Wat zou jij doen? Rolex - Omega - Tudor ('high' segment =D)

Oh mannnnnn… ik voel me haast schuldig over mijn Speedmaster in bestelling, en de verkoop van mijn Reverso. :grin:

Gelukkig genoeg niet standaard spul in mijn collectie.

Maar je hebt gelijk, seiko skx007, Rolex Submariner, Omega Speedmaster, Rolex Datejust, Tudor Blackbay… en dan vaak ook deze modellen horloges in een combinatie in de collectie, modeuh!

1 like

Heb je de modellen die je in het vizier hebt, al eens gepast @thedailybeater ? Dat kan de keuze vereenvoudigen.

1 like

Ik heb alle horloges gehad in some way or another. De Explorer I 39mm 214270 MKII is inmiddels verkocht. De Omega Speedmaster Professional Moonwatch en de normale Black Bay Black 79230n heb ik nog in de collectie. Als de keuze zou zijn Explorer I of Tudor Black Bay EN Omega Speedmaster Professional Moonwatch dan zou ik voor de laatste twee gaan. Samen mijns inziens een completer pakket dan enkel de Explorer. En dat is niet omdat de Explorer I te min is, want dat horloge is pure perfectie. Echter zijn de Tudor en de Omega bij elkaar ook een fenomenaal duo. Je hebt dan een van de beste duikers in zijn categorie en de legendarische Moonwatch.

2 likes

Zeker is het leuk te kletsen over horloges, das het doel van dit forum.

Maar heb het dan over het horloge als model, wat vind je leuk aan de ene, wat aan de ander.

Afwegingen maken wat te kopen kun je zelf. Je bent toch geen 13 jarig meisje dat in de Primark haar vriendinnen nodig heeft om te kiezen tussen een jurkje, een broek of een rokje?

Komt bij dat smaak voor een grote groep hier wua snaak voorspelbaar zoals @Capibara al aangaf

Als ik afgelopen december een topic had aangemaakt toen ik twijfelde tussen een:

  1. Rolex GMT BLRO
  2. IWC Portugieser Rattrapante München Boutique
  3. Omega Speedmaster Ultraman

Dan had een overgrote meerderheid voor die BLRO gekozen inclusief geneuzel over waardevermeerdering. Waarschijnlijk op twee die speedy en toch ben ik het meest happy met die IWC.

Kortom @thedailybeater lekker peinzen, kijk ook eens buiten de geijkte paadjes en wat je ook kiest, GENIET ERVAN!

6 likes

Eigenlijk heb jij ook gelijk.

Los daarvan, er zal wel een reden zijn dat dit toch wel iconische horloges zijn.
De blackbay uitgesloten. Dat is leuk maar verder helemaal niks.
Vintage tudor daarentegen wel.

Tudor, hoe moeilijk is het om een snowflake dial te verkloten met ronde indexen maar wel een snowflake wijzer. Het voorbeeld lag er. :see_no_evil:

Ben benieuwd hoe je speedy gaat bevallen.
We gaan het meemaken.

1 like

Doorsparen voor een PO

Dat bedoelde ik ook een beetje met m’n post.
De resultaten bij dit soort vragen zijn over het algemeen vanaf de openingspost al te voorspellen.

Zal inderdaad wel iets zeggen over ‘iconische’ modellen, maar stiekem denk ik dat er een hoop mensen toch wel gevoelig zijn voor een ‘algemene’ mening.

Maar om toch ook even on-topic te reageren op de originele vraag:

De Explorer is een schitterend horloge, maar het is gewoon een saai ding.
Past overal bij. Als je iemand bent die graag kleding met een horloge modieus combineert -> Explorer.
Het is een Rolex, dus kwaliteit zit wel goed.
Eigenlijk is het ding gewoon perfect…maar saai.
Dat die perfect is, is eigenlijk de reden dat ik die van mij vandaag verkocht heb :joy:

1 like

Je bedoelt volkomen doorsnee?
Indien Leaseauto: Tesla mod 3 ivm bijtelling
Indien privéauto: gebruikte Golf of een Toyota want degelijk
Vinexwoning, want zoveel waar voor je geld
Pvc op de vloer want betaalbaar en lijkt bijna echt
Fulltime baan, vrouw deeltijd
Nepkerstboom, want praktisch

Iets met kop en maaiveld

3 likes

:joy:

Ik voldoe aan geen één van deze voorbeelden.
Ergens zal het wel mis zijn gegaan :grimacing:

1 like

Me neither…

Maar goed ik heb wel natuurlijk zat andere “sensible choices” Dat kan ook niet anders met een gezin, naar een sportschool, koop mijn kleding altijd in de uitverkoop, heb omdat we maar 7.000km per jaar rijden een goedkope auto, ga niet enorm ver en/of tyfusluxe op vakantie…

Maar geef wel geld uit aan goed eten.

