Wat zijn jullie plannen voor 2018?

Ik kan je de GS echt aanraden, prachtig die afwerking :wink:

3 likes

Ik zou je Omega er in houden, die andere is zo rommelig

2 likes

Plannen genoeg, maar op horlogegebied heb ik 2 dingen: er zijn wat horloges stuk, c.q. moet wat aan gebeuren. Aan de andere kant staan er wat horloges te koop, die maar niet verkocht worden. Ook zijn er horloges stuk, die misschien wel verkocht mogen worden, wat is wijsheid, laten herstellen of stuk verkopen? Ik heb de indruk, dat een horloge wat stuk is, praktisch niks opbrengt. Sowieso dien ik wat horloges te verkopen en aanverwante zaken om eerdere, duurdere aanschaffen terug te “verdienen” omdat er bij mij weinig terugkomt
 Ik mag nog steeds heel graag verzamelen, dus ik heb nog wel wat horloges op het oog, maar het moet betaalbaar blijven en in mijn geval betekent dat, ùcht een goeie deal.

2 likes

Vanwege wat “toevalligheden”, gelukjes en budget op het juiste moment heb ik in een jaar tijd mijn grails bij elkaar kunnen krijgen. Een Nomos Orion Grau, een GS quartz en de Tissot Navigator Heritage.

Ik denk wel dat er wat gaat verdwijnen uit mijn huidige collectie, overigens de GS in ieder geval niet omdat mijn inmiddels overleden vader daaraan heeft bijgedragen.

Wat ik nog wil aanschaffen is een once-in-a-lifetime horloge dat als aandenken aan mijn ouders kan fungeren en het waard is om op termijn aan mijn zoon door te geven. Niet om in een kluis te leggen maar ook echt om, al dan niet als alleen dresswatch, te dragen. Het budget is er.

Ik zou daar graag het goud van de trouwringen van mijn ouders in verwerkt hebben. Dat zou betekenen dat ik richting een occasion CvdK moet gaan denken. Aanpassingen aan bijvoorbeeld de rotor (initialen, data, etc., of wijzers of indexen).

Wellicht is een Nomos Orion aan te passen. Geen idee. Ook nog niet echt een idee waar ik moet starten. Anders dan mijn ogen openhouden voor een 2e hands CvdK. Een Cerec 1974 bijvoorbeeld.

Per definitie wil ik dus niet gaan voor een “standaard” Omega, Rolex.

Dus
 als iemand tips of ideeĂ«n, adressen voor het bouwen of customiseren (iets anders als “modden”, gok ik.) heeft, houdt ik me (middels PB) aanbevolen. :wink:

8 likes

Nog geen concrete plannen hier. Hooguit misschien m’n Tag Heuer Aquaracer Chrono Calibre 16 verkopen. (te weinig polstijd)

(foto geleend van Juwelier Burger)

1 like

Het doel dat ik mezelf stelde eind 2016 (een SMP300 Bond) had ik al op 4 januari 2017 gerealiseerd. Ik denk dus dat ik wat minder realistische doelen moet gaan stellen :stuck_out_tongue_winking_eye: zoals een Rolex DJ ofzo.

Eigenlijk ben ik momenteel heel blij met de kernverzameling (MM300, SMP300, Sinn 104). De rest is eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, alleen maar opvulling van de kist :scream:. Daar moesten we maar eens wat aan gaan doen in 2018.

3 likes

Leuk draadje dit, met een leuke inkijk in al jullie plannen.

Voor mij was 2017 het jaar om terug te gaan naar een “3 Piece Collection”. Met de HFLE incoming en een Seiko in de verkoop is dit gelukt. En toevallig nog mooi opgebouwd: duiker, flieger, racing chrono. Mijn ander doel was rust. Daar is weinig van terechtgekomen gezien al het geflipper. Sommige NA’s vlogen er sneller uit als een broodje hamburger :smirk:

Het doel voor 2018 is rust! Natuurlijk zijn er wensen. Een mooie GS, of wellicht een Breitling SOH. Maar dan moet er een ander horloge wijken, 3 stuks + eventueel een sport/smart plastic geval blijft de limiet. Kwaliteit boven kwantiteit dus.

8 likes

Wat mij betreft een horloge met compass bezel. Deze bijvoorbeeld:

Maar eerst weer even wat doekoe bij elkaar schrapen want het horlogepotje is leeg.

4 likes

Pas bij de SARG alleen op dat het compas heel losjes draait. Zo los dat hij bij normaal gebruik zelfs al draait. Zeker een van de minpuntjes van de SARG.

2 likes

Dank voor de tip!

1 like

De bedoeling is om van 2018 een horloge-balansjaar te maken, maar het bloed gaat kruipen waar het niet gaan kan. Dus we gaan het zien.
2017 gaat boeken in als een goed horlogejaar voor mij. Dat gaat te koste van andere hobby’s. Eigenlijk wil ik volgend jaar wel weer een andere auto
 :expressionless:

4 likes

Als het goed is heb ik aan het eind van dit jaar:
Speedmaster #ST
Omega Globemaster
Omega Seamaster soccer time
Seiko Turtle-mod

Waarschijnlijk mogen vertrekken:
Heuer Carrera cal.6
Bulova Accutron 218

Ik kan nu echt even niet bedenken wat ik er dan nog bij moet hebben het komend jaar. Aan de andere kant heb ik wel vaker horloge-aankopen gedaan waarvan ik eerder niet kon bevroeden hoe hard ze wel niet nodig waren. :joy:

7 likes

Bedoeling is om in 2018
Weer leuke dingen aan de collectie toegevoegen
Stalen skydweller optie 1
Of Daytona nieuw model wit
Blijven we lekker bezig zo,
Deze dingen zijn alleen mogelijk als de financiën het toelaten

1 like

Dat wat iedereen wil, minder horloges maar van hogere kwaliteit. En heel misschien dan toch eens aan de Rolex

2 likes

Yup. Renault Laguna modeljaar 2002 met 198.000 op de teller. Heb ik in Kopenhagen voor het Tivoli een frontale botsing mee gehad. Met een Mercedes 600S taxi. De Taxi moest afgesleept worden. Mijn auto had geen carrosserie meer, maar het chassis en de kooi waren dik in orde. Ik ben er mee terug kunnen rijden naar Malmö. Gewoon over de snelweg. Hoppa.

Tweede auto was een Renault Megane modeljaar 20012, net uit de lease gegaan met 203.500 km op de klok. Gaf geen krimp. Excellente auto. Goeie stoelen. Ik geef toe dat de speakers in de voordeur niet meer kosher waren.

On-Topic:

Sorry, maar volgens de specificaties doet Omega’s Co-axial -1 tot +6 sec per dag, terwijl de 9F quartz van de GS +/- 10 Sec per jaar doen. Bij een 50-jaar service interval.

1 like

Jij heb (n)iets met cijfers vandaag.
6000 uur per jaar in een auto uit 20012. :joy: :wink:

2 likes

Hele futuristische auto :grin:

2 likes

Net terug uit Amerika en onze zoon z’n kistje even helpen opvullen (tijdelijk!!!

In 2018 komt er een nieuwe auto, maar er zal ook vast een klokje bijkomen, of 2 :smile:

14 likes

Ze zijn er potdomme wel, S600 taxi’s.

Daar krijg je dan wel een heerlijk iwc uurwerk (sticker) bij

2 likes

Niet per se hoor. Ik wil niet minder horloges. Ik zou er nog wel een paar bij willen. :blush:

3 likes