Wat vinden jullie? Omega Speedmaster of Tudor?

Ik vind de Tudor GMT trouwens ook echt heel gaaf! En de Speedmaster ook. Je kan imho geen verkeerde keuze maken.

1 like

Edit: ik ga dit even overnieuw schrijven :stuck_out_tongue:

Persoonlijk zou ik voor de Speedmaster gaan. Dat horloge spreekt mij persoonlijk meer aan, en ik heb meer met Omega als merk. Overigens ben ik geen fan van GMT horloges, maar dat is net zo persoonlijk :slight_smile:

Niets beter of slechter dus … gewoon een kwestie van smaak. Daarom heb ik waarschijnlijk ook drie Omega’s en nul Tudors :wink:

2 likes

Ik zou je adviseren voor de Speedmaster te gaan, en wel hierom:

1. #nospeedyisnotanoption , de speedy is een classic met ongeevenaarde afleesbaarheid, staat met name op leer fantastisch, en er zijn voldoende uitvoeringen om ook nog eens onderscheidend te zijn
  2. de Tudor GMT is kleurrijk en fraai, maar zal toch altijd het jongere broertje zijn van de echte Pepsi
  3. de Tudor Pelagos is een 100% tool duiker terwijl de Sub waar je een voorliefde voor hebt ook de verfijning heeft om als business casual watch te fungeren

En bovendien past een Speedy het best bij jouw personality!

1 like

Ik zou de Speedmaster kopen. Ik vind hem subtieler dan de Tudor met die dikke indices en die urenwijzer. En het is echt een klassieker, de Speedmaster. Heel erg blij met mijn FOIS.

1 like

Tudor. Speedmaster is een tikje saai.

2 likes

Een beetje een saai antwoord. Maar ik zou gewoon lekker naar de AD gaan en een en ander gaan passen. Mocht je die gelegenheid nog niet hebben gehad. Ik zou ook wat “out of the box” opties uitproberen.

Dit zijn natuurlijk ieder populaire horloges op het forum. Maar dat vertaald zich niet altijd naar populaire horloges om de pols.

1 like

Ik zou gaan voor de enige klassieker uit het lijstje…

1 like

Tudor :ok_hand:t2:

1 like

Adviezen van sommige leden neem ik net wat meer aan dan van andere… :wink:

1 like

Ik heb jarenlang ‘out of the box’ aankopen gedaan (en ben blij dat ik die nu heb verkocht… :stuck_out_tongue_closed_eyes:). Ik ben nu in een fase dat ik een level hoger wil en heb daarbij dus een sterke voorkeur voor de klassiekers. En ja, dat kan ook als saai worden beschouwd.

Maar ik ben wel benieuwd: wat stel jij voor als ‘out of the box’ alternatieven van de Speedmaster en Tudors?

5 likes

Sorry maar vind het echt niet mooi. Bruin rood en blauw …

1 like

Maar dat hoeft toch ook helemaal niet :grinning:

2 likes

Ik dus wel. En ook nog een vleugje oranje :grinning:

2 likes

Toch raar dat er zo vaak gedacht wordt dat als je een Tudor koopt eigenlijk een Rolex zou willen. Voor veel mensen is Rolex toch een beetje “over de top” en het merk waar erg veel neppers van gemaakt zijn.

4 likes

Snap je punt overigens wel. Ik heb lang getwijfeld tussen deze en een nato, maar toch deze genomen. Ben er heel blij mee. Ik heb er een zware Nato bij gekocht, maar deze er nog niet op gehad.

1 like

Echt wel

1 like

Lekker belangrijk dat er veel neppers zijn, is een ‘non argument’ vind ik

En met name de stalen uitvoeringen, met name de oudere modellen zien er bescheiden uit imho

1 like

Eens. Dat iedereen en zijn buurman met een Rolex loopt vind ik daarentegen wel een tegenvaller.

Maareuh, ik wil niet dat dit een groen topic wordt dus wel genoeg hierover wat mij betreft!

Een Rolex is ook nix bijzonders meer, een ieder kan, als die een beetje zijn best doen, er 1 aanschaffen

Voordeel van al die ‘neppers’ is dat een potentiele dief de weg kwijt raakt op zijn roverspad :smile:

2 likes