Wat zijn de beste Tropic straps?

Hoe test je het ? Ben nu wel benieuwd. Ik heb hier ook z’n alie tropic liggen.

1 like

Hierbij het topic allemaal…

Dat verklap ik pas achteraf om het even spannend te houden met de resultaten :slight_smile:

1 like

Doe je mee met de test?

Doe je mee met de test?

Doe je mee met de test?

FLEXIBILITY AND RESISTANCE
Genuine rubber is heat-treated with sulphur or other elements in a process
known as vulcanisation, designed to increase the resi!ance of the rubber
yet preserve its ela!icity. It is di"erent from natural rubber, which is made
from latex colle#ed from rubber trees and renowned for its cushioning
properties, and from thermoplastic elastomer (TPE), which is halfway
between vulcanized and pla!ic rubber.

Info van de site van Longines.

Groeten
Rutger

Blijft mooi zo’n Legend Diver!
De maat van deze Longines tropic is dat 22mm naar 20mm of naar 18mm?

Thnx, naar 20.

Groeten
Rutger

1 like

De eerste 2 Tropics zijn binnen!

Vintage Tropic, NOS 18mm met curved end (op IWC Ingenieur 666), met lekker vintage simpele buckle zonder merk (inox aan binnenkant gemerkt). Mooie glimmende kleur, scherpe structuur, soepel alsof die nieuw is, wel een beetje kort.

Watchbandit, 22mm Tropic, taper naar 20mm (daarom gekozen, had nog een 20mm IWC buckle ongebruikt liggen :slight_smile:). Mooie matte kleur past wel prima bij modern horloge (in vintage stijl), IWC 3233. Vond de buckle niet mooi en ook niet heel goed passen, dus dat was een afrader. Verder geen echt premium gevoel. Heb het idee dat het gewoon een simpel Chinees product is waar ze een eigen buckle opgezet hebben. Draagt prima!

Moderne Tropic is onderweg en de Kaufmann bestel ik daarna…

2 likes

Zo’n vintage Tropic op een vintage horloge maakt het wel helemaal af!

3 likes

Die Watchbandit is inderdaad exact zelfde band als je op Ali voor 9,- Euro kan kopen. Zelfde vorm, ronde gaatjes, dezelfde kleuren beschikbaar. Tevens de buckle ziet er gelijk uit, minus branding.

Wel prima band, daar niet van.

Die glimmende matcht inderdaad mooi op een classic horloge!

1 like

Die buckle kwam al zo verdacht bekend voor…

Iets vergelijkbaars zit op mijn fijne nieuwe strap voor de flightmaster :slight_smile:

Geen idee wat voor materiaal het is, PU (?) met lederen achterkant maar zit erg comfortabel !
Ziet er ook een beetje uit als rubber.

1 like

Lijkt erop maar ja dat is een beetje het concept van fake. De band die je laat zien is gebaseerd op de Flieger banden van IWC. De buckle op de tropic komt gewoon van de AD en heb ik zelf op de tropic gezet…maar het begint een beetje off tropic te worden……

De Kaufmann Tropic hoeft niet mee te doen denk ik, volgens hun eigen website is het TPU…

2 likes

:rofl:

1 like

Gespjes bij vintage Tropics hebben geen andere inscriptie dan Inox of Acier.

#leukomteweten

1 like

Heerlijke combinatie!

1 like

Ik vind de tropics van Borealis erg fijn.

De comfortabelste die ik gehad heb in ieder geval. Wel aan de lange kant.

De originele buckle is alleen minder. Daar heb ik een old skool buckle opgezet die je weer wel krijgt op een cheapestnatostraps tropic.

:+1:

1 like

Dat kan, geen probleem. We kunnen het resultaat ook gebruiken om van andere straps met dezelfde score TPU te herkennen.

1 like