En horloges die me zinnen :grin:

1 like

Je kunt het mode noemen, maar als je hoger segment gaat kijken kom je snel bij die geijkte modellen uit omdat die gewoon heel mooi zijn voor veel mensen. En dat veel andere mensen die mening ook hebben lijkt dat weer te versterken, helemaal hier op t forum :smile:

Iets er vanaf wijken in een collectie staat mij wel aan, dus de 3 standaard rolex’en (DJ, Explorer, Sub) zou aan mij niet besteed zijn. Nog los van het feit dat die sub te groot is voor mij, dus ik heb jouw probleem niet :joy::see_no_evil:

1 like

Belofte maakt schuld :slight_smile: Op dit moment op logé…

5 likes

Of je ziet die horloges veel omdat ze veel mooier zijn dan de rest, of je ziet ze veel omdat de mens toch een beetje een kuddedier is dat graag met de kudde meeloopt. Ik denk zelf dat het toch vooral het laatste is…

Ze allemaal gehad … De DJ met fluted bezel is wel het meest spannend! Explorer en Sub … uitstekende kwaliteit, maar eerlijk is eerlijk … best saai :sunglasses:

Ik zou de Speedy toevoegen en lekker swappen met banden … daarnaast een duiker zoeken dat net wat anders is dan het gros.

Bijvoorbeeld:

Aan de andere snap ik wel dat de Sub best een aantrekkingskracht heeft op vele … wellicht moet je het wel geprobeerd hebben, al is het voor de rust :grin:

3 likes

Geweldige collectie! Bedankt voor het showen =D!

Ik vind je droom verzameling heel saai als ik dat mag zeggen. Het meest standaard lijstje aan horloges dat te verzinnen is. Ik zou lekker alles proberen en flippen. En daarna nadenken wat je het mooiste vond. En die koop je terug.

3 likes

Ok, ik zal eerlijk zijn. Ben te lui om iedereen te quoten dus ik hoop dat deze comment bij jullie voorbij komt! Vandaag naar Geit & mandarijn groningen geweest. Moonwatch om de pols met plexi, WAUW! I’m sold (maar niet voor hun belachelijke list en geen korting a 4700 :stuck_out_tongue: ). Deze gaat er komen… Daarna de tudor blackbay 58 39mm omgehad, en ik doe nu vast een heiligschennis… maar… O wat was die saai!! Die zou niet lang in de collectie blijven… Gezien de datejust nooit meer weg zou gaan denk ik dat mijn samenstelling hierdoor iets veranderd… begrijp me niet verkeerd ook, want de blackbay is mooi om te zien, paste gewoon niet bij mij.

Wat ik nu in mijn hoofd heb:

  • Datejust 16234 (want gaat nooit meer weg)
  • Moonwatch met plexi op 10.000 soorten banden
  • Submariner
  • X factor en waarschijnlijk geen explorer 1 meer. Want… Immers de datejust en sub zouden beiden al zwart zijn en uit eindelijk de explorer teveel tussen die 2 in liggen voor mijn gevoel…

Ik snap dat een datejust en submariner en moonwatch de keuze van de massa zijn… Maar net zoals die ‘massa’ zijn dit voor mij ook iconische horloges, ver voordat ik er een bal verstand van had… in de etalages bij de juwelier… niet omdat ze perse steengoed zijn etc.

Ik overweeg zelfs om een mooie oyster perpetual op te pikken ipv die ‘overpriced’ explorer 1. De explorer 2 vindt ik zo’n raar horloge… Ook daar krijg je mij niet warm mee. En dan wel een 39mm dial… wellicht zelfs een kleurtje!

Dus dit is tot nu toe mijn zoektocht, die snel wordt vervolgd! Opzoek naar een moonwatch!

3 likes

Mooie overweging. En dat op eigen kracht!
Nee ik vind het wel leuk om een beetje mee te denken/brainstormen, in iemands hoofd te kijken.
Veel succes!

1 like

Waar 't geld vinden kan. :joy::+1:

Want:

De vraag is, heeft de HF’ er premium betaald? Zulke handel was toch uit den bozen? Al geef ik je verder groot gelijk.

Goede keuze! Je collectie stukje bij beetje uitbreiden, dat is het leuke van deze hobby. En ach, wat maakt het uit dat het de keuze van de massa is, zolang je er zelf maar gelukkig van wordt.

2 likes