordt uit de koffers van dezelfde magnaten die de belasting āvermijdenā. En heb je politici nodig die geĆÆnformeerd worden door up-to-date kennis van de wereld en de (gedrags)wetenschappen, en op basis daarvan scherp kunnen acteren.
Yup. Kom je toch weer uit op John Stuart Mill. Die gaf aan dat slavernij wellicht slecht is, maar had het niet zo op dingen als wat wij nu āarbo-wetgevingā en āhuurders-beschermingā noemen. John Stuart Mill vond het heel OK om iemand uit te knijpen zolang de illusie maar bestond dat de uitgeknepene daar zelf voor tekende. Let je nog op, @15Guus?
Vandaar ook dat iedere witte-wijn-liberaal graag roept dat je zelf de keus hebt om dat contract te ondertekenen, waarbij de witte-wijn-liberaal totaal voorbij gaat aan de sociaal-economische factoren die iemand op dat moment dwingen om dingen te doen die niet goed voor ze zijn.
Hier kom ik weer ouderwets uit op de door @15guus verguisde neo-Marxistische ideetjes van een zich voltrekkende klassenstrijd en de daaruit voortvloeiende noodzaak om de markt minder vrij te maken.
Een gereguleerde markt leidt paradoxaal genoeg tot meer vrijheid onder een groter deel van de burgerij, maar die nuance ziet de āliberaalā nooit.
Hoe is dit on topic?
Ik zou met een miljoen mān hele hypotheek aflossen, en de rest vast zetten om mijzelf een jaarlijks salaris uit te betalen tot mān zeventigste.
Dat komt neer op een salaris van 2400,- Euro in de maand van vandaag totdat ik impotent ben. Daarna doe ik het wel van mān pensioentje, dan neuq ik toch niet meer.
Daarmee gaat de vrijheid voor dit deel van de burgerij enorm omhoog. Want zoals het nu is zie ik mezelf genoodzaakt om dingen te doen waar ik geen zin in heb om maar niet onder een brug te moeten slapen. Met een Casio.
Wat lijkt het mij een vreselijke geestelijke belasting als dit soort uiteenzettingen te pas en te onpas bij je opkomen bij 90% van alle topics die je leest. Hoe krijg je het uit je vingers. Onvoorstelbaar. Kun je niet gewoon lekker leven, lekker binnen de hokjes kleuren en af en toe eens een beetje uit de bocht swingen in plaats alles als een soort Heidegger te wegen en te ontleden?! Volgens mij raak je hier op termijn aardig koekoek van (No pun intended @koekoek). Dan woon ik nog liever onder een brug. Met een Casio.
Ik word soms alleen een beetje moe van een generatie die overal maar ārechtā op meent te hebben. Studeren in Amsterdam was in mijn tijd ook al duurder. Ik studeerde in Tilburg. Was een stuk voordeliger, en is waarschijnlijk nog steeds zo. Vraag en aanbod in een (relatief) vrije markt zorgt er nu eenmaal voor dat bepaalde plekken duurder worden dan andere. Ik zou ook wel een pand aan de herengracht willen voor 3000 pm2 maar zo werkt de wereld helaas nietā¦
Toch heb ik wel vertrouwen in die kracht van de nieuwe generaties hoor. Je ziet door die ācancel cultureā nu ook dat als de massa zich mobiliseert omdat ze je moraliteit afkeurt, het zomaar gedaan kan zijn met je carriere of bedrijf. Individuen maar ook bedrijven kunnen niet langer net als vroeger maar doen wat ze willen. Er bestaat het risico ter verantwoording geroepen te worden.
Het is ook grappig op te merken dat iedereen die in het nauw wordt gedreven door ācancel cultureā diezelfde ācancel cultureā weg zet als een bedreiging voor de vrijheid van meningsuiting.
Maar daās een nog veel langere discussie die nog veel meer off-topic is.
Dat mensen horloges als belegging zien is niks nieuws, ik dacht allang dat de bubble van Rolex een keer zou knappen, maar nog altijd niet gebeurd.
