Wat waren jouw grail watches en welke grail is de volgende?

Niet perse de manier hoe ik het zou omschrijven :joy: ,
Maar die eigenschap zou ik op zichzelf ook wel kunnen waarderen, niet enkel bij dit model, erg mooie kleur. :ok_hand:

2 likes

Ik heb met veel omwegen mijn hele horloge hobby naar de navitimer toe gewerkt, wel vintage want de moderne zijn te groot :sunglasses:

Ik ga met net zoveel omwegen naar een Rolex Explorer II 16570 toe werken.

6 likes

Grail.

En heb geen grail wensen meer. Wil de collectie ooit afsluiten met een Reverso maar daar zullen nog wel een aantal andere eerst voor komen bij nog een GS of een Nomos.

7 likes

Beetje omgekeerde volgorde van vermelden dan ik had verwacht.

Grail watches waren voor mij de SMP300, getriggerd door Pierce als Bond. Die kwam na t slagen vd middelbare.

En inderdaad ook dat er ooit n Rolex moest komen. Dat werd n Seadweller.

Daarna dat er ooit n Patek ‘moet’ komen.

Maar daarnaast ook gelegenheidshorloges die op de planning stonden. Zoals n Reverso als trouwhorloge. Voor de gelegenheden waarop n horloge niet heurt, en ik em zou omdraaien als armband met zicht op t uurwerk.

Maar ook n One Watch 2 Rule Them All. Staat op de wenslijst. N allrounder die overal bij kan. Iets als de Explorer ofzo.

Het ene is bereikbaarder dan t andere. De ene duurder dan de ander. Maar ik heb liever mijn ultieme allrounder dan n Patek. Tenzij dat mn ultieme allrounder zou zijn… not :smirk:

Dus tja, wat is eigenlijk n grail watch… de vraag die geregeld terug komt…

Voor mij was de ultieme grailwatch een Patek Complications.

En dat is de volgende grailwatch ook.

7 likes

Misschien geen specifiek type… Maar van jong klein menneke, fascineerde het merk Tissot enorm. Met name vanwege hun associatie met de Formule 1…

En het klinkt misschien heel basic en stom :sweat_smile:, maar het heeft iets magisch gekregen door de jaren heen… ooit zal ik een Tissot hebben. Dus misschien geen onbereikbaar horloge, of een exclusief exemplaar… Maar 1 die iets magisch heeft… Al 30+ jaar…
.
.


Nog even wachten :see_no_evil:

4 likes

The American Psycho DJ wilde ik al best wel lang hebben. Is gewoon een stijl icoon.
En subs heb ik al een aantal keer gehad, maar dan de vintage uitvoeringen.
Ik wilde een no nonsense horloge waar ik niet voorzichtig mee hoef te doen omdat het teer en oud is maar die ik gewoon overal en altijd kan dragen.
Vandaar de 16610

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/9/b/3/9b361cde48387e88a1a4377f503d6ee67c5a136c.jpeg

Verder heb ik geen grails meer eigenlijk. Ik vind het voorlopig wel even goed zo.

2 likes

En AL die tientallen horlogemerken die er zijn hebben niks wat je leuk vind? :thinking:

image


Allemaal exemplaren die ik echt super graag zou willen proberen. Alleen gewoon allemaal te groot voor mijn pols, en ja heb ze allemaal eens gepast…

7 likes

Ach grail… grail…

Typisch weer het hokjes met superlatieven denken van TS.

Ach, grail…

Zo’n tien jaar geleden wilde ik een flieger chrono, lang gespaard en veel gekeken maar er was geen goedkoper alternatief voor een IWC
image

Voor de rest veel gekocht en ook wat horloges weer verkocht

Maar wat betreft grails… het gaat niet zozeer om geld als wel meer om vindbaarheid en… geduld is een schone zaak, zo vond ik deze!
Radiation Resistant :tada:


En verkocht hem weer

En vond en hield ik deze

En verkocht bv mijn Reverso Grande Taille die ooit mijn grail was maar gewoon te weinig polstijd kreeg.

Of een grail? Het idee hebben dat er geen Betaalbare panda mechanische chrono’s werden gemaakt in 2016 en je dus zelf zo’n concept blijkt te kunnen ontwikkelen en te vermarkten?


Vond ik een nieuwe Rattrapante waar er maar 250 van rondzwerven.
image

Staat er het nodige op het punt van binnenkomen, Speedmaster Hesalite, Grand Seiko 6146-8000, King Seiko 44-9990, Tissot PR516 Sonorou, Lanco Lanco-fon

Allemaal te bereiken.

Alleen deze de A. Lange und Söhne 1815 Annual Calender blijft in mijn gedachten spoken…

https://k8q7r7a2.stackpathcdn.com/wp-content/uploads/2019/07/A-Lange-Sohne-1815-Annual-Calendar-Battle-of-High-End-Annual-Calendars-14.jpg

Te betalen maar alleen als ik afscheid neem van 90% van m’n collectie en dat is het me niet waard.

Maar naast alles in de pijplijn… hoog op het lijstje deze

imagehttps://cdn.watchcharts.com/listings/07082a4b-c761-4e4e-90e6-82a5c0bd4c5b?d=300x300

2 likes

als ik me ooit deze eigen heb gemaakt is het voltooid denk ik.

maar momenteel te weinig ambitie, dus verzin ik iedere maand maar een nieuwe tussen-graal waar er dan zo heel af en toe eentje van in huis komt.

7 likes

Jij hebt smaak!

2 likes

Jij hebt dan weer smaak, en de financiële middelen. das beter. :+1: :grinning:

3 likes

Ik heb een 16,5-17cm pols en een Navitimer, dat gaat verrassend goed met 41,9mm… of heb je een latere, grotere omgehad ooit?

Heb een hele vroege en een nieuwe omgehad.

Maar mij met polsen van 15.5cm is het gewoon niet te doen en lijkt het al gauw een kermis klok.

Ook de 38mm variant?

Die Hentschel is ook mooi zeg. Beetje stille beauty.

3 likes

Wat een leuk topic. Toen ik op het GS pad terecht kwam, was dit horloge voor mij het ultieme stuk. De juiste kastvorm, een levendige wijzerplaat en een perfect uurwerk.
Ik heb bijna een jaar lang getwijfeld voordat ik m kocht, maar ja, dat was meer over de prijs dan over de kwaliteit…
Toen die na een jaar nog steeds boven aan mijn lijstje stond, heb ik ‘m uiteindelijk op mijn verjaardag opgehaald. Is het daarmee een grail? Voor mij is het in ieder geval het meest toffe horloge.

8 likes

Schitterend horloge! :heart_eyes: :+1:

2 likes

Grail verandert nog wel eens, noem het voortschrijdend inzicht. Op dit moment is deze favoriet.

Lange Saxonia

5 likes