Wat vinden jullie?

Dat herken ik wel. Heb in een ver geleden de Iwc pilot 371701 gehad en die was minder opzichtig dan de petit prince.
Ik laat alles ff bezinken en geen haast want mijn huidige horloges voldoen prima. Dat opzichtige houdt me ook nog een beetje tegen aangaande de dj41. Ik heb al een hulk dus een opzichtig horloge is al getackeld :joy:

1 like

Hier ook de fliegerchrono in bestelling. Maar geen petit prince. Een witte.
Inderdaad groot, stevig en valjoux-dik klokje dat gezien zal worden en je weet dat je m draagt.

Ik vind de 2 keuzes wel ver uit elkaar liggen qua stijl.

Ik zie jouw vraag dus vooral als: ā€œwelke neem ik eerst?ā€ :wink:

Dus ik zou zeggen: kijk in je beslissing ook naar de rest van je collectie? Welke vult t best aan?

Heb je de 150 years Iw 377725 in bestelling? Zo-ja die vind ik prachtig!

1 like

Dan nr2.
Die IWC vind ik overigens pas echt druk qua wijzerplaat.

1 like

Klopt.
Even getwijfeld tussen die en portugieser (nu eigen binnenwerk en doorkijkglaasje, immers geen valjoux) maar aangezien ik al dresser heb toch de vlieger.

De fotos doen de plaat en blauwe wijzers geen eer aan

2 likes

Lijkt me heel gaaf. Beetje emaille achtig. Voor mij hadden de wijzers gewoon zwart mogen zijn maar we blijven altijd wat te zeuren hebben! Heel veel plezier ervan!

Dat blauw is relatief hoor.
Klopt, xx lagen gelakt om emaille effect te bekomen.

Jij ook, veel succes in je keuze. Ik zit ook al naar Rolex te gluren hoor. Zo blijven we bezigā€¦

Oh, jee komt deze ook nog even om de hoek kijken.

  • discontinued
  • andere wijzers dan mijn sub
  • goede prijs te krijgen
  • iets forsere kast en daar hou ik van
  • wel beetje bling, bling want pcl etc maar toch ook wel sportief?
3 likes

Erg mooi. Alleen deze heb ik irl bij SC gezien en ik vond de faux patina (zo vat ik het op) op de markers toch wel wat too much. Maar toegegeven, deze is wel apart en niemand heeft hem zowat.

De indices wel een beetje een dirty dial ja. De zwarte met helder glas en de blauwe versie hebben dat niet dacht ik. Zwarte nagenoeg niet meer nieuw of bijna nieuw te krijgen en uiteindelijk meer in omloop dan de witte.

ideaal zomerhorloge met waardestijging potentieel?

Ik vind de witte wel koel eerlijk gezegd. Die lightning secondenwijzer is erg tof.

Voor mij absoluut de IWCā€¦
Als het gaat om wat je ziet tenminste.
En daar draait het bij een horloge toch voornamelijk om?!
Gaat het om (technische) specificaties en afschrijvingā€¦ tsjaā€¦ als het dan een Rolex moet zijn: de Explorer II polar. (over zomerhorloge gesproken)

2 likes

Deze zijn alle 2 heel mooi,
Datejust 41 mm
Of
Milgaussā€¦

2 likes

Zwarte milgauss erg mooi vind ik persoonlijk. Echter van de witte zijn er nog een paar nos te krijgen voor fatsoenlijke prijzen. Ik ga er is hard over nadenken.

zwarte is ook niet zo prijzig,
en blijft ook een beetje prijsvast,
witte is stuk moeilijker,
gaat wel goed in de zomer,
dat weer welā€¦

Van jou laatste twee opties zou ik ook de Rolex DJ gaan.
Maar als het een Iwc chrono moet zijn zou mijn keuze vallen op een oudere Spitfire Chronograph. Schitterende opgelegde markers.
k3633_1

2 likes

Idd schitterend!

1 like

Zeker mooi. Ik heb hier de Laureus van gehad. Ik begon me echter de ergeren aan de afgekapte 10. Ik bleef dat zien.

2 likes

Of deze :joy:

Rolex Milgauss 'Revengeā€™
ā‚¬ 13.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1287192066?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Jij maakt het wel erg bont! Zulke fondsen heb ik ook niet, ben maar een simpele jongen met dienovereenkomstige middelen.

1 like