Wat vind jij de mooiste Seiko duiker

Wat ik mooi vind is dat ze de datum gewoon rechtop geprint hebben. Ok, hij staat op half vijf, dat is een minpunt, maar rechtop is beter dan gedraaid. En het in een driehoek uitlopen van de tekst bij 6 uur is ook mooi gedaan. Als ik mijn Grand Seiko duiker niet al had gehad, dan zou ik deze ook kopen. Misschien moet ik hem sowieso toevoegen aan de collectie.

1 like

Van lelijkheid ?
Een van de mooiste, wat mij betreft.

1 like

6 likes

Is met knipoog. Ik vind m geweldig. Niet voor niets voor de 9e keer ene gekocht.

Monsterlove! :orange_heart:

1 like

Vind de mooiste seiko duiker toch de MM300.
Tweede plek, Grandfather Tuna.

6 likes

Dit is een SPB317. Zie hier voor wat achtergrond, als je het slappe gelul er omheen kunt verdragen:

Grappig genoeg: Als je een GS duiker, een SPB14x, een Tuna, een Sumo, en deze SPB317 naast elkaar legt verbaast het je hoe divers van ontwerp en karakter al die horloges kunnen zijn terwijl het onvervalste eigen-smoelende Seiko’s blijven.

Ik denk niet dat ze in elkaars vaarwater zitten, maar voor mij is de SPB vele malen comfortabeler dan de GS duikers, dus pas op. Het kan polstijd kosten voor de objectief veel mooiere GS.

Enneh, @frenk, mooi ding, man. De verkoop van m’n Uemura, daar heb ik nog wel eens spijt van. Al geldt dat ook voor m’n SKXen, m’n Stargate en zeker ook m’n Mini Turtle. Die laatste had ik echt nooit weg moeten doen.

3 likes

Puur esthetisch de spb143, qua draagcomfort de andere drie

Spijt komt altijd te laat.

6 likes

8 likes

Volgens mij was de insteek van het topic anders dan de laatste antwoorden doen vermoeden.

Het is jammer dat al die GS duikers, voor zover ik weet, zo groot zijn. Want die vind ik erg vet.
De mooiste Seiko duiker? Ja, ik vind die oudjes altijd wel erg charmant en was daarom ook heel aangenaam verrast dat Seiko een reissue van deze Seiko 5 duiker heeft gemaakt!

3 likes

Top! heel hartelijk dank! Ligt het nou aan mij of is dit horloge identiek aan de 147?

Twee foto’s van duikers plaatsen met twee keer de bezel niet op de 12 uur positie. Er zijn grenzen.

Ja ook de bovenste staat niet op 12 uur. Dit is niet goed voor mijn OCD.

1 like

Trek ik ook niet, hoor. :joy:

Ik heb geen last van obsessive–compulsive disorder dus vind het niet erg. Niet alles in het leven moet 100%
goed zijn. We are humans, not machine’s.

9 likes

Waarom heb ik hem al twee keer verkocht?

8 likes

Yep, sufferd!

1 like

Erg netjes geformuleerd. Je bedoelt waarschijnlijk lul…

Openbaar hield ik het netjes… wil je dat ik je een appje stuur met de ongecensureerde versie :joy:

1 like

Deze kan er ook mee door……

3 likes