Wat zijn jullie plannen voor 2016?

Ik zie dat er al meerdere forumleden verhuisplannen hebben. Hier is dat virus ook al toegeslagen en het voornemen is dat er een verkoopactie gepland staat voor de huidige hut.
Qua klokkies: er komt geen nieuw horloge meer… alleen maar “gebruikt” :smile:
Er is zoveel moois te koop, dus ik zie wel wat er langskomt en dan sla ik toe.
Wellicht mijn huidige grail, een Seiko 6217-8000, maar ik vrees dat er dan toch wel een Staatsloterijtje moet helpen…
In ieder geval: iedereen goede feestdagen en een GEZOND 2016!!

2 likes

Studies afmaken en een seamaster of speedmaster voor 2016 :sunglasses::beers:

Vrijwel alles eerder dit jaar verkocht, aankomend jaar denk ik toch een Sub 114060.

Horlogeproject verder uitwerken, waar ik de afgelopen weken door omstandigheden geen tijd voor had.

En eindelijk es die Kairos in ontvangst mogen nemen die dan 2 jaar ‘te laat’ is…

De Tag zit inmiddels al in de watchwinder dus mijn plannen voor 2016 beperken zich tot de Oris :smile:

1. Een Carrera chrono
  2. Een Speedy of andere high-end Omega
  3. Die groeiende berg horloges met kluswerk eens aanpakken

Horlogeplannen:

Genieten van mijn Legend Diver,
Langzaam (lees het gehele jaar) beetje bij beetje geld in een potje doen om weer iets in de hogere klasse te kopen.
Speedmaster? Bell en Ross 123? Tudor Black bay? Iets in die richting.

Hier precies hetzelfde,Laatste loodjes met de studie.
Alleen dan de Speedmaster, Seamaster of toch een datejust of Explorer II of toch iets goedkoper en voor de LLD of Oris Aquis gaan, hmmm keuzes haha.
Moet natuurlijk een horloge zijn dat nooit meer weg gaat.

Gelukkig heb ik nog tot juli te gaan, dus tijd zat :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Kijken wie zijn doelen het snelst behaald… Ook leuk :smiley:

Voor mij:

• Een mooie GMT kopen
  • Een aantal horloges verkopen, waardoor ik op de Meistersinger, de Laco en de GMT blijf :smiley:
  • Batterijtje in de Flik Flak van Bas doen, waardoor hij ook kan kijken… Vanochtend voor de eerste keer zelf tot 10 geteld :smiley: Dus alleen nog 11 en 12… :stuck_out_tongue:
3 likes
  • Een mooie allrounder aan de kist toevoegen. Iets in de vorm van een Damasko DA36 of een Sinn 556. Of wat er ook maar op mijn pad komt.
  • Het verleiden weerstaan om ‘instaphorloges’ te kopen.
  • Verhuizen!

Voor een Omega of Rolex is 2016 nog niet het juiste jaar, denk ik.

Voorkeur gaat vermoedelijk eerst uit naar een seamaster.
Na een tag heuer formula 1 in 2014, dit jaar een oris aquis aangeschaft. Moet zeggen heerlijk klokje! Dus kan je zeker niets mis mee doen.

Succes!

Ja ik heb de Oris Aquis afgelopen weekend gezien en gepast. Moet zeggen dat hij echt lekker comfortabel droeg, komt misschien door de vreemde lugs.
Ook de afwerking is van hoge kwaliteit en een leuk detail is de see true caseback.

Ik heb een budget waar ik 2 aquise voor kan kopen dus dan ga je automatisch verder kijken naar Omega/Rolex. Maar soms vraag ik me af of ik dat wel moet doen. Je kan natuurlijk ook wat anders leuks doen met dat geld en gewoon een top aquis kopen die me zeker zal bevallen.

Ik weet gewoon nog niet goed wat ik nu eigenlijk wil haha :wink:

De Seamaster is trouwens een top klok alleen ben ik niet echt fan van de stalen band waardoor hij niet op mijn lijstje staat. Ga je voor de nieuwe met ceramische bezel?

Hallo!

Sorry voor de late reactie.
Het is inderdaad moeilijk kiezen met al die leuke horloges. Zou zeggen passen passen passen.

5 jaar geleden ging ik voor mijn eerste horloge (zelf heel lang voor gespaard), een tissot t-race.
Nu ben ik buiten gegaan met een tissot seatouch :smile:
Vanaf het moment dat ik die om kreeg wist ik meteen, die moet ik hebben. De seatouch is overigens nog steeds aanwezig en draag die nog regelmatig.

Mijn voorkeur gaat naar een omega seamaster prof automaat van 2002 ongeveer met de golfplaat. Het gekende bondhorloge :sunglasses:

Voor 2016 een fliegher erbij in de doos.
Steinhart of pellikaan…

En hopelijk zo snel mogelijk de Tag en vintage chrono’s terug van hun onderhoudsbeurt.

Deze, als ik de loterij win of in staalversie uitkomt :+1:

2 likes

Een hoop horloges verkopen die wat overbodig in de collectie geworden zijn (heb mooiere/betere in het zelfde type nu :stuck_out_tongue: )
En vooral veel horloges kopen in de plek :wink:

de verzameling is wel een beetje klaar nu en eigenlijk moet ik wat geld opzij leggen voor een Rangie, maar ik denk dat ik komend jaar toch ga kijken naar:

• een beat-up vintage PloProf
  • een nieuwe dresser, bijv. Reverso duoface, Day Date, of JlC MUT Moon
  • black face Zenith Daytona
    we zullen zien
2 likes

Ik ga voor een Sinn 356 flieger mijn eerste chronograaf uurwerk
deze gaat het waarschijnlijk worden

http://www.chrono24.nl/sinn/356-flieger--id3916863.htm

Relatief betaalbaar.

Ik kocht in 2003 een nieuwe Sinn bij een juwelier in Wuppertal toen heb ik deze ook gepast. Destijds rond de €650 (met hesaliet, later kwam de saffier).

deze komen nieuw rond de 1900 € met de staal band maar op sommigen plaatsen rond de 1500 -1600€