Wat zijn jullie plannen voor 2018?

Ik wil eigenlijk naar maximaal 20 horloges, dus moet er nog 4 verkopen (één staat daarvan nu te koop).

Vanmorgen nog de verzameling bekeken, maar kom er niet uit waar afscheid van te nemen…:thinking:

2 likes

Los van dat je voor dik 40k schitterende Duitse wagens kunt kopen… Je schrijft een Speedy per jaar af op dat ding, de eerste vijf jaar hè… en de eerste twee jaar zelfs een Sub denk ik :joy:

Brrrr…

16 likes

Een panda staat erg hoog op mijn lijst voor 2018

Dit vind in erg mooi bijv

6 likes

M’n al 2 jaar uitgestelde motortocht door Europa eens rijden,als m’n vrouwtje me niet weer verleidt tot meer exotische bestemmingen(jawel exotisch):sweat_smile:

Op horlogegebied,kieken wat d’r kumt :grin:

2 likes

Voor mij een rustig jaar. Misschien wel weer een paar er uit en een Rolex er in.

2 likes

Uitdunnen, meer rust, rustig… SAAI jullie!

2018 wordt voor mij het jaar dat ik me ga verdiepen in vintage horloges en mocht ik hier de tijd voor vinden, ga ik me helemaal wappie flipperen!

Zo, nu jullie weer.

7 likes

Inderdaad , wagens… meervoud.
43K voor een peug , nog niet in 3008 jaar…

Koop dan voor 10k een leuke A4 met V6…
Hou je nog wat klein geld over.

5 likes

Veel van mijn doelstellingen heb ik al behaald, dus ik denk voornamelijk genieten van mijn huidige collectie :slight_smile: Er zijn altijd wel horloges die me aanspreken zoals de Seamaster AT of Rolex Explorer, maar dat zijn horloges die je over dertig jaar nog kan kopen.

Het enige specifieke idee momenteel is om de Deep Blue te liquideren en te vervangen door een Steinhart Ocean One met keramische bezel. Ik heb het normaal niet zo begrepen op hommages, maar als de prijs-kwaliteit zo goed ligt als hier is het moeilijk om zo’n deal te laten liggen. Als langetermijndoelstelling is er de Lange & Söhne 1815 Chronograph of Datograph, maar dat zal niet voor 2018 zijn.

Op niet-horloge gerelateerd vlak kijk ik er naar uit om naar Ijsland te reizen.

3 likes

Op zich zou ik het zelf niet doen maar het is wel een mooie Peut, mits in de juiste kleurstelling/variant etc.

En gelukkig kopen mensen dit soort auto’s ook, want anders ging het toch mooie merk onderuit😃

1 like

Maar niet flipperen hier hoor, klein marktje en zelfs flinke afschrijving op vintage in NL…:wink:

1 like

Hoef er gelukkig niet op te letten, maar begrijp je.

2 likes

Ach… breakeven is het doel (het blijft toch een hobby). Dus proberen verstandig te kopen en geduldig te verkopen :wink:

1 like

Nog niet duidelijk… ik heb alleszins zin in iets meer kleurrijks! Oris Chronoris zit alleszins in mijn achterhoofd of een andere vakantieklok!
Maar ik wacht Baselworld 2018 af, wie weet wat daar weer passeert :blush:

2 likes

Ik hoop in 2018 een mooie moonphase te kunnen aanschaffen maar ben er nog niet uit wat het budget moet worden…

1 like

Ik zou in 2018 graag een Datejust aan de collectie willen toevoegen. Denk wel dat het een oudje gaan worden, want op de Oris Pro Pilot na gaat er denk ik niks uit

1 like

Ja heb ik gezien @Svennos, is een mooie. Ik zal ook eens gaan kijken daar sowieso. Oooh gevaarlijk. Heb wel stille hoop dat er op het forum ook genoeg moois rondwaart…

3 likes

Ik ga verder afbouwen, en een vooropgestelde collectie van een 6tal klokkies in het vizier houden! Daarna wat minder flipperen en vooral van die 6 genieten.

5 likes

2018 wordt hopelijk het jaar waarin ik een Datejust aan mijn kleine collectie mag toevoegen.
Tot die tijd mezelf alvast verheugen en hard nedenken over de versie die het moet gaan worden.
Daarbij twijfel ik tussen blauw of grijs moet worden naast de zwarte Speedmaster en witte Explorer 16570 Polar.

Verder twijfel ik of het Datejust 41 mm 126334 gaat worden…

…of vanwege mijn vrij smalle pols toch de Datejust 36 mm 116234.

Een plus voor de 116234 is toch wel de sluiting van de Jubilee band omdat ik dit…

…toch mooier vind dat dit

Of dan toch maar voor de oyster band gaan?
Moeilijk maar een luxeprobleem en ik heb “gelukkig” nog tijd.

Verder heb ik een zwak voor deze…

…en deze

Maar dat wordt wel 2022 of later ben ik bang :grin:

12 likes

Ik wil in 2018 in ieder geval een horloge met chronograaf want die heb ik niet meer. Verder heb ik geen wensen…:smirk:

2 likes

Dat is wel lekker natuurlijk. Bankier? :upside_down_face:

3 likes