Vintage horloges blijken toch prima investeringen, toen ik begon met deze hobby konn je een datejust kopen voor 1500 een speedmaster idem dito, en als je kijkt wat een vlucht enicar sherpaās gemaakt hebben!! Als ik toen had toegeslagen had ik nu rijk geweest.
Vind Jasper gewoon een top zakenman, hij weet gewoon goed de modellen te hypen, en het is duidelijk zijn passie, en daarom is hij gewoon zo goed! Hij ademt horloges, zijn passie is zijn bedrijf en zijn team, ja het zit goed in elkaar!
Al haal ik altijd mijn schouders op voor de levensstijl die hij promoot, dikke sigaren dikke autoās en duur vreten boeit me helemaal niks, maar schijnbaar zet hij hiermee een trend die aanslaat. En hij interesseerde gewoon jongeren ook in horloges alsook bekende Nederlanders.
500⬠voor 6.5 m2? Daar zou ik direct de huurcommissie op af sturen! Vrienden van een maatje van mij hebben een zaak waarbij ze dit soort huurdingen checken, stuur me maar een pbātje als je meer wil weten @Chlorophyl. Mijn kamer is gelukkig vrij goedkoop, ā¬350 voor 19 m2, verdeeld over 2 kamers van 11.5 en 7.5 m2. Doe daar een megatuin, woonkamer, gloednieuwe badkamer en eetkeuken en een ruime zolder bij en dan valt het helemaal mee. De locatie is ook ideaal dus ik heb helemaal niks te klagen! Het is alsnog veel geld, maar de enige manier om dat enigszins te reduceren is om in een dispuutshuis van het corps te gaan wonen.
Al die politiek gemotiveerde praatjes ff daargelaten is studeren tegenwoordig reteduur en daar doe je als student helemaal niks aan. Kosten reduceren uiteraard maar daar kom je ook maar zo ver mee. Verder is het natuurlijk ook gewoon heel mooi om eens flink te genieten.
Een dagje luxe doen met duur vreten, een fles bubbels en dikke sigaren en je mooiste kleren aan vind ik hartstikke vet. Ik kijk nu al uit naar de volgende keer
Dat is gewoon misdaad
Iemand van andere politieke kleur zou ācommunismeā roepen bij teveel regulering vd markt⦠beiden flanken zijn te extreem en onzinnig maar het vervelende is dat die flanken zo veel aandacht krijgen en je het genuanceerde midden te weinig hoort
Een vreemdsoortige egotrip, niet meer, niet minder.
Oke een miljoen.
Investeren en 2 miljoen van maken.
Dan een spaarrekening voor later en natuurlijk belastingen etc , 1 miljoen parkeren dus.
Huisje boompje autoātje etc , 5 ton.
Daarna met de overige 5 ton heerlijk genieten van al het moois in het leven.
De man zelve is ook gewoon hier op het forum. Wist ik ni eensš . Je moet je niet zoveel zorgen maken man. Je hebt hier bij ons gewoon een goede reputatieš
Leerde voor het eerst over je via een yt filmpj van Vice.
25 jaar geleden ook al.
Niet zeiken en genieten van je studententijd
Jasper kan moeilijk het tegenovergestelde zeggen. Afgezien daarvan, is dit een trend, is dit kunst? Als Rolex besluit dat alle wachtrijen verdwijnen dan zal de waarde dalen. Prijs is een functie van collectieve hebberigheid ā¦niks meer.
En niks minder. Laten we het over horloges hebben!
Maar eigenlijk bedoel je: āLets talk watchesā. Hmm?
De volgende stap is fractioneel beleggen in vintage horloges (zie linkje). Zou best toekomst inzitten. Als je het toch alleen voor de winst doet, waarom dan het risico nemen om daadwerkelijk met een Rolex te gaan lopen. Bovendien kun je spreiden tussen drsd, kermit en Paul newmansā¦
Net als beleggen in kunst, classic cars en paarden. Waar de originele quote oorspronkelijk over ging, weer geĆÆnspireerd op de bekende āhow to spend itā bijlage van de Financial Times.
Het grote voordeel van bovengenoemde assets is dat je er geen vermogensbelasting over hoeft te betalen, allen vrijgesteld van box 3.