Wat zouden jullie doen?

Vind ik ook nogal een ‘assumption’ want zo erg was het zeker niet :thinking:

En dit stelt me ook wel meer gerust…:wink:

Oké, dus 3 jaar terug verkoop je je horloge voor het bedrag wat je er zelf voor betaald hebt omdat het kennelijk kapot was. De koper deelt met jou zijn plannen met het horloge en nu drie jaar later ga je even checken of de goede man zich aan zijn eigen plannen heeft gehouden - hij is jou kennelijk een soort van verantwoording schuldig - omdat je het(?) horloge nu ziet liggen voor een hogere prijs. Na drie jaar dus, … ik hoop echt voor je dat het oplucht! :wink:

Ik wil alleen proberen te achterhalen of hij mij de waarheid heeft vertelt. That’s all. Misschien gek, maar vind ik wel belangrijk bij iemand met wie ik wel eens ‘zaken’ doe.

Gewoon vragen. Niet erom heen draaien.
Dan weet je het

1 like

Dus dit!

Maar zoals ik nu begrijp is het 3 jaar min 1 maand na dato… Voor het zelfde geld is het horloge al de hele wereld rond geweest van pols na pols, lijkt me stug, maar toch.

Misschien heeft de beste horlogemaker nog eens een donor op de kop kunnen tikken en met de overgebleven onderdelen nog een exemplaar kunnen maken… 3 jaar min een maand is wel een beetje overdue dan…

2 likes

Kan allemaal. Maar denk het dus niet. Ik ga het dus gewoon aan 'm vragen.

Als je hier een naar gevoel over hebt is dat begrijpelijk. Wanneer je dat open en vanuit hoor en wederhoor met die horlogemaker deelt zal hij dat gevoel ofwel bij je kunnen wegnemen omdat hij een plausibele uitleg heeft, ofwel hij zal je gevoel dat het niet klopt bevestigen of versterken. Dan weet je wel dat je in elk geval van je hart geen moordkuil hebt gemaakt én je biedt hem de kans om iets recht te zetten als daar noodzaak toe is. Dan heb jij er in elk geval alles aan gedaan wat je nu nog kon doen.

Succes en sterkte!

2 likes

Dank! Ik zal laten weten hoe het is afgelopen.

1 like

Als ik het goed begrijp is het nog niet zeker dat het “jouw” horloge is? Check adhv serienummer nog mogelijk voordat je de vraag bij de horlogemaker neer legt?

Is het niet stiekem een gouden? Want 900 euro gaat anders helemaal nergens over.

1 like

Is dit horloge ook echt 900euro waard?
Als dat zo is, en de horlogemaker wist van te voren al dat het betaalde bedrag van 124euro een schijntje is, dan mag dat toch niet?

Want stel dat ik een kunstexpert ben en ik zie op de vlooienmarkt een schilderij die zo 1k op de veiling kan opbrengen maar ik zeg dat niet tegen de standhouder en betaal hem zijn gevraagde 100euro. Mag dit dan wel?

1 like

Ik zou er niets aan doen en nooit meer zaken doen met die horlogemaker.

Geen idee hoe de vork in de steel zit maar vreemd is het wel.

1 like

??

Natuurlijk mag dat.

Het betekent niet dat als je ergens verstand van hebt je verplicht bent de eigenlijke waarde te betalen…

2 likes

Drie gegevens:

“Ongeveer drie jaar geleden, je hebt je betaalde prijs terug en het horloge ligt nog met een vraagprijs in de etalage”.

Als het mij was overkomen, dan had ik hier niets meer mee gedaan. Dan zou je winst willen maken met het werk van die horlogemaker😀 (ik denk niet dat die er zoveel voor krijgt).

2 likes

Valt dat niet onder te goeder trouw en redelijkheid en billijkheid?

1 like

De standhouder vraagt er toch zelf 100 euro voor? Dat is zijn verantwoordelijkheid.

Het is een ander verhaal als jij naar de winkel van een kunsthandelaar gaat om je schilderij te verkopen.

Alsnog krijg je dan vaak een beduidend lager bedrag omdat de handelaar ook winst wil maken.

Ik heb niet alle reacties gelezen dus puur op het topic.

Ik zou het niet doen! Wat denk je te bereiken? Ga je ook langs bij de dealer die jouw auto voor meer verkoopt dan jij hem hebt verkocht?

Dan het volgende, jij verkoopt het 3 jaar geleden… Wie zegt dat dit hetzelfde horloge is?
Als dat wel zo is weet je verder nog niks. Wie weet heeft de andere klant af gezegd voor dit horloge.
Daarbij weet je verder niets van de kosten en tijd en is dit een vraagprijs die die nooit zal krijgen waarschijnlijk.

En een bedrijf moet winst maken om te kunnen bestaan. Daarbij heeft het jou niets gekost verder dus ik vind het nogal overdreven en maak je jezelf gewoon gek.

Je weet niets uiteindelijk en ziet een horloge dat lijkt op een horloge wat je 3 jaar terug zonder verlies hebt verkocht. Hij is betaald en de volgende eigenaar mag doen en laten wat die wil.

Kortom in mijn optiek gewoon geneuzel. Get over it!

5 likes

Lees het verhaal , het is uit 2 horloges gemaakt als dit al hetzelfde horloge is…

Pffff, niemand mag schijnbaar ergens aan verdienen en je bent er zelf bij! Het is je eigen verantwoording te weten wat je verkoopt.

Jij zegt dus eigenlijk: Ik ben een noob en wil je dit verkopen maar jij weet de prijs en ben je verplicht die aan mij te betalen ook al heb ik zelf een lagere prijs waar ik tevreden mee zou zijn.

Moet je maar op letten

2 likes

Ondanks dat ik het zou laten gaan begrijp ik TS wel.

Als ik naar mijn vaste autodealer ga (2 jaar/ 7 auto’s) dan verwacht ik blindelings een eerlijke prijs zonder zelf onderzoek te doen. Als dit niet zo is dan zou ik er ook een vervelend gevoel aan overhouden omdat de vertrouwenband dan geschaad is.

Maar 3 jaar - 1 maand na dato. Misschien is de markt veranderd, misschien heeft hij 2 donor horloges gebruikt, misschien is het een andere, misschien zit er zeeën van tijd in, etc.

Als je dan echt hierover wilt praten, loop dan de winkel in en vraag er gewoon naar zonder hem aan te vallen.

1 like