Je laat ook wel een vreselijk lelijk horloge zien, vind ik in ieder geval.
Maareh, eensch hoor! Ben ook geen fan van skeleton horloges. Een enkele uitzondering daargelaten.
Deze zou ik dan wel weer willen.
Deze is ook niet voor mij
Maar ieder zijn ding natuurlijk stel dat iedereen een speedmaster
zou dragen dan zou je er op spuwen
Hmmm. Ik heb een aantal moderne Seiko’s. Laten we eens kijken wat ze zoal hebben uitgebracht:
Kroon op 3:
En één ouwetje. Ook met kroon op drie.
Kroon op 4:
Er tekent zich een patroon af. Je kijkt alleen naar een smalle selectie duikertjes of vijfjes. Bij Seiko 5 staan de meeste kronen op 4 omdat dat een expliciet deel is van de ontwerptaal van die serie, maar ook daar heb je field en fliegers die 'm gewoon op 3 hebben.
Grand Seiko is geen Seiko!
Dat is zeker waar. Al zijn vier van de tien horloges die je laat zien Grand Seiko. Omdat Grand Seiko tot een ander segment behoort en een volledig eigen productielijn heeft, zou dit in mijn ogen niet in de vergelijking meegenomen moeten worden. Daarbij is de King Seiko die je laat zien een opnieuw uitgebrachte ode aan een ouder model dus wederom niet geheel een eerlijke vergelijking.
Overigens zijn dit wel modellen die me wel aanspreken uit jouw collectie Vooral die pink blossom, wat een plaat blijft dat:
!
Even scrollen dan maar
Oei van dat ouwetje gaat het hart van de integrated bracelet liefhebber wel harder van kloppen
Dat klopt, ik zag het als een mooie kans om m’n eigen verzameling even te spammen, maar eerlijk is eerlijk… De volledige King Seiko KSK lijn, de volledige Presage lijn, het overgrote deel van de Prospexen, honderden kleine quartz shitters (zoals de Dolce lijn), en de hele Astron lijn hebben allemaal de kroon op 3.
Je moet im grossen ganzen met een kaarsje zoeken wil je buiten de 5 en turtle lijnen een kroon op 4 vinden.
Dank je, dat blijft inderdaad een topper die ik veel vaker draag dan ik vantevoren dacht.
Grappig, ik heb 'm zelf eigenlijk nooit meer om. Wel laten servicen en opknappen vorig jaar, maar hij hangt er maar een beetje bij in de doos.
Naar de side collectie ermee Of verkopen.
Heb je weer plek voor iets anders moois.
Ik heb nog één plek. Als het vol is wordt het tijd.
Afgekapte cijfers is allergie nr 1. T boeit me niet of Casio of Lange dat doet.
Crosshairs. Nee dank u.
Schroefjes op de bezel. Afgezien van de Cartier Santos of Ebel
Plaatsing op 4 heeft weinig tot niets te maken met comfort of schade.
Duikers dragen vaak handschoenen van 3-5mm neopreen.
De kroon op drie is dan bijna onmogelijk te draaien.
En je draait de kroon meestal als je al tot je middel in het water staat of op het punt staat achterover van de boot te rollen.
Hij lijkt vrij groot aan de pols? Is het de 7T62?
Tijd om je Marine Master in het blauwe deel te zetten
Prijskaartjes met hoge bedragen aan een horloge vind ik ook niks.
Huh? Niemand met enig verstand (van horloges) draait aan z’n kroon wanneer ie z’n horloge om heeft en al helemaal niet wanneer ie zich in het water bevindt.
Niet helemaal wakker hier Haal de bezel en kroon door elkaar.
Maar ik heb vaak genoeg aan de kroon gedraaid (Grandfather Tuna) met mijn duikpak al aan.
Even checken of de schroefkroon wel of niet was aangedraaid. Halve slag los en weer vast.
Daar heb ik al één en ander over gezegd. Met name toen ik de nickname Fate amenable to Change koos.

je draait de kroon meestal als je al tot je middel in het water staat of op het punt staat achterover van de boot te rollen.
Ik denk dat je de bezel bedoelt. Ik zet mijn horloge op tijd wanneer ik het thuis om doe, niet terwijl ik het water in spring. Edit: ah, ik zie dat dat al bewaarwoord was.
Schroefkroon doe ik vast wanneer ik hem 's ochtends op tijd zet, en raak het daarna niet meer aan. Er kleven risico’s aan dat checken van jou. Ten eerste dat je hem niet goed dicht draait, maar ook dat je schroefdraad nodeloos slijt wegens herhaaldelijk open en dicht schroeven.
Ik zou die tic af willen leren.