Wat vind jij een mooi horloge? maar zou je niet dragen/kopen

Hi Han, waarom heet die GMT concorde?

1 like

Het is een nickname, maar ik denk omdat het de duurste GMT was in die tijd en de Concorde het meest high-end vliegtuig.

Uit 1969, hier wel met Mercedes wijzers:

In 18kt. gold with matching jubilee bracelet $1375

:sob:

4 likes

Oh edelmetaal! Zag ik niet zo meteen op de foto. Dan snap ik die nickname ook beter

1 like

Ik durf niet.

5 likes

Grappig dat ze Pan Am noemden in de advertentie. Pan Am had toen wel een optie geplaatst, maar heeff uiteindelijk nooit een Concorde gekocht en geleverd gekregen.

1 like

Hier toch ook wel een daydate. Vind sommige erg mooi, maar nu nog niet. Wellicht bij een midlife-gebeuren. Dat duurt, als het goed is, nog even.

2 likes

Nog eentje:

Zou deze nooit kopen - als ik daar al over zou nadenken. :grin: Wel dragen overigens!

Een horloge uit de holy trinity, waar je voor de servicekosten een leuke Speedmaster kan kopen.

3 likes

Ook die IWC van TS en enkele modellen van glashutte. Zeer mooi om naar te kijken maar niet voor rond ‘mijn’ pols. :face_with_monocle:

1 like

Deze is wel.gaaf
Ik durf wel

1 like

Alles wat in mijn optiek overpriced is. Meestal gaat dat dan om mooie merkhorloges met een ETA uurwerk. Denk aan de meeste MK xx fliegers van IWC. Met IWC’s pellaton uurwerk zou ik deze wel wil hebben.

3 likes

Begrijp jouw punt! Het is een bekend verschijnsel in de horlogewereld, maar als ik het weer iemand anders zo zie opschrijven, dan is het i.d.d. wel erg vreemd om voor hetzelfde uurwerk in een andere kast soms duizenden euro’s meer uit te geven. :thinking::thinking::thinking:

Doxa sub 800Ti, al lange tijd fan van de Doxa duikers en vind dit een knap horloge met het titanium en de tritium tubes. Helaas met 44,7mm zonder kroon is me deze toch wat te groot voor mijn smalle pols.

1 like

De Breitling Navitimer en Aerospace Evo. Hoewel ik met gemak nog meer Breitlings zou kunnen opnoemen zijn dit de twee modellen die ik het liefst zou willen bezitten. Spijtig genoeg zijn mijn polsen er simpelweg te smal voor.


1 like

Oris Aquis. Man, wat een dikke diamant is dat. meerdere malen gepast, maar nee…helaas.

En hele ouwe meuk vind ik mooi. Van voor 1950. Meestal wit met goud, maar ik heb armen als een albino-aap dus echt ab-so-luut geen gezicht. En ik voel mij te jong voor dit :

of dit :

image

maar het is wel mooi spul, en fascinerend hoe iets van 70-80 jaar nog werkt.

Oja , deze ook nog :

Hetzelfde verhaal, geen porum op bleke-witte-haren-armen. Maar hij blijft leuk.

Trouwens, even off topic: ik kom bij het zoeken naar de Squale gewoon dit tegen :


:point_up_2:t4::point_up_2:t4::point_up_2:t4::confounded::confounded::confounded::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::point_up_2:t4::point_up_2:t4::point_up_2:t4::scream::scream::scream::point_up_2:t4::point_up_2:t4::point_up_2:t4: mijn god.

2 likes

Ook niet in de 40mm variant?

1 like

nee, echt teveel…glim…dik…hoort niet bij mij. Helaas.

Die leren band op die Squale… net of de tandarts op mijn zenuw zit te boren

1 like

Misschien ook iets te oranje?

dat stiksel ook…:confounded: V V

Wat dacht je van die kop koffie op de 6 uur-positie?

6 likes