Wat was jouw 1e luxury brand watch?

Ik mocht voor m’n eerste heilige (:wink:) communie een horloge uitzoeken.
In Aken koos ik een mooie Kienzle.
Handwinder, meer was er in die prijsklasse niet; 1957!

1 like

Schitterend :smiley:

1 like

Dit was mijn allereerste, had daarvoor al wel merken als Longines en Hamilton gehad maar dit was de eerste “echt” dure…gekocht in Antwerpen

5 likes

Was deze bb, nog altijd spijt dat ik hem weg heb gedaan

2 likes

Omega Seamaster Aqua Terra. Nog spijt als haren op mijn hoofd dat ik hem heb weg gedaan. :unamused:

2 likes

Omega dresswatch met veel emotionele waarde. Later bleek mijn vader een lade vol (minder luxe maar niet minder interessante ) horloges te hebben.

Mijn allereerste was een Bombay-special van het luxemerk Oris. Cool was ik.

3 likes

1e dikke 1000+er :sweat_smile:

5 likes

Klassiek, geweldig design…geschiedenis…stoer…en te dragen bij veel gelegenheden!

Speedmaster Professional Sapphire Sandwich…

2 likes

image

Deze Seiko slq011 titanium. In 1999 kostte die 2500 euro, naar mijn weten was een rolex Submariner toen ongeveer 3000-3500 euro.

9 likes

Mijn allereerste luxury brand horloge. Met stalen band gekocht. Ik had er echt voor gespaard ook. Inmiddels wel verkocht. Maar zou dit model zo weer aanschaffen. Voor in mijn Fortis collectie

4 likes

Deze is niet al te moeilijk.

https://www.instagram.com/p/Bq2meqZn0Eo/?igshid=iurv9oislzg6

7 likes

2254.50 voor mij

Twee mooie opties in mijn ogen, welke tweedehands, Full set in Nieuwstaat goed te verkrijgen zijn tussen de €1750-2250

Breitling Avenger II GMT

!

Breitling Colt Chronograph (Quartz)

1 like

Mijn eerste echte eigen aankoop was een Certina DS Podium Big Size. Niets fancy aan, met quartz uurwerk. Daarna kwam een Montblanc Timewalker Chronograph als een deal voor geleverd werk. Die verkocht, via MP nota bene, en via datzelfde MP mijn geliefde Tudor Black Bay 79220N gekocht. Zwarte bezel en ETA uurwerk, in mijn ogen The One.

Waarom deze??? Ik was in Baselworld bij de perspresentatie van de 1e, in het rood. Vond ik heel gaaf. Ik was een jaar later bij de perspresentatie van de blauwe. Die vond ik nog toffer want inmiddels had ik een soft-spot voor blauw in horloges ontwikkeld. Fast forward ik meen twee jaar, en ik zat wederom bij de perspresentatie van Tudor tijdens BW. Op slag verliefd, de zwarte die toen werd gepresenteerd klopte aan alle kanten voor mij. Nog geen seconde spijt van de aankoop. Mijn geduld werd echter aardig op de proef gesteld want het duurde tot augustus 2016 voordat het mij lukte om er eentje te bemachtigen!!

2 likes

Mijn eerste grote uitgave op horlogegebied.

3 likes

Heb je hem nog?

Leuke bonus gehad toen ik 24 was. Daarvan New York en Las Vegas bekeken en bij terugkomst m’n toenmalige droomhorloge gekocht bij S&C. Voelde me helemaal het ventje! :wink: Uiteindelijk deze Omega Seamaster 300 15 jaar gehad. Blijft mooi.

7 likes

Begin 90 ook van mijn eerste echte salaris deze Tag Heuer 1500 gekocht. Man man, wat vond ik dit een gaaf horloge. Ruim 10 jaar dagelijks om de pols gehad. Een paar jaar geleden geconfisqueerd door mijn vrouw.

5 likes

In 2004 voor mijn 40ste besloten mezelf te verwennen met een ‘echt’ (luxury) horloge. Had bedacht dat het een automaat moest worden. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de Seamaster Professional 300M Peter Blake. Ik volgde destijds mijn PADI duikcursus en had een duikhorloge nodig. Vandaar. Nooit spijt gehad. Horloge nog steeds in mijn bezit en mijn vaste vakantie horloge.

7 likes