Speedy. Tudor kan altijd nog.
Ook geef je bovenin je eigen topic aan dat je liever een sub hebt je vind hem echter te duur niet te veel glimmend.
Ik heb niet alles gelezen, maar Speedmaster!
En de onderbouwing:
Tudor GMT, is het net niet.
Pelagos, uiteindelijk wil je toch een Rolex
Speedmaster, is the real deal. Maar, heerlijke bandenslet, draagt niet te groot, heritage en ik heb m zelf
Je vind de Sub te duur. En sommige zeggen dat een Tudor een net-niet Rolex is.
Maar gezien je opties zou wellicht een jong gebruikte Rolex (geen Sub) een optie kunnen zijn?
(Ik schat dat je budget rond de 5k ligt gezien de Speedy en Tudors)
Als Tudor nou eindelijk eens met de 58 GMT uitkomt sta ik als eerste bij de AD. De 58 is qua maat voor mij perfect en met de GMT functie zou dat heel goed mijn exit-watch kunnen worden.
Meer heeft een mens niet nodig.
Speedmaster
Ja volgens mij zou dat echt een home-run worden. Iedereen is het er wel over uit dat een 58 gmt de ultieme Tudor kan worden. Kan me ook niet voorstellen dat Tudor hier niets mee doet.
Ik heb beide. Een speedmaster en een Pelagos. Beide super horloges en gaan hier niet meer weg. Kijk gewoon wat je nu het liefst wil, duiker of chrono.
Ik lees net dat je eigenlijk een sub wil dus dan zou ik de Pelagos kiezen. Veel zeggen, ja je wilt uiteindelijk toch een sub. Nou de Pelagos heeft bij mij juist die behoefte naar een sub helemaal weggenomen, net leuker omdat je ze niet veel ziet zo een Pelagos.
Ftfy😁
Nb. Speedy komt nadat de tudor is verkocht en een rolex sub/gmt in de plaats is gekomen.
Durf dit wel te beamen. Mijn BB58 draagt absoluut fijner dan de explorer 1 MK2 die ik had. Alleen de bracelet van de explorer won het zeker. Maar uurwerk en robuustheid durf ik wel te beweren dat de BB58 de betere van de 2 is.
Over dat draagplezier: dat kan ik beamen. Heb in mijn collectie nu zowel een bb58 als de nieuwe sub date 126610ln en de bb58 wint het gewoon. Ik weet dat dat gek klinkt en de sub is een dikke icoon, maar de maat en de stijl van de bb58 is zeer geslaagd en gewoon erg leuk.
Toch is de Rolex een stuk hoogwaardiger, en het uurwerk mag dan van een vorige generatie zijn, het is een stuk mooier afgewerkt. Wijzerplaat is ook hoogwaardiger.
Rolex heeft voor Tudor bewust voor goedkopere oplossingen en onderdelen gekozen om hem lager in de markt te kunnen zetten. De BB58 is wel erg mooi en modern, maar het gaat nooit een 124060 worden.
Zelfde concern weet je nog?
Mijn Speedy gaat gewoon mee in het zwembad/de zee/de zwemvijver zonder problemen. Krassen op het glas? Geen probleem. Polywatch en een watje en opgelost. Voor mij een absolute toolwatch die ik elk jaar laat testen op waterdichtheid. Kost me tien euro per jaar.
Niet echt.
Goeie argumenten en grotendeels ga ik daarin mee. Het uurwerk mag misschien esthetisch beter zijn afgewerkt maar de case en het uurwerk zijn echt zo sterk als een tank en winnen het. Maar natuurlijk het prijsverschil moet ergens terug komen
Speed master, mooiere klok
Ik vind ze in het algemeen overpriced en in het bijzonder de recente modellen nogal glimmertjes. De oudere modellen, bijv de 14060 vind ik heel mooi…en een absolute klassieker…
Komende week inderdaad maar gaan passen. Ik verwacht dat dat mijn laatste zetje in de keuze gaat geven.
Enneuh, ik wil geen Rolex! Ik wil een Submariner!
Ik vind een Sub dus ook te duur
Ik wel. En vind het ook een coole uitstraling hebben.
De Speedy niet?
Kijk daar kan ik wat mee
Ik wil een Submariner! Geen Rolex!
Ik vermoed dat dat bij mij ook wel eens het geval zou kunnen zijn. Een Pelagos heeft toch een wat ‘tooliger’ uitstraling en ik vind dat matte zwarte heel mooi!
De poll geeft de keuze van de meute aan.
Denk dat de gmt de beste koop is.