Wow, er is dus toch een quartz die ik hèèl graag wil!
Over deze van mij is te praten.
Uiteraard vind ik mijn eigen Reverso Grande Taille prachtig
Maar een Ultra Thin Reserve de Marche is wel heeeeel mooi
Maar wat ik (aangezien ik aan de Reverso wel dress watch genoeg heb) dit jaar wil aanschaffen is deze Deepsea Chronograph, is volgens mij een horloge dat net als mijn IWC Fliegerchrono prima “beach to boardroom” is!
JLC heeft stalen Futurematics gemaakt (alleen niet onder LeCoultre) in de 37 mm variant met schroefdeksel (deksel met losse ring volgens mij).
Voorbeeld: http://www.carsandwatches.com/2017/11/20/jaeger-lecoultre-futurematic-all-steel/
Staat als merk voor mij vér boven Rolex. Voor mij, hè?
Niet alleen boven Rolex maar uurwerk technisch ook zeker boven een aantal andere zichzelf HauteHorlogerie noemende merken zoals bijvoorbeeld IWC
Prachtig allemaal. Al tijden op jacht naar een mooie vintage jlc: applied logo, handopwinder en liefst parelmoer achtige dial…nog aan het zkn…tips welkom
Deze heb ik en zelfs de datum staat vandaag op 18! Fantastisch horloge en in veel situaties te dragen.
Die ben ik tot op heden nog niet van LC tegen gekomen.
Wat een fantastisch mooi horloge!
Deze draag ik nog wel eens. Gaat nu Zondag mee naar de beurs. Verzameling uitdunnen te veel van al dit goeds.
Een Jaeger geeft me altijd een goed gevoel, overal. Dat heb ik niet met bijv. Rolex.
Ik zag een 18k met k885 met een mooie dial op ebay net. Uurwerk ziet er wel wat vies uit…
Zijn onderdelen nog goed te vinden voor de k885 en tijdgenoten?
Heerlijk merk voor dressers. Deze nieuwe sportieveling,die deze week is gepresenteerd, wordt voor mij ook lastig om te weerstaan zodra die in de winkels verschijnt…
Eindelijk weer een volledig stalen horloge dat er echt zijn mag.
GOODY!
Hmmm, geen PCL’s maar PSL’s (Polished Side Links), niet verkeerd! Vormt een fraai geheel zo.
Ik heb de foto even 2x vergroot = > mooi hoor.
JLC’s hedendaagse antwoord op de Speedmaster?
Mijn mening:
Ik heb dit topic even door gegeken en bij geen enkel horloge gehad van “ja, die moet ik hebben!”
LC horloges met dit kaliber worden nog wel aangeboden.
Niet zo heel erg regelmatig, soms, als de prijs dan redelijk is, koop ik ze op.
De laatste tijd zijn de prijzen voor de JLC horloges plus de onderdelen van dit merk enorm aan het stijgen.
Ik heb zelf nog een paar van deze kalibers in mijn reserve voorraad liggen.
Terugkomend op de vraag, ja er zijn nog wel onderdelen te vinden voor het kaliber K885.
Hoe er dan maar rekening mee dat JLC onderdelen erg duur aan het worden zijn.
En als het erg vuil is, wel dan moet het ook worden schoongemaakt.
Bij de reguliere JLC winkels hoef je niet aan te komen, want die sturen toch alles door naar Richemont in Amsterdam, die er op hun beurt ook niets aan zal doen.
Dit soort vintage modellen kunnen ze daar niet maken.
Alles wordt dan ook direct doorgestuurd naar Zwitserland.
Je kan dan wel rekening houden dat zoiets aardig in de papieren gaat lopen.
Wel,je zal dan best wel begrijpen dat ik het dus zelf allemaal maar aan het doen ben.