Wat vinden wij van Slimme Horloges?

Mijn horloges zijn duurzaam en lopen op groene energie. Helemaal hip dus :ok_hand:t2:

3 likes

Ik lees jouw posts met een Donal Duck stemmetje. Best grappig zo.

1 like

Ik heb al wel 's overwogen om er eentje te proberen. Helaas zijn ze allemaal te groot en te lomp. Bovendien is de batterijlevensduur belachelijk kort, zijn ze niet slim genoeg om af fabriek bugloos en updateloos gebruikt te worden en is het maar de vraag of het Android of Apple ecosysteem binnen 10 jaar nog bestaat

Mijn 5’je moet ik één keer om de twee maanden diets maken dat de voorbije maand geen 31 dagen telde. That’s it. Dat vind ik slim zat.

2 likes

Nee, maar dat zegt wel genoeg over Hublot

Idem! gelukkig makkelijk kunnen verkopen, zat nog midden in de hype.

Slimme horloges zijn voor mij zo anders dan ‘echte’ horloges dat ik het als compleet andere categorie zie.
Zeker niet als bedreiging van mechanische horloges.

Persoonlijk vind ik ze dan ook allemaal lelijk, lekker over één kam te scheren. :wink:

Ik heb er wel een: een Garmin Fenix 5, volgde mijn Polar M400 op en Polar Loop op.
Maar alle connectiviteit en meldingen staan uitgeschakeld. Ik gebruik hem alleen maar om te sporten en synchroniseer dat met mijn telefoon achteraf. Ik draag hem nooit in het gewone leven, want: lelijk :blush:

Het zou best kunnen dat deze horloges wel meer ‘echte-horloge-liefhebbers’ creĂ«ert. Is dat al eens onderzocht?

1 like

“Health centric TV’s for mice” :wink:

4 likes

Ik heb zelf een Garmin Fenix 3 (rood) en draag deze soms omdat ik het een mooi horloge vind. (Ik heb deze niet alleen om tijdens het sporten). Enige nadeel van dit horloge vind ik dat het soms opgeladen moet worden.

Tag Heuer en mont blanc o.a waarbij de Tag Heuer ook nog eens gewoon mooi is.

2 likes

Ik heb een Asus Zenwatch 2 die ik wel eens draag, mede vanwege de comfortabele Barton Elite band die er aan hangt. Het is wel geinig, Wear OS heeft zich wel aardig ontwikkeld vind ik. Maar het liefst toch een ‘echt’ horloge om :slight_smile:

Het trekt mij totaal niet aan. Er zijn al genoeg redenen genoemd die voor mij ook opgaan, maar er is volgens mij eentje niet genoemd die voor mij in elk geval wel opgaat.

Sommige smartwatches lijken op een foto nog best aardig doordat ze een mooie lay-out of graphics op het display laten zien. In de praktijk (bij mijn collega’s die zo’n ding dragen) zie ik aan de pols echter altijd een lelijk zwart gat in een te grote kast die van een kilometer afstand “PLASTIC!!!” schreeuwt. Geen gezicht.

En wat mij betreft in een zakelijke omgeving, zeker in combinatie met pak, smakelozer dan een goudkleurige Michael Kors op een nato met zebra print.

Persoonlijk vind ik er niets aan. Over het algemeen voelen ze goedkoop aan, zien ze er allemaal hetzelfde uit en laten ze je in de steek na 1 dag niet op te laden. Afvoeren aub!!

Waar kan ik die kopen?

Google zegt: bij AliExpress.

En omdat ik Michael Kors kennelijk goed heb ingeschat zegt Google tevens: bij Michael Kors zelf

Jack Hunter :slight_smile:

Zelf ben ik afgestapt van smartwatches - alle verkocht.

De enige die overbleef als stappenteller/slaap monitor is de swiss made withings die ik af en toe nog draag op vakantie bij 't tellen van mijn stappen

1 like

Wat vinden wij van slimme horloges?

Nou, gewoon dom

Mooi geschreven en verwoord :+1:t2:

Hoe zit het eigenlijk met het licht dat de Galxy Watch afgeeft ?
Kun je dat erg dim zetten ? Het is altijd het enige wat mij een beetje tegenstaat. bij de Casio Pro Trek heb ik daar totaal geen last van.

1 like

Ben HEEL lang volbloed Apple fan geweest. Kwam er iets nieuws, dan had ik het meteen. Alleen de Apple watch heb ik al jaren NIET. Onlangs dacht ik, kom, laat ik het toch eens proberen. Misschien handig voor op de racefiets, of wat dan ook. Gekeken naar een verse gebruikte 5 via Ebay. Toen ging ik kijken bij een Apple store welke ‘maat’ ik nou zou moeten hebben. Ding opgetild, gepast, en na 20 tellen weer teruggelegd. Kon me er NIET toe zetten een paar honderd Euri voor zo’n plastic kutding neer te leggen.

Heb nu net in een moment van verstandsverbijstering voor 40 Euro een Chinese nepperd besteld
 de nieuwsgierigheid is er, maar alleen als soort van digitaal sport-ding. Maar als horloge? Nee, never.