Was voor mij deze. Nog steeds een heerlijke klok!
De BMW is qua bouwjaar ook dichter bij 1975 dan heden schat ik zo in.
Deze Longines, gekocht in 1993. Behoorlijk veel gedragen. Ik schat zo’n jaar of 3 tot 4 geleden verkocht aan Belgisch HF - lid. Wat bleek? Serienummer pasje kwam niet overeen met horloge. Nog even dacht ik dat ik me vergist had want ik heb nog een Longines Conquest uit 1994 maar daarvan kwam de pas overeen zo bleek. Tsja, 1993, eerste dure horloge, wist ik veel om die nummers te controleren… Gekocht bij AD destijds dus die dame (ja, dat weet ik nog) zal zich wel vergist hebben.
Ik lees behoorlijk vaak tot nu toe in dit topic “spijt van de verkoop”. Neen, smaak kan nou eenmaal veranderen. Draag nu zelden nog “dress” horloges.
Super mooi
Deze:
Ik twijfelde in 2016 tussen deze Speedy en een Tudor BB 36, ik had mezelf een strikt budget van 2k gegeven.
Uiteindelijk dus voor de Omega gegaan, maar de twijfel bleef. Vorig jaar de Tudor erbij gekocht. Sinds ik 'm had droeg ik de Omega eigenlijk niet meer. Daarom heb ik die 3 maanden geleden verkocht.
Tussendoor zijn er nog een Longines, een vintage Rolex en een TAG Heuer bijgekomen.
Achteraf bezien ben ik toch blij dat ik de Omega gehad heb. Het was een mooi horloge, en nu weet ik zeker dat ik er geen klik mee heb.
Mijn ervaring heeft me geleerd dat een eerste luxe horloge een goede all rounder moet zijn, zodat je hem eigenlijk altijd kunt dragen.
Een seamaster pre bond als ik die tot deze categorie mag rekenen
Nee, helaas.
Niet eens een foto.
Deze! En nog steeds veel plezier van. Draag bijna dagelijks. Echt trekt Omega altijd aan me. Aqua TerrA en Speedy blijven erg mooi! Lange termijn maar.
Mijn eerste horloge van een duurder merk was deze:
Na verkoop gevolgd door deze:
Daardoor had ik diverse goedkopere horloges van o.a. Casio, Orient, Vostok en Steinhart. Maar die tel ik even niet mee.
Toen ik 100 (gulden?) uitgaf aan een WatchUp horloge vond ik dat veel geld.
Mijn eerste échte horloge was een Maurice Lacroix in de uitverkoop. De koning te rijk.
Deze verkocht ik middels de Advertentiekrant (wie kent hem nog) om daarna een Zeno te kopen.
En toen werd ik lid van dit forum
Ik denk dat mijn eerste Luxury brand (als hij mee mag tellen) mijn Breitling Super Avenger was!
Wauw, 40mm… Jammer dat ik die in december gemist had.
Een erg gaaf ding!
Dit is top
Heeft u het horloge nog!? Ben toch wel
heel benieuwd nu!
Nappols stelde dezelfde vraag gisteren en die heb ik met ‘ nee ‘ moeten beantwoorden, helaas.
Betrof een stalen DJ 36 met wit/ Romeinse WP.
Begonnen met een tissot prc 200 chronograaf quartz in 2004. Dit horloge bijna 10 gedragen en in oktober 2013 hier lid geworden. Ingelezen en via monsterwatches eerste seiko monster skx779 gekocht. Veel op het forum gelezen en gezien: longines hydroconquest en oris aquis op mijn lijstje maar in mijn achterhoofd toch mijn “grail”. In januari 2020 mijn eerste rolex sub!
De BMW is eveneens 1975.
Een Meistersinger! Gekocht voordat ik besmet was met HF.
https://www.instagram.com/p/BbZM-8hHnVH/?utm_source=ig_web_copy_link
Hey Orisfan,
Wat een mooie horloge! Is dit een calendar versie? Zat naar de Ocean Clean versie te kijken. Jammer van de integrated bracelet waardoor ik geen bandjes kan wisselen. Is voor mijn geval wel een gemis!
Nogmaals mooi plaatje!!
Dag, datum, 24 uur en maanfase.
Ik ben er nog steeds blij mee.
Haha ja ik begrijp het enigzins.
Ik heb voor de rest niet zo diep over nagedacht. Ik denk dat het geld voor je eigen referentiekader. Ieder zijn eigen ding. Als je mooi vind en gelukkig bent is er niks mis mee.
Of het nou een betaalbaar horloge is of een horloge waar je een paar jaar voor moet sparen. Het ligt ook natuurlijk hoe diep je zakken zijn en of je waard vind om x bedrag te betalen.
We moeten vooral focussen op de leuke fotos en horlogepraat!