Wat was jouw eerste, ‘echte’ horloge?

Enigsinds twijfel. Het eerste echte horloge (geen casio a158 of een kinderhorloge van Rodania dat ik met mijn eerste communie heb gekregen :stuck_out_tongue: ) was voor mij een vintage Delcona handopwindertje uit de jaren 60. Heb er na een jaartje nog altijd heel veel plezier van! Alhoewel ik bijna 2 maanden geleden een horloge heb gekocht ter gelegenheid van mijn 16e verjaardag (Pronto Verdal chronograaf). Die beschouw ik ook wel een beetje als eerste echte horloge :slight_smile:

4 likes

Deze voor mijn 12e verjaardag! Nog steeds een leuk horloge. Voor mijn gevoel wat dit zeker een echt horloge. Heb later nog een stalen band er voor gekocht, welke nu niet meer past. Dus heeft/weet iemand een bandje te vinden voor dit horloge, dan hoor ik het heel graag! Het is de kleine variant. Als ik het complete horloge van je moet kopen voor het bandje is dat ook een optie :sweat_smile:

https://static.swatch.com/images/product/YQS1003/sa020/YQS1003_sa020_nvr.jpg

3 likes

So hey die vintage chrono is mooi zeg!!! Diameter staat je goed ook :slight_smile: leuke keuze voor zo’n jong ieman!

1 like

Mijn eerste echte horloge is deze Tag Heuer Carrera. Heb deze gekocht nadat ik was afgestudeerd aan de opleiding bouwkunde. Horloge aangeschaft door vanaf mijn 15de te beginnen met werken naast mijn studie en veel te sparen. Daarom gaat deze er niet meer uit.

8 likes

Mooi horloge
Mooier verhaal!

1 like

Thanks! Ik vind hem zelf ook echt mooi (staan)! Haha bedankt :slight_smile:

1 like

Die chronograaf is wel cool!

1 like

Mijn eerste echte automaat was een Orient waar de hobby mee is begonnen.

De eerste ‘echte’ daarna was een Tudor Prince Date 34mm. Achteraf nog steeds spijt van het verkopen. Heerlijk licht en comfortabel horloge en in zeer nette staat. Verkocht aan iemand die dichtbij woonde maar helaas nooit nummers mee uitgewisseld :roll_eyes:

3 likes

Oris Aquis in blauw. Helaas niet meer in bezit

Geeft het de tijd aan en zit het om je pols? Dan is het een echt horloge. :sunglasses:

Het was een goedkoop handopwindertje waar "Ancre’ op stond. Jaren '70 dingetje. Allang verdwenen / overleden / verkocht, geen idee.

1 like

Ligt in stukken bij mijn horlogemaker. Is nog compleet.

Sorry? Weet niet wat je bedoelt :no_mouth:

Een oude Pontiac die mijn vader droeg (en daarvoor droeg zijn vader het horloge). Geen duur klokje maar wel een echte :slight_smile:

Gekocht voor mijn eerste representatieve baan.
Toen een heel groot bedrag.

1 like

Deze had ik gekocht voor het trouwen in 2007. Erg mooi maar toch verkocht om eens wat anders te kunnen dragen.

1 like

Sorry,
Maar het horloge op de foto is een Speedmaster Reduced.

Dat is een automaat en een maatje kleiner dan de Professional. Dit was ook zeker geen heruitgave van de Pre-moon…

3 likes

Bizar dit :rofl:

1 like

Mooi gedaan die bandaanzet zo. Zelf ingesneden of factory zo? Misstaat zeker niet, zo’n bredere band dan de lugwidth.

1 like

Zat er zo bij en een vervanging gekocht :hugs:

Precies dit dacht ik ook al…

2 likes