Wat zijn jullie plannen voor 2016?

Ben bang dat ik eerst de loterij moet winnen om al mijn wensen uit te laten komen.
Maar een mooie betaalbare klok zou ook prima zijn. Soms moet je er ook maar net tegen aan lopen en een klik hebben. Een horloge is voor mij belevenis en gevoel. Dit gaat vaak lastiger met alleen een plaatje of foto op internet. En gelukkig maar, kom ik niet dagelijks op plekken met dure klokjes :slight_smile:

Zo merk ik wel dat in de loop der jaren de grenzen steeds verder worden verlegd.
Waar ik in het verleden een horloge van 600 gulden al super veel geld vond, koop ik nu met het gemak van toen een horloge van 2000 euro. Nu krijg ik dit zeker niet cadeau, en moet ik hier hard voor werken en sparen. Want een jong gezin is zonder deze hobby ook al een dure bezigheid . (maar ook een hele leuke bezigheid!) Dus ja soms keuzes maken. Ik ben soms jaloers op mensen die met een simpel horloge tevreden kunnen zijn :slight_smile:

1 like

Eerst deze maar eens uit de stickers halen…

Afhankelijk van ontwikkelingen - en de Basel 2016 aankondigingen - wil ik komend jaar mijn eerste Nomos aanschaffen.

7 likes

Eigenlijk ben ik er nog niet zo uit… Vermoedelijk een Longines Hydroconquest en wellicht nog wat flipperen… Voor het eerst ben ik eigenlijk redelijk tevreden met mijn collectie en heb ik zelfs weinig behoefte om er wat bij te kopen :wink:

1 like

De collectie wat uitdunnen, is toch behoorlijk uit de hand gelopen. Dan mss een enkele in een hoger segment terugkopen.

Een Rolex aan mijn collectie toevoegen.
Alleen kan ik geen keuze maken omdat ik tussen 5 modellen twijfel.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

• Nieuwe Oyster Perpetual 39mm grijs
  • Nieuwe Explorer II
  • Nieuwe Submariner 114060
  • Submariner 5513(een mooie vaak erg duur)
  • 16750 of andere gebruikte GMT

Een Daytona of Day-Date is teveel van het goede.

1 like

herstel:

Tudor Black Bay aanschaffen.

Nog twee maandjes sparen :)…mocht iemand van de zijne af willen, PM me t.z.t…(met stalen band)

Voor mij de nw Oyster en ook in het grijsšŸ‘Œ

Mijn eerste Rolex sub. Aanschaffen
Stedentrip new york met zoonlief
En verder veel genieten…

Kistje raakt vol, dus wellicht beginnen met upgraden (2 voor 1).
Pilot One en Meistersinger staan op de nominatie om te vertrekken om er 1 andere voor terug te halen. Maar welke…

Welke Meistersinger heb je?

Scrypto met zeer mooie grijze dial, AM2207 als ik mij niet vergis.

Heel veel Perlon bandjes scoren…:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Misschien kunnen we ergens een HF-inkoopactie doen? :stuck_out_tongue:

1 like

Allemaal…elke maand minimaal 1…:+1:

1 like

Oeps, en het is nog geen 2016 …

Deze gaat voorlopig niet van de pols :grin:

1 like

Mijn 114300 wordt in 2016 geleverd, daar kijk ik naar uit. Verder denk ik erover om mijn Spirit of Liberty en mijn Aquis te verkopen en er een Aquaracer 500m op staal voor terug te kopen. Verder een rustig horlogejaar voor de boeg. Denk ik.

Heb in de jaren behoorlijk aantal horloges gekocht om te leren servicen, maar eigenlijk heb ik er geen tijd voor. (heb al nauwelijks tijd voor gezin). Ik denk dat ik mijn vintage collectie ga uitdunnen en het geld gebruiken voor financiering van nieuwe horloges.
Oa. Seiko ā€œAliensā€ chronograaf, Landeron compressor en Anonimo zulu time.

Horlogegerelateerd:

• Blijven genieten van mijn 114060;
  • Goedkope ā€˜geinige’ klokjes voor de variatie aanschaffen.
    Niet horlogegerelateerd:
  • Meer sparen voor o.a 2 vakanties met mijn dochter;
  • Blijven genieten van mijn werk c.q bedrijf;
  • Kijken wat de liefde voor me in petto heeft (altijd spannend :slight_smile: )

In geval van onverwachtse financiƫle meevallers is er ook in 2016 vast wel een leuke Rolex te vinden :wink: