Zo dat is toch even een grafiekje waar de meeste beurshandelaren een stijve plasser van krijgen zeg. ::o

Ergo: een Rolex is een uitstekende investering.
Igor Schreef:
Ik associeerde Rolex met kampers en rijke
stinkerds.
Sinds ik hier op het forum vertoef ben ik er
achter dat Rolex in alle lagen van de
(liefhebbers)bevolking gedragen wordt.
Ik ben Rolex steeds meer gaan waarderen.
Alhoewel ikzelf nooit voor het merk zou kiezen
mocht ik het geld ervoor hebben.
Igor, zo dacht ik ook een paar jaar geleden…
Nu heb ik er inmiddels 3…
dreski Schreef:
Ik heb helemaal geen associaties met Rolex. Ze
worden gedragen door alle lagen van de bevolking
imo. Dan heb ik het niet over de replicas
natuurlijk.
Die worden toch ook door de allerlage bevolking gedragen dreski??? :S
Zelf draag ik een 'ommage natuurlijk. 
dreski Schreef:
Zo dat is toch even een grafiekje waar de meeste
beurshandelaren een stijve plasser van krijgen
zeg. ::o
Nu weet ik niet hoe snel jou beursmakelaar opgewonden raakt, maar 6-7% jaarlijks gedurende 30-35 jaar, dat is leuk, maar meer ook niet.
Vandaag de nieuwe Dweller omgehad (alvast aan het oriënteren op m’n grail aankoop), prachtklok! Ik dacht dat 40mm ook veel te klein voor me was maar doordat het klokje wat dikker is dan de sub voelde het top! Ook de Deepsea om mogen hangen, maar ik vond de verhoudingen zoek vanwege de dikte. Een Rolex komt dus bij mij wat groter over dan andere horloges met dezelfde doorsnee in mm.
Btw, de kwaliteit spatte er vanaf! Wat een mooie materialen!
Naast de bekende modellen is de nieuwste lijn ook heel erg mooi. Nog niet op dit forum gespot als een nieuwe aanwinst. 
Ben ooit begonnen met een Invicta 9937 sub hommage met een eta2824 erin. Ondertussen een klassieker.
Ben ook doorgegroeid met kopen, verkopen en ruilen en hoop toch echt eens een Rolex Sub aan te kunnen schaffen.
Het wachten is eigenlijk op het moment dat ik bereid ben er veel van mijn collectie voor te laten gaan. Is toch wel een offer gezien de prijs van een Rollie, want ik vind veel horloges mooi.
Maar er komt een dag…!
Wreckless Schreef:
dreski Schreef:
Zo dat is toch even een grafiekje waar de
meeste
beurshandelaren een stijve plasser van krijgen
zeg. ::ohttp://ablogtowatch.wpengine.netdna-cdn.com/wp-con
tent/uploads/2014/07/Rolex-Submariner-No-Date-Pric
e-Increase-Chart-1.jpgNu weet ik niet hoe snel jou beursmakelaar
opgewonden raakt, maar 6-7% jaarlijks gedurende
30-35 jaar, dat is leuk, maar meer ook niet.
In deze tijd doen ze er een moord voor. 
dmc Schreef:
Ik denk dat hij gewoon een excuus zocht om dat
smalle polsje ff van je vast te kunnen houden…
(
nee, hij kwijlde zowat over mn horloge in de veronderstelling dat t n rolex was. niet over mn pols 
toegegeven, ik heb dr ook n jubilee bandje op zitten. maar v dichtbij zie je gelijk aan de bezel dat t geen rolex kan zijn.
stitch Schreef:
Naast de bekende modellen is de nieuwste lijn ook
heel erg mooi. Nog niet op dit forum gespot als
een nieuwe aanwinst.
die grote datum vind ik nogal fors. toegegeven, hij snijdt niks af, maar toch.
dan liever de no date waarop de romeinse cijfers v n afstandje net dikke indexen lijken

