Wat? Te gek!
Slim
Dit is ex btw. Het horloge ligt in de USA. En dan weet ik eigenlijk niet of de BTW over de adviesprijs is, of over de verkoopprijs. Verkoopprijs maal 1.21 btw gedeeld door 1.12 koers = EUR 1375. Alles afgerond.
Het forum exemplaar is goedkoper, en ligt geen tijden bij de douane. Alleen geen extra Isofrane.
Las laatst een test in een ( weet niet meer welk ) tijdschrift waarin hij werd vergeleken met een Oris, een Mühle en een Doxa. Dit bij een duik op grote hoogte en zeer lage temperatuur. De Seiko kwam er met de laagste score uit.
Uiteraard komen onze horloge nooit in deze omstandigheden terecht maar toch zegt het iets meen ik.
Persoonlijk vindt ik de mm300 samen met de grand Seiko hun mooiste model maar ga eerst eens een Oris passen voor je koopt. Oris is geen Rolex maar laat zich imho zeker vergelijken met bv Tudor.
Klopt, was meer om aan te geven dat dit specifieke exemplaar scherp aangeboden stond. Extra kosten zijn op basis van verkoopprijs. Overigens ben ik vaak zelfs 25%+ kwijt helaas. Helaas zijn ze in de VS zelden bereid iets met lagere waarde aan te duiden
Trouwens de sluiting van de mm300 is echt veel te dik en grof, en als je het horloge om doet schuift de duikers extentie altijd uit.
Ik heb (nog) geen MM gehad. Het is toch wel een beetje een grail van mij.
Over de vergelijking van de kwaliteit in vergelijking met een Rolex is genoeg geschreven en te vinden met Google.
Wat ik lees is dat hij de vergelijking ondanks het prijsverschil prima kan doorstaan…
Met een 5513 van 40 jaar oud misschien. In mijn beleving is het een betere vergelijking met een Steinhart Ocean One dan met een Rolex Submariner
Ik heb er een gehad en hij is me bijzonder goed bevallen. Echt hele hoge kwaliteit van afwerking. Ik heb hem weggedaan om de volgende 3 redenen.
Ik heb mijn hele leven al een echte sub willen hebben en die heb ik aangeschaft.
Het was jammer dar mijn mm300 10 seconden per dag afweek . Dit is wel binnen de toegestane marges maar ik ben een Pietje precies wat betreft.
Mij Rolex wijkt 1 -2 seconde per dag af.
De derde reden is dat ik hem met de stalen band minder prettig vond dragen.
Wel met de isofrane die ik er bij gekocht had.
Verder is het echt een ondergewaardeerde topklok met een perfecte prijs prestatie verhouding.
Helemaal mee eens. De mm300 is een top klok met een paar minpuntjes. Welk horloge heeft dit nou nie. De reden dat ik hem weg gedaan heb is om wat fondsen vrij te maken. Prijs/kwaliteit verhouding is top ;-).
Ik vind de MM300 een super horloge. Een van de
Klokken die ik het meest draag. Op de pols ziet ie er geweldig uit. De glimmende details geven wat bling en de kleur van de lume is net off-white, ik kan er naar blijven kijken.
Een aantal van de genoemde nadelen zie ik als voordelen. Deze klok is trouw aan zijn voorganger uit de jaren zestig en, op klein punten na, identiek. Het is alsof je in een tijdmachine stapt en een klok van toen koopt. Dat betekent een paar dingen voor mij:
-
Het is een echte duiker. Dus drilled lugs, hardlex tegen barsten van glas, geleverd met staal en rubber (en een NATO zit er ook zo om)
-
Band en gesp zoals hoort bij een klok van toen. Ik heb ook een 2cv gehad en zag het ontbreken van ABS en airco toen ook niet als een dingetje. Hang hier een glidelock bracelet om en het klopt niet meer
-
Geen concessie voor beter dragen onder een overhemd of pak. Ja het is een stevige klok qua omvang en gewicht. Dat vind je mooie of niet,
Dat past je of niet, maar het is wat het is, geen slap aftreksel.
Ook binnen de Seiko range voor mij een topper. Destijds ook de grand Seiko divers omgehad en ondanks de mooiere afwijking leken die wel erg veel op een andere Zwitserse klok die je hier ook regelmatig tegenkomt. De MM600 ook bekeken met wen prachtig springdribe uurwerk, maar die omvang, gecombineerd met de het schroeven op de band deden het niet voor mij. MM300 all the way.
Hij gaat zo weer om.
[URL=http://s1223.photobucket.com/user/glengoyne17/media/my%20watches/Seiko%20MM300%20wrist%201_zpswwxzmtfp.jpg.html][/URL]
[URL=http://s1223.photobucket.com/user/glengoyne17/media/my%20watches/Seiko%20MM300%20accuracy_zpseklg932o.png.html][/URL]
Tis maar wat je gewend bent. Ik vind de MM niet groot maar vergeleken met een Rolex is de Rolex een baby-watch. De Seiko Tuna’s en de nieuwe SRP TunaMonsters zijn 50mms. Die zijn groot en toch behapbaar.
Is dat jouw MM300 die op WUS te koop staat?
Ja, op WUS en hij kost 999 euro.
Ouder topic maar toch wel eens benieuwd of je nu een keuze hebt gemaakt? Ik vind de mm300 ook erg mooi, maar vraag me niet af of de lug to lug afstand te groot is, en dan de prijs voor deze Seiko is die het waard
Ik zie daar 1 sub liggen
Lag daar maar een Sub bij
Die kan ik niet betalen -_-
Weet iemand hem nog goedkoper uit te halen?
Meen je dit werkelijk?
Solojapan € 1.650,00 inclusief verzenden en via PB nog iets eraf.