Wat waren jouw grail watches en welke grail is de volgende?

1 like

5 likes

Deze nog en dan is het klaar.

5 likes

Beide wel willen dragen vandaag!!

Alleen ja… afschrijving ben ik allergisch voor…

2 likes

Erg mooi en dan idd in staal. Is deze van jou of is het een wens?

1 like

Was het maar waar :slight_smile:
Een wens dus…

1 like

Aha vandaar, het meetlint strak aangetrokken :wink:

Maar niet als een ander het doet toch?

Een graal is het niet echt, maar wel een soort van “leuke volgende”.

De eerste van die rij was een 300m tuna. Prima ding.

Toen een 1000m tuna, ook een prima ding.

En dan heb je eigenlijk op dat gebied wel zo’n beetje het beste van Seiko te pakken, dus stap je over naar een ander merk.

Casio bijvoorbeeld.

Er staat nog wel het een en ander in de planning qua “voorzichtige verlanglijst”, maar om daar nou meteen vol op te duiken gaat me ook wat te ver.

“Graal”-achtig is dan de nieuwe 1000m Citizen 7020-09E, een Seiko SLA023, een Casio “Final Frogman” GW-200z en een Casio GW-5000.
Vooral die laatste maakt op het moment de meeste kans.

4 likes

:see_no_evil:
Gaat nog leuk worden als je ooit eens een keuken gaat kopen, schrijf je gelijk af naar nul, een tuin laat aanleggen —> nul, een auto gaat kopen, 30% eraf de eerste dag…

3 likes

De eerste bocht is de duurste…:joy:

1 like

Ik wil deze klok

Op deze band…

Zou zelfs bereid zijn de rubber strap te kopen en de oyster apart bestellen…

2 likes

Ja dat heb ik ook een beetje… heb nog niet echt een grail.

1 like

Het zou best kunnen dat dit niet uitwisselbaar is.
Het referentienummer van het horloge is verschillend van de oyster en de oysterflex.

1 like

De band moet je toch kunnen wisselen. Dat de nummers dat niet kloppen kan me eigenlijk gestolen worden. Iedereen swapt hier banden :slight_smile:️:slight_smile:️ Ik vind de rubber band spuuglelijk, maar de cerachrome bezel de max…dilemma’s :wink:

Leuk topic dit! Ff gewacht met antwoorden omdat ik voor mijn gevoel echt blijf doorzagen over die DJ met smooth bezel op jubilee met Wimbledon dial, maar dat was wel mijn eerste echte grail. Veel nagedacht wat het moest worden, maar toen ik er eenmaal uit was begon de jacht pas. Gelukkig het geld bij elkaar, dus nu alleen wachten op de levering. Al kan dat bij de SC natuurlijk nog best even duren.

Voor de toekomst is mijn ultieme droom een Patek Nautilus met blauwe plaat. Ik heb er een hard hoofd in dat die er ooit mag komen, maar een man mag dromen toch! :slight_smile:

Heb eigenlijk niet echt een grail, heb redelijk wat horloges met allemaal hun charme.
Daarnaast ook nog wel een verlanglijstje, met name met ‘onvindbare’ horloges, maar dat zorgt er juist voor dat ik bezig blijf met de horloges. Verder merk ik juist dat de passie sterk aan het verminderen is.

De nieuwere modellen doen me ook steeds minder. Op de één of andere manier het idee dat het allemaal maar gekker en herkenbaarder moet. Wellicht ergens maar goed ook. :wink:

1 like

Volgens mij is de Oyster band inderdaad niet compatibel met dit model. Had daar laatst een filmpje van gezien.

Edit: volgens mij was het dit filmpje

Edit 2: jup dat was het filmpje. Die endlink is niet los dat is onderdeel van de kast. Daarom kan er geen Oyster band op

3 likes

Hier word je toch wel even stil van… prachtig!!! :clap::clap::clap:

Een grail vind ik maar een lastig topic.

Ik heb een paar dingen op het verlanglijstje staan om mijn collectie verder te starten (nu alleen een Seiko SKX013 en een vintage skindiver). Of het grails zijn? Geen idee eigenlijk, maar wel modellen die ik écht heel mooi vind.

4 likes