Wat zijn jullie plannen voor 2018?

Hoef er gelukkig niet op te letten, maar begrijp je.

2 likes

Ach… breakeven is het doel (het blijft toch een hobby). Dus proberen verstandig te kopen en geduldig te verkopen :wink:

1 like

Nog niet duidelijk… ik heb alleszins zin in iets meer kleurrijks! Oris Chronoris zit alleszins in mijn achterhoofd of een andere vakantieklok!
Maar ik wacht Baselworld 2018 af, wie weet wat daar weer passeert :blush:

2 likes

Ik hoop in 2018 een mooie moonphase te kunnen aanschaffen maar ben er nog niet uit wat het budget moet worden…

1 like

Ik zou in 2018 graag een Datejust aan de collectie willen toevoegen. Denk wel dat het een oudje gaan worden, want op de Oris Pro Pilot na gaat er denk ik niks uit

1 like

Ja heb ik gezien @Svennos, is een mooie. Ik zal ook eens gaan kijken daar sowieso. Oooh gevaarlijk. Heb wel stille hoop dat er op het forum ook genoeg moois rondwaart…

3 likes

Ik ga verder afbouwen, en een vooropgestelde collectie van een 6tal klokkies in het vizier houden! Daarna wat minder flipperen en vooral van die 6 genieten.

5 likes

2018 wordt hopelijk het jaar waarin ik een Datejust aan mijn kleine collectie mag toevoegen.
Tot die tijd mezelf alvast verheugen en hard nedenken over de versie die het moet gaan worden.
Daarbij twijfel ik tussen blauw of grijs moet worden naast de zwarte Speedmaster en witte Explorer 16570 Polar.

Verder twijfel ik of het Datejust 41 mm 126334 gaat worden…

…of vanwege mijn vrij smalle pols toch de Datejust 36 mm 116234.

Een plus voor de 116234 is toch wel de sluiting van de Jubilee band omdat ik dit…

…toch mooier vind dat dit

Of dan toch maar voor de oyster band gaan?
Moeilijk maar een luxeprobleem en ik heb “gelukkig” nog tijd.

Verder heb ik een zwak voor deze…

…en deze

Maar dat wordt wel 2022 of later ben ik bang :grin:

12 likes

Ik wil in 2018 in ieder geval een horloge met chronograaf want die heb ik niet meer. Verder heb ik geen wensen…:smirk:

2 likes

Dat is wel lekker natuurlijk. Bankier? :upside_down_face:

3 likes

Plantjes op de zolder?

3 likes

Het kriebelt momenteel behoorlijk met slechts 1 horloge in de collectie. U leest dit goed : één horloge :astonished:

Dus waar kijken we naar? Momenteel deze :

Fortis Official Cosmonauts Titanium

Damasko DA38 of wellicht een chrono DC66?

Kan bij mij zomaar ineens zijn besloten en de knoop doorgehakt of ik ben over 2 maanden nog aan het denken…en zijn er weer een aantal potentiële kandidaten bijgekomen.

Anyone’s guess :joy:

8 likes

Hmmm… ik weet het niet

7 likes

You are a very sick puppy! :confounded:

4 likes

Tja, laat ik dan als eerste hier het woordje “onderhoudsbeurt” gebruiken voor een paar vintage handopwinders, waaronder die van Opa :innocent:
Daarna zie ik wel weer wat er op mijn pad komt :sunglasses:

1 like

6 klokkies…dan mag er nog één en ander uit :stuck_out_tongue:
Ik houd het blauwe wel in de gaten…

3 likes

oh ja…

en dit:

http://www.uhrmacherseminare.de/

1 like

Heb maar een klein huisje, zit geen zolder op. Haha. Moet wel bekennen dat ik dat vaker hoor.

2 likes

Nee geen bankier maar je zit wel in de buurt.

2 likes

2017 was mijn eerste horlogejaar, met een seiko 5, een amphibia, een citizen en een skx. En een voorzichtige start in het modden.
2018 gaat hopelijk brengen:

  • een tweede skx en/of andere seiko('s) om te modden
  • een Vostok Amphibia 710 case (om mijn 110 inhoud naartoe te verhuizen)
  • mod spulletjes, dials, uurwerk, glaasjes, banden en gereedschappen.
  • wellicht nog een sportief horloge dat ik nog moet tegenkomen… of een flieger.
    Ik zal eens een budget gaan opstellen voordat het ook bij mij uit de hand loopt :smile:
4 likes