Wat was jouw 1e luxury brand watch?

1 like

Een Grand Seiko snowflake. Inderdaad eerst van alles bekeken tussen de 1-3k en toch tot de conclusie gekomen dat ik daar waarschijnlijk toch niet lang blij mee zou zijn. Dus toen maar gewoon in het diepe gesprongen en de snowflake gekocht. Om 10u gebeld of ze er waren (las veel verhalen over dure horloges zoals Rolex waarvan je nooit zeker wist of ze er lagen) en de verkoopster vertelde mij dat dat geen probleem was. Meteen in de auto gesprongen, naar Rotterdam gereden en om 10:40 had ik hem om mijn pols…

1 like

Ik mis hier iets geloof ik, wat is de definitie van ‘luxury brand’? Ik zie Bulova en Seiko’s voorbijkomen?

Dit is mijne: Omega Seamaster James Bond

Plaatje werkt niet…

Toevallig vandaag om!

3 likes

Mijn eerste luxury was een 116200 Rolex DJ met blauwe plaat, domed bezel en jubilee.

Daarvoor een Tissot Le Locle automatic gehad, maar dat schaar ik niet onder luxury. :slight_smile:

Nu een mooie Submariner 114060 bij de AD gehaald en ben er nog steeds erg blij mee!

Dan had je het budget wel iets opgeschroefd denk ik?

Ja dat wel haha, maar met korting die dag was het nog wel te doen

Mijn eerste grote aankoop… de Tudor Pelagos met ETA uurwerk. Daarna zijn er nog vele horloges de revue gepasseerd… ben de tel kwijt :rofl:

1 like

Ik zou er heel graag ooit een willen hebben. Ze zijn echt ontzagwekkend mooi.

1 like

Hey Auke, ja de snowflake ziet er gaaf uit! Alleen maar plaatjes gezien. Hoe draagt ie? Zeker nog mooier in het echt …

Hallo,

Ik wil iedereen bedanken voor de moeite om hun ervaringen te delen. Mijn journey is net begonnen en ik leer elke dag wat meer over horloges.

Het maak mijn keuze voor in de toekomst een stuk makkelijker. Ik wil graag thuiskomen met wat ik leuk vind natuurlijk en niet iets wat anderen leuk vind.

Fijne Pasen iedereen!

Dit horloge kocht ik toen ik een jaar of 20 was en studeerde. Ik had een goedbetaald bijbaantje en kon het me veroorloven. Sommigen veronderstelden dat hij nep was.

image

Kon geen betere foto vinden trouwens. De mijne zat wel fatsoenlijk in elkaar.

4 likes

Ik droeg al vijftien jaar een Pulsar Quartz chronograaf die ik in mijn studententijd had gekocht en besloot dat ik er een tweede horloge bij wilde. Mijn collega had er namelijk ook twee (Breil Quartz) en ik vond het wel cool hoe hij ze afwisselde en afstemde op zijn kleding.
Dus ik stond in Batavia stad te kijken naar Hugo Boss en Armani horloges welke mijn bestaande horloge zou aanvullen. Voelde me best een bink, want ik ging 400 euro uitgeven aan een merkhorloge!
Totdat de verkoper tegen me zei dat als ik écht een mooi horloge wilde dat ik dan iets anders moest kiezen en toonde me deze Edox:

Ik had nog nooit van het merk gehoord en wist tot dan toe niet dat er überhaupt verschillende soorten uurwerken in horloges konden zitten, maar ik vond hem mooi en besloot hem te kopen. Dat was dus mijn eerste mechanische horloge van een Zwitsers merk. Daardoor ben ik me in horloges gaan verdiepen en kwam ik hier terecht en sindsdien is het een verloren zaak…

Mijn eerste horloge van een “topmerk” was deze:

Dat was één van de weinige horlogemodellen die ik kende, van de James Bondfilms uiteraard, en had die altijd wel tof gevonden. Nooit spijt van gehad! Al draag ik hem nu eigenlijk altijd op rubber. Staat hem prima en is veel comfortabeler!

1 like

Hij draagt heerlijk, van titanium dus je voelt hem bijna niet. De band mist wel een optie tot micro adjustment dus hij moet wel net goed passen met de schakels. En ja, in het echt is de dial nog mooier…

De Omega Seamaster 300 midsize Quartz uit 1994, gekocht van een eerste bescheiden bonusje. De pest erin dat James Bond hiermee even later aan de haal ging!
21 jaar als daily beater gedragen.

3 likes

@GMTplus1 plus1 Die van jou had een gps en laser straal neem ik aan? En nooit per ongeluk op het verkeerde knopske gedrukt zodat de huis van de lokale boef ontplofte?

Overigens meesterlijke revalidatie move mbt de omega pen. Erg ninja van je :sunglasses::sunglasses:

1 like

Nu je het zegt: er gebeurde af en toe wel iets geks…:thinking:

1 like

En jij dan zeggen plus GMT plus…

1 like

Mijn eerste luxury was deze speedmaster date
Bijna 2 jaar geleden gekocht voor maar 300 euro

Toen is het balletje gaan rollen, deze toen geruild tegen een aantal andere en wat cash. Erna deze zo weer geruild tegen een breitling colt automatic.

Toen wat partijen opkopen en wat geluk gehad.

Bezit nu een enorme collectie:smiley:

Wel spijt gehad van de verkoop van de speedmaster date, deze later weer aangevuld met een speedmaster mark40 kosmos

2 likes

Mooi verhaal man. Jouw Omega is keihard. Ben gek op blauw!

1 like

Mooi man. Inplaats van wheeler dealer ben je watch dealer. Wel cool hoor hoe je dat heb gedaan. Echt iedereen heeft zo zn eigen verhaal …

1 like