Wat waren jouw grail watches en welke grail is de volgende?

Omdat ik de design taal van dat ene merk nou gewoon echt heel mooi vindt en het spreekt mij het meeste aan.

IWC, Omega, Breitling etc. Allemaal erg mooi op een eigen manier maar voor mij 9/10 te groot of te dik.

Bijv. De nieuwe Omega smpc vind ik schitterend, even als de PO en speedy, maar alle drie die horloges zijn gewoon niet te doen voor mij.

En @Synn7 viel zeker niet tegen.

Het probleem zat hem dat ik de sluiting niet lekker op mijn pols kreeg en het horloge daarom erg oncomfortabel was.

Is wel op te lossen door de band aan te laten passen maar daar ben ik geen fan van.

1 like

Dit was een jaar of 10 geleden een grail watch voor mij…

Echter nooit iets mee gedaan omdat ik het niet kon betalen.
Ondertussen waren er weer andere grails.
Totdat ik een aantal weken geleden er 1 te koop zag staan op Marktplaats. Meteen toegeslagen :laughing:

Mijn smaak veranderd met de week :grin: maar deze zijn momenteel mijn grail watches


c1ae0faaac4145a485f79e5a6c0e5756d363fd3f_1_500x500
0D623903-92E3-431C-ABBE-CF465ABEF6DC

3 likes

Mee eens, maar waarom zou je een BB58 kopen als je toch een Sub wil. Dat zou bij mij toch in m’n hoofd blijven hangen en daardoor nooit maximaal van de BB58 kunnen genieten. Gaat nog niet eens zozeer om de financiële kant, al speelt dat wel mee. Persoonlijk zou ik dan een steinhart o.i.d. kopen als tijdelijke opvulling :slight_smile:

Hoezo niet? Een Black Bay is een schitterend horloge. Had hem ook gekocht als tussenstop voor de Submariner. Uiteindelijk toen ook de Submariner had is de black bay ook gebleven en dat blijft ook wel zo. Toch een hele andere vibe en een eigen gezicht.

Steinhart is echt het jongetje van de klas die altijd afkeek en er mee weg kwam.

Hey… das een mooie foto van die Seamaster white… waar ken ik die van :sweat_smile:

1 like

:laughing:

Ja hij is gaaf. Goede keus :ok_hand:
Hopelijk heb je geen copyright :sweat_smile:

1 like

Ik vind het inspirerend dat je de hobby af kunt sluiten, tegelijkertijd ook wel jammer omdat je leuke horloges toonde. Geniet van je speedy!

1 like

Nee hoor… no worries!

Om even on topic te gaan… ik geloof niet in grail! Mijn persoonlijke ervaring is dat als de aankoop gedaan is je uiteindelijk toch weer op zoek gaat naar iets anders waarbij het ene horloge uiteraard wat langer blijft dan het andere. Ik zeg altijd: Ik ben liefhebber en geen verzamelaar :sunglasses:

1 like

Ik vind net als een aantal anderen hier dat er een verschil is tussen een grail en het volgende horloge dat je gaat kopen. Voor mij is een grail een horloge dat ik vanaf een afstand bewonder, maar waarvan ik - om wat voor reden dan ook - weet dat ik het in elk geval op de korte termijn niet in bezit krijg. Voor mij zou het dan zoiets zijn:

4 likes

Grail… “a thing which is eagerly pursued or sought after”

Het is maar hoe je het bekijkt of benaderd.

De ene hobby maakt gewoon plaats voor een andere hobby. :wink:

(Niet mijn foto, wel mijn setup)

3 likes

Ik heb meerdere grails gehad in de loop der jaren.

Het begon met een Omega Seamaster zoals james Bond die droeg. Lang getwijfeld tussen mét en zonder golfjes op de wijzerplaat, maar uiteindelijk voor de (toen) nieuwe ceramic zonder gekozen:

Toen werd ik wat actiever op het forum en kwam de volgende grail om de hoek. Toegegeven, sterk onder invloed van de collectieve voorkeur van het forum, maar who cares? Ik was (en ben nog steeds) erg blij met mijn Speedy:

Daarna lang wel met een lijstje in mijn hoofd gezeten, meeste daarvan óf gekocht of van het lijstje geschrapt, maar daarvan is er maar één die denk ik als grail zou kunnen worden bestempeld:

En nu ben ik eigenlijk wel klaar. Al blijft er wel een grail over, al is deze toch wel wat minder bereikbaar. Maar ooit komt ie er:

6 likes


De Seiko SNJ025, de Arnie re-isue, is mijn grail watch op het moment (ik ben een Arnold Schwarzenegger fan). Als studentje verdien je natuurlijk nog geen dikke centen, omdat je veel tijd moet pompen in school. Met mezelf een spaardoel afgesproken om in mijn studie te stoppen en als ik dat doel haal, mag ik mezelf tractoren op deze gave Seiko :grin:

(Foto van het web)

4 likes

Werkelijk waar schitterend! Jouw Gronefeld is echt fantastisch mooi! Qua afwerking most likely the best in business. :sunglasses::+1:

Wat eigenlijk ook wel een beetje een grail voor mij altijd was, was de Omega Seamaster Professional 300m. Ook zoals eerder genoemd voor de James Bond 007 vibe. So freaking cool :scream::scream::scream:
Echter was het wel een kleine omtrekkende beweging grail want het horloge was ik destijds eigenlijk wilde was nog steeds de Rolex Submariner.
Nu eenmaal beide in de collectie en ook niet meer weg te denken. De Seamaster is echt opzich zelf een icoon met een totaal eigen look en een unieke band.

1 like

Voor mij is de 16710 wel echt een grail watch. Lang naartoe geleefd maar eindelijk gescoord.

Een holy grail is voor mij deze klapper :star_struck: De prijs is nog even een dingetje…

9 likes

Mijn huidige grails zijn een 18239 (blauwe wijzerplaat) en de AP van Bauhaus. En daarnaast zo’n 18239 met Jasper dial (of een van de Stella’s). En een 16710 blijft ook schitterend :heart_eyes:

Ik heb niks met romeinse cijfers.
Ik heb vrij weinig met rose goud.
Maar damnnnnn wat vind ik dat ook een geweldig mooi ding. :heart_eyes:

2 likes

Snap helemaal wat je bedoelt. De combo maakt het ook voor mij. Los geef ik er ook niet veel om :slight_smile:

1 like

En die money green dial. Echt een banger! :heart_eyes::+1:

1 like