EM Schreef:
Rolex is natuurlijk een van de bekendste
horlogemerken.
Ik heb een interessant artikel bijgevoegd over de
prijsontwikkeling van Rolex horloges.http://www.ablogtowatch.com/rolex-prices-past-60-y
ears-revealing-analysis/Natuurlijk is het zo dat de doorontwikkeling van
een horloge kosten met zich meebrengt, maar een
groot gedeelte van je budget gaat uiteindelijk
toch naar de marketing afdeling…
en zoals ze zelf al zeiden, grondstof, lonen, machines, etc worden ook allemaal duurder.
en tja, je zou niet veel luxury merk meer zijn als je evenveel zou kosten als n upperclass tissot B)-
nee, kwa perceptie zou ie tussen omega en audemars piguet ofzo willen hangen. hoger of zo hoog als audemars zou lekker zijn, maar lager dan omega zouden ze denk ik niet makkelijk accepteren. dus tja, als de rest omhoog gaat, kunnen ze niet achterblijven heh 
Ik vind het schitterende horloges maar het enige nadeel is dat het een Rolex is. Puur de naam die bij iedereen bekend is en de weet dat het prijzige klokken zijn.
Zo zou ik eerder een tudor sub kopen dan een Rolex sub. Ben gek op de materialen, de kwaliteit en de looks maar alleen de kenners weten dat je eigenlijk een Rolex om hebt.
Best zonde eigenlijk want Rolex kan er niks aan doen en een dweller zou me niet misstaan 
Is er dan verschil in het staal wat Rolex gebruikt en wat bv.Breitling gebruikt?
Hoe zie je dat dan? Krijg je er een certificaat bij met de analyse van het staal?
GJB2010 Schreef:
Is er dan verschil in het staal wat Rolex gebruikt
en wat bv.Breitling gebruikt?
Hoe zie je dat dan? Krijg je er een certificaat
bij met de analyse van het staal?
breitling (en de meeste andere degelijke merken) maken gebruik v 316l staal. rolex gebruikt 904l.
google maar voor de verschillen. is al erg veel over geschreven.
ik vind rolex mooie horloges die me sinds mn jeugd al hebben aangesproken. dit komt oa door hun evolutie ipv revolutie aanpak. paar duidelijke lijnen en niet te wild mee doen. zo vind ik mijn versie vd aquatimer erg mooi, maar doordat iwc telkens de look zo erg verandert, word de lijn zelf geen… klassieker. maar een submariner blijft iconisch.
daarnaast spreekt hun geschiedenis me aan, hun inhouse aanpak (heb dan toch n swiss manufacuur), en hun marketi… ik bedoel prestaties vd klokjes :+ ik bedoel, zal niet zo gauw het kanaal overzwemmen, de mount everest beklimmen, in de marianentrog duiken, etc. maar vind t wel gaaf dan rolexhorloges dat gedaan hebben. en dan hebben we t nog niet over de cirkelzaag en kogelafketsende magneet v bepaalde modellen 
wel blijft t negatieve imago er n beetje omheen hangen. maar daar heb ik me al overheen gezet. zoals al gezegd, het is maar hoe je er zelf mee.omgaat. n stalen explorer is tegenwoordig zo discreet dat n icewatch of tw steeleer aandacht trekt. n gouwe rollie is zo patserig, maar je kunt er ook n mooi bruin bandje om doen.
ik had n poos geleden n hele mooie foto geplaatst v iemand die er volgens mij n vintage bandje op zn oyster had gedaan. kan em gelaas niet terugvinden. even andere plaatjes dan maar, die echter minder goed weergeven v wst.ik bedoel

en t merk zelf? 904L-ijzersterk 
Monasso Schreef:
Zo zou ik eerder een tudor sub kopen dan een Rolex
sub. Ben gek op de materialen, de kwaliteit en de
looks maar alleen de kenners weten dat je
eigenlijk een Rolex om hebt.
Een Tudor is geen Rolex. In een Tudor zit “slechts” een gebaseerd ETA-uurwerk.
Voor kenners ook belangrijk, want je mist het echte Rolex hart. 
Een Tudor is een prachtige horloge. En zie je vaak ook als een instapper voor later naar een Rolex.
Had inderdaad even moeten vermelden dat het uurwerk anders is, maar jullie snappen wat ik bedoel denk ik…
Voor mij persoonlijk is het uurwerk niet belangrijk, als hij maar netjes loopt.
Ik ben zelf nog aan het bijkomen van m’n net binnengekomen GMT Master II.
Meer komt er nog niet uit…
Heb zowel een Rolex Airking uit 1969 als een aantal Omega horloges allemaal vintage modellen. Moet eerlijk bekennen dat de Rolex kwalitatief beter in elkaar zit en ook het meest tijdloos is. Maar de Airking is ook vrij gedistingeerd en niet zo grof als sommige andere modellen kunnen zijn. Vind het allemaal wel wat hebben en ken mensen uit inderdaad alle lagen van de bevolking die beide merken dragen.