Wat vinden jullie? Omega Speedmaster of Tudor?

De speedmaster is de volgende op mijn lijst. Stiekem ben ik nog steeds op zoek naar een “one and done” horloge.

De Planet Ocean is het niet, te dik. Datzelfde lijkt me op te gaan voor de GMT. De Explorer wil ook niet echt lukken. Panerai is leuk als extra, maar niet als enige.

Tudor werkt niet voor mij met die snowflakes. Dus volmondig speedmaster.

2 likes

Dat wil je toch helemaal niet?! Dan zou je klaar zijn met zoeken, twijfelen, proberen, spanning voor wat nieuws…

1 like

Fout.

2 merken van dezelfde eigenaar en die zouden Tudor op dit vlak hoger in de markt zetten dan Rolex, yeah right… :smirk:

1 like

My kingdom for a one and done.

Het was mijn hoop met de Explorer, maar ik hou meer van de Omega esthetiek denk ik. Iets meer detail in de kast. Ik merk het hard nu ik weer een week de PO om heb.

Dat eeuwige twijfelen en zoeken vind ik net zo vreselijk. Zet ik me liever aan m’n werkbank om een nieuw bandje te maken.

1 like

Geen gekke beredenering, maar het is wat het is.

Zeker de Speedmaster maar dan wel een panda of reversed panda. De zwarte is net zo saai als een sub of pelagos…

1 like

Dat noemen we een klassieker… :wink:

Nope, er zijn ook niet saaie klassiekers…

1 like

Ik ben benieuwd. Welke bedoel je?

Geloof je dat echt?! :open_mouth:

1 like

Ik heb ze alledrie.
Speedmaster is een klassieker, heb altijd een trots gevoel als ik deze om heb. Bandjes wisselen is top veel mogelijkheden.

Pelagos 2l is een geweldenaar meer horloge kan je niet kopen voor je geld. Lume briljant, mooi merk innovatief en met ETA betaalbaar te servicen.

BB GMT heb ik onlangs gekocht. Schitterend horloge (ligt nu bij Gassan voor datum update) maar vind ik persoonlijk mooiste GMT ( naast de Omega 50yrs ann GMT) en mooier dan een Rolex GMT II en voor reëlere prijs.

Sub wil ik er nog steeds naast maar wel voor list.

Moeten kiezen als ik er meerdere zou kopen eerst de Pelagos, dan Speedy dan GMT. als ik er slechts 1 zou nemen🙄 Speedmaster omdat je altijd een Speedmaster kan en wilt dragen.

2 likes

Heeft Tudor nu eindelijk zijn eigen uurwerk, of nog steeds Eta’tjes? :thinking:

1 like

tenor (39)

3 likes

Onder welke steen heb jij geleefd? De BB range heeft al jaren eigen uurwerken.

Tudor van nu is niet meer rolex met een eta erin

2 likes

De Tudors, vooral de Pelagos zijn best massief (hoog;lomp, zullen sommigen zeggen) en lenen zich absoluut niet voor het swappen van banden. Omdat je van de klassiekers houdt: ga voor die Speedy!

1 like

Oh… ik heb dat gevoel juist aan de BB over gehouden. Chunky

1 like

Mijn keuze uit jouw lijstje is zonder twijfel de Speedmaster.

Waarom?
De GMT vind ik cheap ass kijken, zie er niks “luxe” in.
De Pelagos is al een stuk beter maar vind hem altijd wat lomp ogen. Daarnaast weinig sprekend op te vinden. Daardoor ga je ook niet snel fout maar dit is wel heel weinig en saai en nog steeds lomp. Met andere woorden, ik snap m niet dat ding

De speedmaster, zo all round als de pest, een klassieker , mooie kleine details die het saaie wegnemen.
Gewoonweg een prachtig horloge! Deze gaat je niet snel vervelen of tegen staan.

1 like

Ik heb ze alle drie gehad (alleen de normale Black Bay en niet de GMT), maar ik zou voor de Speedmaster Professional Moonwatch gaan :sunglasses::+1:

1 like

Het is heel persoonlijk natuurlijk. Imo kun je het beste een Tudor met goede korting scoren, mocht die niet bevallen flip je die weer en koop je de Speedmaster met een leuke korting :wink: Of andersom natuurlijk.

1 like