Wat vinden jullie?

IF DJ than go FLUTED and JUBILEE !!! gunfighter

2 likes

Fluted is voor mij echt een stap te ver. Ik moet al over de pcl heen stappen!

Zou denk ik wel voor de afwisseling jubilee overwegen.

1 like

FLUTED hoort bij ROLEX, its history !!!
PCL’s are only schmuck :sunglasses:
EXPL I is mooi , maar een beetje saai aan het worden vind ik, het lijkt wel of iedereen er Ă©Ă©n heeft :joy:

Zou ook voor de dj2 gaan met fluted bezel :heart_eyes:

5 likes

Beide prachtige horloges, maar de IWC is erg duur voor een 7750 uurwerk, en schrijft meer af, zeker door de snellere model wissels. De DJ41 is een tijdloos ikoon, met een hoogwaardiger en moderner uurwerk, die bovendien, naast confortabeler, ook wat praktischer is (waterdicht, niet zo groot en dik, goedkoper in onderhoud, en banden-vervangen is niet nodig).

1 like

met de jubilee heb je ook minder last van storende PCL’s hĂ© ! :wink:

4 likes

Eens, maar die fluted gaat het voor mij echt niet worden.

1 like

Weet je het heel zeker?

5 likes

Blijft mooi echter ik heb deze gehad en hij kon me niet lang boeien.

Ik denk dat een blauwe wijzerplaat en een andere wijzerset een goed idee is.

Ik ben er nog niet uit of het een dj41, of een Iwc pilot petit prince moet worden.

Voor wat mijn mening waard is, de kleine prins. Superstrak, straalt echt klasse uit en er is voldoende te beleven om niet snel te gaan vervelen.

2 likes

Hmmm


Ik zal nog Ă©Ă©n keer uitleggen waarom de Explorer de ideale Rolex is :wink::

  • Hij heeft alle karakteristieke kenmerken van een Rolex. De dingen die een Rolex een Rolex maken. Behalve de datumpuist. En die wil je dan ook liever niet.

  • Hij is ‘under de radar’ voor een Rolex en daarmee bescheiden. En dat wil je wel als man met gevoel voor stijl.

  • Hij is bij zeer veel gelegenheden draagbaar, maar toch een tikje sportief. Eenvoudig qua ontwerp en daarmee tijdloos en gemakkelijk afleesbaar.

  • Hij heeft geen pcl’s, goud, stenen, of andere proletenprut.

  • Hij is qua maat ideaal voor de meesten met 39mm. Wil je toch kleiner, dan heb je geluk. De oude 36mm is nog een tikje beter in verhouding.

  • Hij is comfortabel. De 39mm heeft een goede, moderne band met een snelverstelling. Zwemmen is ook geen probleem, dus geen noodzaak voor veel te grote en protserige duikers.

Kortom: de ideale gentleman’s Rolex. Next best: een OP.

Zo, nu ga ik dekking zoeken! :stuck_out_tongue_winking_eye:

14 likes

Oei dat zaadje vd Monaco had niet nodig geweestđŸ€Ł Ik betrapte mezelf dat ik net reviews etc van dit model zat te lezen en een YouTube recensie zit te kijken en steeds enthousiaster word!

Lekker dan!

1 like

Dacht even dat je deze omschreef, want een datumpuist moet je als echte Rolex adept JUIST WEL willen en deze heeft alle overige kenmerken ook :astonished:

3 likes

Dekking niet nodig. Je hebt gelijk. Echter ik vind een combi van verschillende uitstralingen wel tof.

Rolex hulk, submariner in een apart jasje, pam 390 handopwinder met base dial en gouden wijzers, fa jones, wit, simpel en elegant en dan nu 


3 likes

Nee @tompj bedoelt deze :wink::

Alleen de anelverstelling zit er helaas niet op. Maar serieus: ik vind dit oprecht de echte ‘under the radar’ alleskunner. Iets minder steriel dan de explorer en de wijzerplaat is nog iets meer in balans.

5 likes

Schitterend!

Voor mij toch de Explorer. Tikje sportiever, snelverstelling en de iets plattere bezel vind ik mooier. Maar deze komt er dicht achteraan wat mij betreft en ik sluit een witte naast de Explorer in de toekomst niet uit.

3 likes

Helemaal eens met de plattere bezel waardoor ‘ie iets sportiever is inderdaad. Ik heb ‘m zelf een jaar lang bijna ieder weekend gedragen. Ik stoorde me alleen uiteindelijk teveel aan de grote cijfers op de wijzerplaat waardoor het horloge voor mij minder tijdloos oogt. Maar een OP39 met de bezel van de explorer en een easylink zou wat mij betreft helemaal perfect zijn.

4 likes

pcl?
Waar staat dat voor?

Polished center links.

1 like

Voor wat het waard is:
Ik heb de IWC Fliegerchrono gehad. Het was mijn droomhorloge. Maar het bezit van de zaak was het eind van het vermaak. Te groot, te ge-polijst, te opzichtig. Ik kon er niet aan wennen
 Echt balen.
Geruild voor een Explorer II. Nog steeds heel blij mee. Ietsje kleiner, platter, onopvallender. Echt een werkhorloge en een betrouwbare metgezel op reis.

1 like