Mijn wederhelft boeit het niet heel veel maar, toen ik bij S&C een een Omega wilde passen, sprak ze de volgende woorden; “Als je dan toch veel geld gaat uitgeven, koop dan iig wel een Rolex”.
Meteen veelzeggend hoe de wereld, buiten HF, tegen horloges aankijkt
Mijn vrouw vind het een leuke hobby, interesseert zich er ook wel in, zegt wel wat ze mooi en niet mooi vind, snap er soms werkelijk niets van als ik weer wat verkoop en wat anders wil. Heb dit jaar voor haar voor het eerst een automatisch horloge gekocht en is ze erg blij mee.
Mvg. Bertjan
Ja ik had hetzelfde een aantal jaar geleden. Motor verkocht omdat we gingen verbouwen en geen externe stalplaats had. Was overigens verrassend snel verkocht… Na de verbouwing zag ik geen enkele reden om weer een motor aan te schaffen. Tot de TT weer in de buurt kwam toen wel, sindsdien nooit meer wegggegaan. Ik reed voorheen altijd zomer en winter door. Bij -15 ging ik overpeinzen om te carpoolen met een collega. Maar nu heb ik een auto, om logistieke redenen met de kids, en ben ik verpest en merk meteen dat de drang weg is om op de motor te stappen…
Ik heb net contact via een datingsite en zal is vragen wat ze er van vindt.
Dit is natuurlijk bepalend voor de volgende stap.
Het is liefhebberij en geen hobby, ik heb aardig wat aangekocht en verkocht maar daar gaat het mij niet om. Ik ben nu al redelijk lang zonder aankopen en ga enkel nog verkopen en uitdunnen.
Ik heb namelijk een horloge wat me goed bevalt en meer dan 2 hoef ik er niet eigenlijk.
Dus er gaat nog wat uit en komt er nog 1 terug en dan stop ik met aankopen en weer verkopen.
Om te kijken naar een nieuw horlogeplaatje wat ik haar voorschotel: Jahaa! Wacht nou ff! Ik ben ook bezig!
Of:
Je moet het zelf weten. ( aankoop)
Je doet maar. (aankoop)
In principe mag ik doen wat ik zelf wil maar " de rest " moet qua financiën ook gewoon door kunnen gaan en ik mag niet mekkeren als de poen op is en ik financieel in de knel zou komen door een nieuwe horlogeaankoop.
Veel ideeën over een mogelijk nieuw horloge vindt ze maar " lelijke dingen " qua model.
Als ik show wat ik die dag draag zegt ze keer op keer: welke is dat ook alweer?
Mijn vriendin geeft er niet veel om, maar vooral voor haarzelf niet. Daarentegen geniet ze wel weer van de horloges die ik om heb en van het feit dat ik er zo vrolijk van wordt! Dus het wordt zeker toegejuicht, al verklaart ze me soms voor gek dat ik er veel aan uitgeef haha