Wat was jouw 1e luxury brand watch?

Begon met een Tissot le locle via marktplaats ergens rond 2006. Nadien kocht ik een Speedmaster 3572.50 van een man uit uk. Boven op mijn zolderkamer was er toen nog slechts matige internetverbinding. Ik kocht hem op een doordeweekse avond , computer op de zoldertrap via ebay. Ik bood 1200 euro een paar seconden voor het vervallen van de veiling. Adrenaline gierde door m’n lijf, ik had hem toch wel gekocht zeker :slight_smile:

Jammer! Mooi verhaal in ieder geval!

1 like

Komtie!

Aan deze chrono zit een verhaal. Bij introductie (in de VS, denk ik) was hij USD 2450.- . Qua prijs zat hij dus in het “basic luxury” segment (definitie daarvan n.t.b. :wink: Niet zo heel veel later besloot Citizen, de nieuwe eigenaar van Bulova, dat de Accu-Swiss lijn niet thuishoorde in de Bulova-portefeuille en stopte de productie. Resterende voorraad ging er uit voor ca. 650 dollar. Wat zullen de eerste kopers gebaald hebben … In elk geval heb ik hem voor een zacht zeeprijsje via HF.

En dan de reeds genoemde Max Bill. Ook een “sonderangebot”, maar minder extreem.

1 like

Maakt verwachting helemaal waar! Draag hem dagelijks. Alleen bij klussen in/om huis gaat de seiko om.

:eyes:

Ha, kak, krijg je van die kleine plaatjes op je telefoon :grimacing:

Goedmakertje:

1 like

Geen zorgen ik bedoelde er niks slechts mee :slightly_smiling_face: voor mijn budget destijds is het die Seiko maar ik wilde ook even laten zien wat het met dat van jou was. :+1:

Het is de Sinn 356, echt een prachtmodel in een bescheiden maat (38,5mm)!

Nog een foto! :watch:

2 likes

Toffe 1500! Ik heb er laatst een gekocht en vraag me af wat zoiets destijds kostte. Weet je nog wat je ervoor betaald hebt?

Ik dacht 1.000,- gulden.

1 like

Als ik je een tip mag geven: Ik ben begonnen met allemaal nieuwkoop. En doe dat nog steeds. Maar omdat ik geen Rolex doe kostte me dat klauwen met geld wanneer ik eens een horloge verkocht.

Ik zou als ik jou was een potje aanleggen, en hier de tweedehands markt een beetje in de gaten houden. Dan heb je horloges waar de kop vanaf is, dus minder risico op enorme afschrijving als het niks voor je is.

Ten tweede zou ik zeggen dat de categorie van 400-1400 Euro genoeg leuks bevat om je eens te orienteren op deze vragen:

• Welke kastvormen staan me goed, en belangrijker, zijn comfortabel?
  • Welke complicaties spreken me aan?
  • Wat is mijn stijl qua kleur?

Want met iets meer informaite in de kontzak wordt de kans kleiner dat je een duur horloge koopt waar je dan toch geen klik mee hebt.

Da’s even een proces, maar wel een leuk proces. En als je dat in de mid-range doet met horloges waar de kop af is val je ook geen buil.

4 likes

TH series 1500

Bingo! Goede tip.

Ik wissel soms vrij snel van horloges al zijn dat periodes bij mij. Daarnaast heb ik gemerkt dan de prijs geen invloed heeft op hoelang ik van een horloge kan genieten.

Enige tijd geleden het plan opgevat geen horloges van boven de €1.000,- meer te kopen en dat bevalt me tot op heden eigelijk prima.

Kansloze informatie maar goed…:slightly_smiling_face:

Bedankt, leuk om te weten :slightly_smiling_face: ze hebben niet gek veel afgeschreven

1 like

Mijn allereerste moet zowat 28 jaar geleden geweest zijn. Een rodania Thierry Boutsen. Kocht ik voor 17000 bef op m’n 17e verjaardag. Dan was de volgende stap een sector van 22000 bef. Vervolgens naar tag heuer, tudor, omega en rolex. Vroeger wou ik ook altijd een Breitling. Maar ze kunnen me niet (meer) bekoren. Ik moet zeggen. De kwaliteit van omega en zeker Rolex vind ik onwijs goed.

Mijn 1e luxury was de smp300. Waarom? Omdat ik n marketing sucker was (ben?). Zag dat ie om de pols v 007 Zat :sweat_smile:

Betreft luxury watches, verkijk je er niet op. Duurder hoeft niet perse beter te zijn. Ik bedoel, toen ik de Seamaster en Submariner van destijds met elkaar vergeleek, vond ik de Smp n stap beter en mooier dan de Sub. Ik bedoel de bandaanzet was solide, heeft mooie meerlaagse tussenschakels, geen koekblikken sluiting, heeft n heliumventiel, de golfjes geven de wijzerplaat n extra dimensie, de horned lugs geven het horloge n stukje elegantie, en dan heb ik t nog niet over de ingebouwde lasers en explosieven :wink:

Wat ik er mee wil zeggen, is dat n goedkopere Oris je misschien meer aanspreekt dan n duurdere Tudor of Omega.
Bekijk ze in t echt, voordat je je helemaal blind staart op n hoger segment.

3 likes

Uitgaande van zo’n acht minuten per bef ben je dus zo’n 2300 uur bezig geweest. Ik kan me de smaak in de mond en de blaren op de tong niet eens voorstellen, dus ik waardeer je volharding.

Een ware liefhebber! Hulde!

2 likes

intewesting… waar baseer je 8 minuten per bef op?

2 likes

Eh, mijn vrouw. :upside_down_face::thinking::joy: Met wat marge er bovenop.

Ik heb ook vaak harder moeten werken, dat geef ik toe.

1 like

well played sir :wink:

1 like