Wat te doen met een miljoen?

Het wordt tijd dat je een marketing persoon in dienst gaat nemen die de externe communicatie in goede banen gaat leiden; je ‘dist’ hier namelijk gewoon jouw (toekomstige?) klanten…

Knetters.
Dan heb je maar een goede 300m2 nodig om een lekker inkomen te verkrijgen over de rug van arme studenten :star_struck::partying_face:

2 likes

Dit klopt idd volledig. Ik werk bij een grote verstrekker en in de basis wijk je nooit van rekentools af dit is ook verboden. Als je DNB of een accountant kantoor het ziet heb je echt een probleem.

Er zijn zeker uitzonderingen te maken maar dan moet je een bijzonder goede hypotheek adviseur hebben en een hele gegronde reden.

Overigens is de studieschuld vaak niet het probleem maar de prijs van het huis zelf. Als we nou een keer flink wat woningen gaan bouwen gaat die prijs een keer zakken en maakt die studieschuld ook niet zoveel meer uit ;).

1 like

Nou werk ik toevallig bij een bank die niet vies is van ‘explain’ zaken. Maar afwijken op basis van BKR kredieten moet je toch echt met een heel goed verhaal komen.

1 like

Ook dat hoort bij z’n doelgroep. :joy:

1 like

Maatwerk kunnen de leukste zaken zijn met de nadruk op kunnen ;).

2 likes

Ah Dirk. Die kon goed verkopen, maar nog béter liegen.

3 likes

Komt helemaal goed!

Om mee te beginnen!

En wederom een topic over @AmsterdamVintageWatches dat ook (in kleine mate) hier op het HF zorgt voor publiciteit.

Je kunt zeggen wat je wil, maar AVW is wel een begrip geworden in de horlogewereld en op het HF.

On topic: wat te doen met een miljoen? Ik weet zo wel een hoop horloge die op de wensenlijst staan, maar dan blijft er nog een hoop geld over om voor de jaren daarna met regelmaat wat nieuws te kopen.

1 like

Laat ze eerst maar 5T overmaken, praten we later verder :wink:

Dat betaald alleen geen rekeningen.
Ik heb er nog nooit wat gekocht bijv.
Dus publiciteit is leuk, maar de handel is waar het om gaat.

@Miljoen.
OP van 5k en de rest in vastgoed. Ik las ergens dat je 500,- voor 6m2 kan vragen in Nederland. Dat klinkt wel interessant.

1 like

begin me nu toch af te vragen of er mensen zijn hier op HF die horloges puur als “belegging” zien. Als je geluk heb zijn een aantal horloges consumptiegoederen die relatief minder afschrijven of ja, een aantal modellen zijn in waarde gestegen maar In het groter geheel lijkt me dit niet slim.

En wat betreft de prijsstijging van sommige merken, als de wereld bedrogen wilt worden dan laat het maar bedrogen worden.

…behalve voor FPJ, die moet en zal er komen of ik die miljoen heb of niet :sweat_smile::

Tot op zekere hoogte is dit een functie van tijd. Ik weet nog als kind dat antieke meubelen erg gewild waren maar de meesten mensen wonen tegenwoordig kleiner dus de collectieve interesse voor meubels is gewoon verdwenen. En de waarde navenant gedaald.

Voor horloges (en wat ik heel vroeg in de jaren 90 heb gezien in Japan met vintage designer handtassen…zoals nu wordt neergeteld voor een Hermes tas) heb je geen grote woning nodig alleen een gewapend betonnen vloer met een ingebouwde kluis😶

1 like

[quote=“Barrymans, post:48, topic:285940, full:true”]Ik ben geen econoom, maar Duo lijkt mij wel een strategische lening. Niet per se gek om straks met een goeie hoeveelheid spaargeld een hypotheek af te sluiten.
[/quote]

Die Duo wordt zolang je hem niet geheel hebt afgelost voor het gehele bedrag als schuld gezien bij het afsluiten van een hypotheek. Ze rekenen niet eens de restschuld, eigenlijk onvoorstelbaar. Maar mogelijk om gedrag zoals jij schetst tegen te gaan.

Dit is één van de redenen waarom het nu voor starters zo lastig is om een huis te financieren.

Dus nu een lust voor de pilsconsumptie maar als je in de toekomst een hypotheek wilt een enorme last (of je moet de schuld in zijn geheel snel kunnen aflossen, dan is het idd een vet chille lening).

2 likes

Ja

Als je geluk heb zijn een aantal horloges consumptiegoederen die relatief minder afschrijven of ja, een aantal modellen zijn in waarde gestegen maar In het groter geheel lijkt me dit niet slim.

Ow…
Hoe doet Jasper dat dan?!

Is die 500 euro niet voor een kamer in een veel groter huis met gedeelde faciliteiten? Dus inclusief grote keuken en een leuke woonkamer, misschien ook dakterras of tuin? Woonde vroeger in een mooi studentenhuis waar je doorgroeide qua kamers en de prijs niet heel vee verschilde. Prima.

1 like

Dan moet je het goed lezen…hoe groot is de markt waar AVW in opereert vergeleken met de totale horlogemarkt? Juist, precies de Rolex, PP, AP en Cartier’s die gewild zijn. En de rest …”ga aub ergens anders heen“, zijn ze volgens mij vrij open over.

Daarnaast, AVW is een handelaar, zelfs als een horloge niet stijgt in waarde dan verdient AVW zijn geld met een bieding en een lating zolang er maar kopers en verkopers zijn.

3 likes

Journalistiek broddelwerk. “Rolex verhoogt 3 keer per jaar zijn prijzen”. Statistisch volledig onjuist. Maar dat terzijde. Alhoewel ik Jasper en zijn team hoog heb zitten aangaande kennis van (vintage) klokken (grapje) horloges, neigt dit naar een hoop Amsterdamse blablabla aangaande het verdubbelen van miljoenen in tien jaar tijd. Iets meer bescheidenheid zou Jasper sieren.

Fuck bescheidenheid.

Iemand die zichzelf de King of Vintage noemt moet er ook achter staan.
Flair en sterallures up in this motherfucker.

Niet naar luisteren @AmsterdamVintageWatches, jij gaat lekker zo.

8 likes

hahahahaha :joy:

2 likes