Leuk merk hoor!
Deze is ook mooi
Mijn algemene mening over het merk is ook wel samengevat in deze comment…
Ik zie inderdaad ook een hoop hommage-achtige modellen, soort van combinaties van bekende modellen en meer van dat soort dingen. Los van de prijs kan ik daar niet enthousiast van worden. Als ik dan naar de prijs kijk ga ik me afvragen wat er dan beter is qua kwaliteit aan deze dingen in vergelijking met goedkopere hommages/klommages. Ik vind het een niet erg aantrekkelijk propositie.
Daar staat dan tegenover dat ik een paar modellen zie waar wel iets aardigs in zit. Zo vind ik die zwarte duiker met dress plaat en wijzers wel een aardig idee. En die met Lapis plaat. Ik zie wel dat ze in ieder geval wat proberen om een eigen identiteit te ontwikkelen. En je moet ook ergens beginnen als merk. Je kunt niet even naar de bank voor een grote zak geld en op dag één je eigen ontwerp en productie afdelingen op gaan zetten. Je zult als hedendaagse starter toch echt ergens moeten beginnen. Dit is een manier om dat te doen. Vraag is hoe ze verder ontwikkelen… gaan ze verder naar zelfstandig merk met in de toekomst wellicht eigen productie en/of assemblage, of blijven ze in de makkelijke klommages hangen?
Dit onzinverhaal wat ze bij de caseback (astronautje erop) verkopen vind ik dan wel weer een turn-off trouwens…
" The darkness of space
The Nereide Ultrablack caseback is an invitation to explore the unknown. The engraved graphics that represent the cosmic vastness provide intense emotions, as if you were immersed in an unknown world, where absolute black is the undisputed king."
En een minder voorbeeld vind ik dan wel weer deze €4500 voor dit ding, met een ruw afgewerkte jaren 70 Lemania… Dan mik je wel een beetje hoog in mijn optiek
Bottom line; het is een beetje net niet voor mij in de modellen waar ze het proberen en helemaal niet bij de modellen waar ze de makkelijke weg kiezen. Daarbij vind ik ze te duur. Onderaan zitten ze op Seiko en Baltic terrein, bovenaan is het Longines, TH of zelfs Tudor geld. Al die merken hebben wat mij betreft betere proposities.
Ik vind ze mooi maar geen ervaring met de kwaliteit .
Je legt inderdaad alle vingers op alle zere plekken die ik zie bij dit merk. Uit het verhaal op de site die je aanhaalde:
… on a trip to find some old shit so we can re-hash the same marketing story Omega has been flogging to death since the 1970s.
Ik heb iets andere ideeën bij wat het betekent om een pionier te zijn.
Je vergeet Grand Seiko, Hanhart, The Citizen, Nomos, en vele anderen. Je scoort zelfs een Panerai voor de helft van die chronograaf, a propos Italië.
Was zelfs inspiratie voor een apart topic
Ik heb nog een “oude”, met een Sellita binnenwerk. Best fijn horloge. Je moet het alleen niet met een loep bekijken.
(Haartje zit vast onder het logo

Deze heb ik vandaag maar weer eens omgedaan. Zoals gezegd, best leuk gemaakt en afgewerkt (volgens mij zijn ze het haartjes-onder-logo’s-stadium inmiddels wel voorbij). Of ik dit aanweerszijden van de midlife-crisis ook gekocht zou hebben betwijfel ik nu dan weer wel. Te mijner verdediging: ik heb mijn vrouw niet aan de kant gezet voor een jong ding, geen motor gekocht en ook geen open auto (die hebben we al ruim 28 jaar) of andere lijpe dingen die bij mannen op een zekere leeftijd schijnen te horen.
Ben nog relatief nieuw in de horlogewereld. Dus wat betreft het binnenwerk en kwaliteit kan ik er weinig over zeggen
Maar hoe ze eruit zien, vind ik dat ze wel mooie horloges maken. Heb zelf de Nereide Tungsteno 39 op het oog, maar vind het dus erg jammer dat er geen winkels in Nederland zijn waar ik het horloge in het echt kan zien en even om doen.
Wellicht hier op het forum iemand die dit horloge ook heeft en bereid is om af te spreken om het horloge te kunnen bekijken en evt. even om doen?
Is idd erg jammer dat je ze in Nederland nergens fysiek kan passen. Wat ik begrepen heb zijn de uurwerken kwalitatief prima, wel onderkant van de markt. Je betaald dus hoofdzakelijk voor het merk en design wat op zich prima is.
Ik heb deze al een paar maanden in huis en van de 12 horloge’s in mijn koffer pak ik em steeds vaker om om de pols te slingeren. Terwijl er toch ook 2 Omega’s, diverse Citizen’s en diverse Berings in de koffer zitten.
Je mag (jullie mogen) altijd komen passen!!
Inderdaad dit en het geld dat ze daaraan ‘verdienen’ spenderen aan marketing. Simpel verhaal lijkt me, ze hebben uiteraard geen miljoenen om ambassadeurs als Federer,Alcaraz,Antetokounmpo te betalen, ah kijk aan… ook hun(rolex breitling etc)doen aan marketing…
Een beetje jammer dat een merk als wantrouwend gezien wordt omdat ze ‘agressief’ marketeten.
Prima merk dit, niet bijzonder, italiaans, je betaalt voornamelijk voor ‘design’
Wat aardig en ik maak graag gebruik van je aanbod om een keer te komen passen. Als ik me niet vergis is dit een 42mn model. Ik stuur komende maand een pb. Deze maand te druk met Halloween
Dit is de Nereide Tungsteno 39mm met blauwe MOP wijzerplaat.
42mm is voor mij te groot.
Oh, wat jammer. 40mm is de grootste maat die ik heb en wil graag kijken hoe 42mm staat. Denk ook iets te groot voor mij.
Je mag 42 bij mij passen (is wel andere kleur maar wel de bekende 42mm kast die ze voor de duikers gebruiken).
Deze: Wat vinden jullie van Venezianico? - 91 van Ten
je bent je bewust dat dit ook te maken heeft met je zoek geschiedenis. Ik ben het merk namelijk nog nooit op instagram tegen gekomen.