Wat vinden jullie? Omega Speedmaster of Tudor?

Ik zou voor de Speedmaster gaan.

1 like

Hangt er ook van af wat je al in je collectie hebt. Als je bijv al veel duikers hebt dan kan een Chrono of GMT juist leuk zijn.

1 like

De snowflake zorgt juist voor onderscheid met Rolex. Maar ik snap het gevoel wel bij de GMT en ook de Black Bay duikers. Dat is toch erg dicht bij de Rolex GMT-Master en de Sub.

Er zijn echter horloges van Tudor die wel een volledig eigen identiteit hebben, de Pelagos hoort daar zeker bij wat mij betreft.

1 like

Ja klopt wel maar mooi vind ik het niet.

Ook dat klopt, hoewel ik de Pelagos daar niet tussen schaar. Wel de North Face, Heritage Advisor en de Black Shield collectie

1 like

Zou de TS nu geholpen zijn met onze adviezen :grinning::grinning:

3 likes

De tudor gmt.

De speedy komt altijd nog wel een keer. Bij voorkeur inderdaad tritium.
Die worden altijd gepromoot en zullen altijd komen en gaan.

De pelagos is ook gaaf. Maar dan de 2 liner. Helaas geen inhouse maar zoveel mooiere en rustiger plaat.

Wanneer ga je @Selie pm’en?

Maak je wel een mooi NA topic?

2 likes

Dit wil ook wel eens helpen.

Welke koop je als eerste:

  • Tudor Pelagos
  • Tudor gmt
  • Speedmaster.

0 stemmers

1 like
1 like

De Speedy.

1 like

Misschien dat ik ook nog aan had moeten geven dat ik geen nieuwe sub wil. Dat glimt me allemaal te veel :grimacing:

Zo lust er nog wel een paar :upside_down_face:

Ik ben vooral benieuwd naar de reden van aanschaf. Dat wordt niet duidelijk in zo’n polletje. Toch bedankt :grin:

1 like

Pelagos en speedmaster hebben in mijn wensenlijstje gestaan. Wilde een horloge dat zowel bij chique als doordeweekse gelegenheden kon worden gedragen. Ben daardoor voor de speedmaster gegaan. Hij draagt heel mooi. Je zou niet zeggen dat hij 42mm is.
De Pelagos staat ook nog steeds op mijn wensenlijstje. Blijft ook een hele mooie klok.

3 likes

Speedmaster, omdat dit al jouw voorkeur is en in het echt is ie nog mooier dan op de plaatjes.

1 like

:thinking:

Hier is je reden! :joy:

PS Ga nou gewoon even dat drietal passen ergens. Koop vervolgens de Speedmaster en daarna de Pelagos, dan de GMT en dan verkoop je ze alledrie weer … inderdaad, om een Rolex te kopen. Want? Dat willen we toch allemaal! :sunglasses:

1 like

4 likes

Andere merken hebben wel upgraden gedaan, de speedmaster is in wezen hetzelfde horloge als 50 jaar geleden.
De submariner is niet meer te vergelijken met een sub van 50 jaar geleden, dus, maar dat is mijn mening vind ik hem gewoon veel te duur.:joy:

1 like

Speedmaster, absoluut. :ok_hand:

1 like

Ik had al aangegeven dat ik Tudor nix vind (voor ‘Wannabe’ Rolex aspiranten) maar voor de Tudor Prince date automatic Chronograph maak ik een uitzondering en de mooiste de ‘Big Block’ is een icoon van Tudor

1 like

Dat is natuurlijk iets anders, ik gaf alleen aan dat ik de speedy te duur vindt.
Trouwens ik heb mijn speedy weggedaan vorig jaar omdat ik het horloge ook wel te fragiel vind, maar voor een toolwatch gaat het wel, 50 m waterdicht en hesalite vind ik niet meer van deze tijd, alleen maar omdat 50 jaar geleden dit horloge op de maan is geweest, geen enkele speedmaster die nu gekocht worden, zijn ooit op de maan geweest en zeker niet die tientallen limited edities, dus waarom wil je dan geen saffier.

:blush::blush:

3 likes