Wat waren jouw grail watches en welke grail is de volgende?

Wa zedde gij daar nou? Even in m’n ogen wrijven, jonguh…

Zo zo. Die kende ik nog niet. Kut. Dat zou ik wel willen hebben.

Da’s nou de eerste in dit topic die me oprecht verbaast, waarvan ik het bestaan niet kende en waarvan ik instant hebberigheid krijg. Los van de Alpinisten, die zou ik graag ook verzamelen in iets bredere zin, maar dat wist ik al een tijdje. :slight_smile:

1 like

Kijk! dat ik jou kan verrassen vind ik dan wel leuk. Meestal word ik hebberig van de dingen die jij post :wink:

Leuk initiatief van Hajime Asaoka de Kurono Classic lijn en bloedmooie horloges.

Tja… Waar te beginnen :roll_eyes:

1e grail; zenith el primero .01 (silicon valley special)

Rolex Explorer 1

IWC ingenieur 3227

Omega Globemaster Constellation

Deze 4 en ik ben klaar :sweat_smile:… Maar dit is nog lichtjaren hier vandaan, wellicht de ZEP .01 überhaupt onbereikbaar

9 likes

Wat een schoonheden! 🥰

1 like

Een Sub zou mijn grail zijn. Maar de komende jaren onbereikbaar en daarom heb ik de BB58 bleu op mijn lijst staan voor eind dit jaar.

Als alles een beetje mee zit.

De jlc reverso. Nu heb ik hem en kan ik weer opnieuw beginnen. Het gras is altijd nog groener aan de overkant.

1 like

Avenger seawolf gmt II volgende is de omega ‘tai chi’

Tof topic!

Zelf heb ik nog nooit een grail aangeschaft, maar heel leuk om dit te volgen!

Dat komt vanzelf vrouwtje. Even je maatje lief aankijken😂

Oooohhh no no no :grimacing:

4 likes

Jezelf tot 1 merk beperken? Waarom?

Viel deze zo tegen?

Zo kom je dus nooit aan je grail toch?

1 like

Why not? De weg er naar toe is ook leuk. Buy and sell. Upgrade. BB58 houdt ook wel redelijk z’n waarde als je hem voor list koopt.
Ik heb ook niet meteen een sub gekocht. Eerst Speedmaster, toen Seamaster, Tudor Black Bay, Seiko Marine Master 300, Breitling Colt, Breitling Superocean, Tag Heuer Aquaracer, Rolex Explorer I. Uiteindelijk toen het moment daar was de Tag Heuer Aquaracer en de Explorer I verkocht en voila een Rolex Sub. Tudor Black Bay, Breitling Superocean II, Omega Seamaster en Speedmaster nog in bezit. De Marine Master 300 is weer geupgrade naar een Tudor Pelagos. Wat een schitterende hobby is het toch :blush::+1:

5 likes

Dit vind ik altijd leuke topics :smiley:

Mijn absolute Grail, als we banale zaken als budget overboord zetten is dat de A. Lange & Söhne Zeitwerk. De originele, zonder repeater complicatie e.d. Ik heb recent ook de Zeitwerk Date om de pols gehad en dat is een goeie tweede. Blijft ingetogen qua design maar zitten zoveel gave details aan! Ik heb het genoegen gehad ze tot nu toe ongeveer allemaal live te hebben aanschouwen, inclusief de Handwerkskunst en de Luminous versies. Allemaal echt prachtig, met een geniaal en complex uurwerk. Daarnaast zijn er een hele rits independent merken die ik graag zou willen toevoegen aan de collectie mocht ik ooit de Staats winnen ofzo. Dat blijft bij dromen denk ik maar dat is soms ook heel fijn om te doen :hugs:

Houden we het realistisch dan werk ik rustig aan een lijstje met horloges die ik graag zou willen hebben en haalbaar zijn met mijn inkomen en spaargedrag. Ik bouw gestaag aan een potje en als er een mooi aanbod langskomt dan probeer ik een deal te sluiten. Ik heb dus niet één enkele, bereikbare Grail maar een hele lijst. Dat gaat een beetje alle kanten; duikers, dressers, chrono’s… en een aantal modellen heb ik de afgelopen jaren af kunnen vinken: Meistersinger Salthora Meta X Blue, Seiko Prospex Turtle SRPC44 “Golden Boy”, Seiko Presage Enamel Blue… De absolute topper voor mij persoonlijk van die lijst is de Tag Heuer Monaco Steve McQueen CAW211P. :heart_eyes:

Uit mijn huidige collectie is de Tudor Black Bay 79220N, met ETA uurwerk dus. Daar heb ik hier al vaker over verteld, maar sinds ik voor Monochrome Watches schrijf en naar Baselworld mag heb ik de rode, de blauwe, de zwarte, de in-house versies, de chrono, de stalen, de zwarte, de BB58, en welke variant ook nog meer officieel gepresenteerd zien worden. Bij die perspresentaties is ook gelegenheid om de horloges te proberen en foto’s te maken (wel zo belangrijk voor een online magazine over horloges :stuck_out_tongue: ).

Bij de rode variant, de “originele” dus was ik al aardig head-over-heels. De blauwe volgde een jaar later en aangezien ik een zwak heb voor blauw in een horloge verstootte deze de rode variant al snel. Toen ik meen 2 jaar later, de Heritage Chrono serie zat er volgens mij een jaar tussen, de uiteindelijke zwarte variant getoond werd wist ik het zeker. Dát moet hem worden! Ik heb uiteindelijk in 2016 mazzel gehad deze voor een hele mooie prijs te pakken gekregen en die gaat nooit meer weg. :v::innocent:

Dus ja, wat grail-horloges betreft is dat het verhaal.

4 likes

11 likes

Mijn huidige grail (die een beetje saai begint te worden).

En waar ik nu naar zit te gluren.

8 likes

Ja ik snap wel wat je zegt, maar je moet soms kleine stapjes maken, ook om het leuk te houden. Want anders zou ik ca. 2 jaar moeten sparen voor een Submariner. En daarbij vind ik het eigenlijk een te hoog bedrag wat ik nu niet kan verantwoorden.
Wat @RLC ook al zegt, je moet zorgen dat je er niet teveel op verliest. Dat is sowieso een beetje mijn motto met mijn horloge-hobby. :crazy_face:

Omdat ik de design taal van dat ene merk nou gewoon echt heel mooi vindt en het spreekt mij het meeste aan.

IWC, Omega, Breitling etc. Allemaal erg mooi op een eigen manier maar voor mij 9/10 te groot of te dik.

Bijv. De nieuwe Omega smpc vind ik schitterend, even als de PO en speedy, maar alle drie die horloges zijn gewoon niet te doen voor mij.

En @Synn7 viel zeker niet tegen.

Het probleem zat hem dat ik de sluiting niet lekker op mijn pols kreeg en het horloge daarom erg oncomfortabel was.

Is wel op te lossen door de band aan te laten passen maar daar ben ik geen fan van.

1 like

Dit was een jaar of 10 geleden een grail watch voor mij…

Echter nooit iets mee gedaan omdat ik het niet kon betalen.
Ondertussen waren er weer andere grails.
Totdat ik een aantal weken geleden er 1 te koop zag staan op Marktplaats. Meteen toegeslagen :laughing:

Mijn smaak veranderd met de week :grin: maar deze zijn momenteel mijn grail watches

c1ae0faaac4145a485f79e5a6c0e5756d363fd3f_1_500x500
0D623903-92E3-431C-ABBE-CF465ABEF6DC

3 likes