Watches and wonders 2021

Tot nu toe vind ik de Rolex release ietwat underwhelming, en de andere releases echt overwhelming.

Wat een keuze is er bij gekomen. Echt wel top werk vanuit Genève.

Tudor, VC, Breitling, IWC en anderen stelen wel de show, terwijl iedereen zo uitkeek naar Rolex.

En die Reverso van JLC, wat een staaltje horlogerie (voor onbereikbare prijs…dat wel).

In het licht van al dat horloge geweld, lijkt een nieuwe (oude) band op een skydweller, hoe mooi ook, toch wel klein nieuws.

Ik lees dit veel, vandaag. Maar is het niet zo dat Rolex precies doet wat het altijd doet? Minimale verschillen presenteren?
Kan niet echt zeggen dat het verrassend is/niet in de lijn der verwachting ligt :man_shrugging:

2 likes

Ik vind het allemaal zo inspiratieloos. Gewoon een ander kleurtje wijzerplaat, een ander bandje erop, ander materiaal kast en klaar. Ik heb het idee dat door de hele hype rondom bepaalde merken de oprechte motivatie ontbreekt om nog echt hun best te doen om iets vernieuwends te presenteren.

1 like

Klopt wat je zegt, maar jammer vind ik het wel.
Rolex heeft bij far de hoogste budgetten om te ontwikkelen. Zou tof zijn als ze dan ook echt het voortouw nemen wat innovatie betreft. Uiteraard met respect voor de herkenbare signatuur van het merk.

Het wordt ze echter te makkelijk gemaakt. Het enige dat ze nog hoeven te doen is een nieuw kleurtje op de wijzerplaat of bezel en de hele Rolex community wordt helemaal crazy. Iedereen kan het gewoon verzinnen. Ik vind het jammer en had stiekem wel op wat vernieuwenders gehoopt. Vooral die nieuwe Explorer 2. Dat kan je toch niet als nieuw horloge zo presenteren?! Als die hele hype er niet was geweest waren ze daar nooit mee weggekomen denk ik.

3 likes

You are absolutely right. Misschien waren verwachtingen wel te hoog :stuck_out_tongue: Rolex is gewoon van de kleine incremental changes. En hebben mede daarom ook zo’n sterke merkhistory.

Wat de rest laat zien is vandaag iig leuker om naar te kijken en over te praten. Volgende week weer over Rolex…

De ‘winnaar’ van vandaag is voor mij toch echt A. Lange-Söehne met wat zij uitgebracht hebben dit jaar. Een schitterende Tripple split en mooie Lange 1 perpetual :heart_eyes:

11 likes

Inderdaad prachtig! Dit is gewoon kunst om je pols. Helaas binnen mijn budget niet echt bereikbaar. Ik denk voor de meesten van ons. Hier op HF zie ik horloges van dit kaliber slechts een enkele keer voorbij komen.

Iemand nog bijzondere releases gezien tussen de 5 - 15k?

Eens, voor velen onbetaalbaar, maar ook onbereikbaar omdat het limited uitgaven zijn van 100 of 150 stuks. Maar maakt het niet minder, ik vind erg veel van wat ze maken echt buitengewoon mooi!

Voor de geïnteresseerden hier een Hodinkee-artikel over de nieuwe JLC. Spoiler: prijs € 1.35 miljoen en gelimiteerd tot 10 stuks.

3 likes

Zo dat was dag 1.
Voor mij zijn de VC perpetual calender en de Tudor Taupe de winnaars van vandaag.

Maar we zijn er nog niet. Ik verwacht de komende dagen nog wel wat nieuws van o.a. Patek, JLC en Zenith…

2 likes

Ik vind dit wel erg lekker hoor :sunglasses::ok_hand:

8 likes

Weet je wat eigenlijk een van de mooiste releases zijn…
De nieuwe releases van Nomos.

Potverdikke wat mooi! Helaas raken deze compleet ondergesneeuwd door al het andere geweld.

13 likes

Die Tudor Black Bay Chrono is ook wel echt lekker ja. Die staat ook op mijn wishlist.

1 like

De IWC met een nieuw speciaal easy change systeem voor de bandjes, grappig. Dat had ik niet verwacht.

1 like

Is een mening. Voor mij is de nieuwe 36mm Explorer een van de betere modellen uit de Rolex geschiedenis.
Heeft Tudor in mijn ogen weer wat retro meuk opgedoft en Breitling kwam met lomp grote Patek hommage’s.

afbeelding

Helemaal met je eens. Die historic lijn is erg gaaf. :ok_hand:

Iets zegt me dat ze dit jaar nog een konijn uit de hoge hoed toveren, dit is toch hopelijk niet het horloge om het 50-jarig bestaan van de Explorer II mee te markeren…

3 likes

Is inderdaad ook wat Adrian van Bark and Jack zei in zijn review. Ik hoop dat jullie gelijk krijgen! :ok_hand:

4 likes

Die teaser op de website en social media enzo die hier ook in wel 4 verschillende topics werd gedeeld… Je zag nèt een klein stukje, genoeg om te kunnen raden dat het om de nieuwe Explorer 2 zou gaan. Iedereen druk speculeren en benieuwd. En wat doen ze… Gewoon precies hetzelfde horloge met een aantal heel kleine details gewijzigd! Ik heb echt lang moeten zoeken. :joy: Het lijkt bijna een 1 april grap!

9 likes