Watches & Wheels goes Christiaan van der Klaauw

Lieve horlogevriendjes en Ray.

Het was wederom een geslaagde dag. Mr_Broke en ik zijn na ieder event ervan overtuigd dat het niet beter kan worden. Toch doen we natuurlijk ons best om het te evenaren. Als we naar de reacties, de lol en de opmerkingen kijken, hebben we het idee dat het toch is gelukt!

De voorbereidingen begonnen als snel na de vorige editie, welk merk zouden we graag willen bezoeken… vers van de pers kwam toen het nieuws dat Pim Koeslag de nieuwe eigenaar was geworden van Christiaan van der Klaauw. Via Bap het nummer van Pim gekregen en direct gebeld. Pim had er direct erg veel zin in!

We hadden meer dan 60 aanmeldingen dus moesten loten om op het door Pim gestelde maximale aantal van 30 te komen.

Om de deelnemers wederom enig historisch besef bij te brengen hadden we bedacht om op Marken te starten. Bij Land en Zeezicht werd een fantastisch ontbijt geserveerd met heerlijke koffie. De horloges kwamen al snel op tafel, ook werd nog even kort de verjaardag van Boris gevierd. Een prachtige tekening van Jurk en een doos met Cubaanse sigaren. De dag kon niet beter beginnen.

Ondertussen begon het zonnetje door te breken, we gaan starten. Even langs Monnickendam en snel via de Afsluitdijk omhoog. **Friesland here we come!! **

Boris moest als laatste de Afsluitdijk op, leave no man behind. Maar was wel als eerste aan de andere kant, heel raar.

Zodra we de Afsluitdijk over waren zijn we even gestopt om wat te drinken (de motor af laten koelen) We genoten van het prachtige uitzicht en uiteraard van alle deelnemers onder elkaar!

Na de tussenstop reden we Franeker in, op naar het planetarium! We moesten parkeren langs het water. MisterD stapt uit en dan glijdt zomaar zijn IWC zonnebril (cadeautje van de IWC editie) van z’n hoofd het water in. Plons. Dikke pech.

Bij ontvangst kregen we een kopje koffie in de prachtige binnentuin van het museum. Ook hier kwamen wederom de horloges op tafel. Adriaan van Reijersen Juweliers heeft ons welkom geheten en uitgelegd waarom dit zo’n bijzondere plek is, ook in het kader van ons bezoek aan CvdK.

Reijersen is een juwelier in het authentieke dorp / stad Oudewater en is AD voor o.a. CvdK. Mocht je een keer in de buurt zijn, ga zeker een keer langs. Ook als je niet in de buurt bent. Prachtige zaak, met altijd heerlijke culinaire hapjes en goede wijn. Dat zagen we terug in de goodiebag. Dank nogmaals Adriaan!

Zie voor meer info de de website: https://www.reijersenjuweliers.nl/

We kregen een privé uitleg over de werking van het planetarium. Onvoorstelbaar dat iemand in die tijd, naast zijn werk, dit met hand heeft gemaakt. 6.000 spijkertjes. Geen tekenprogramma’s of andere moderne technieken.

Mochten er hier mensen zijn die zich helemaal het mannetje voelen vanwege hun zogenaamde prestaties. Eise Eisinga was pas een baas :muscle:

Hierna liepen we terug naar de auto’s voor vertrek naar CvdK in Heerenveen. Hé wie zien we daar met een schepnet lopen, MisterD…

En ja hoor, na 3 / 4 keer vissen heeft hij beet. Onder de modder, maar de vangst van vandaag; IWC zonnebril. Sommige mensen hebben altijd geluk.

Normaal is Heerenveen 15 min over de snelweg, nu 2,5 uur door de Friese dorpjes met wandeltochten, dorpsfeesten en nog meer bezienswaardigheden.

Bij aankomst bij CvdK kregen we een glas heerlijke champagne. Pim heette ons hartelijk welkom en vertelde zijn persoonlijke verhaal. Erg indrukwekkend en gezien zijn prestaties in het verleden ziet het er veelbelovend uit voor CvdK. De focus ligt nu met name op (internationale) groei met eigen uurwerken. Iets wat Pim al met FC heeft laten zien in staat te zijn.

We hebben een rondleiding gekregen door het atelier en zagen hoe minuscuul sommige onderdelen zijn en hoeveel werk er in bepaalde onderdelen zit. Prachtige horloges! Dank nogmaals aan Pim en zijn vrouw voor de hartelijke ontvangst en gastvrijheid. Wij zijn in ieder geval erg onder de indruk van de wijze waarop CvdK horloges worden gemaakt en zijn erg benieuwd naar de toekomst!

Wie herkent de dail? :heart_eyes:

Verder willen wij bedanken;

@Jurk, voor de rally schildjes
@ray1981, voor het lachen. Nu Schoen er niet bij kon zijn pakte je die rol goed op.
Alle deelnemers, voor hun enthousiasme en vertrouwen

Tot de volgende keer!

Fijne race straks,

Mr_Broke en Boris

Ps als je dit allemaal hebt gelezen en denkt daar wil ik ook een keertje bij zijn, dat kan! Stuur ons dan een PB!

154 likes

Nogmaals bedankt voor de leuke dag en organisatie :+1:t2::+1:t2:

4 likes

Leuk om te lezen :+1:

2 likes

Goed verhaal, leuk om te lezen!

2 likes

Zeker! Het wordt elke keer dikker en beter! Terwijl het al off the chart tof is!! En het is leuk om leden te ontmoeten met 2 gedeelde passies.

Heb heel erg genoten van de dag! Dank jullie wel boys! Jullie steken er ook serieus veel tijd in. Regelen, voorrijden etc.

Baalde even toen het niet door ging met welke auto ik mee zou rijden. Maar achteraf geen seconde spijt door met de Mx-5 te gaan. Het was weer een genot om binnen de snelheidslimiet langzaam door de bochten te gaan. :sunglasses:

Meer dan graag gedaan! Op naar de volgende! Er komt een dag dat we naar het buitenland moeten :joy: dan hebben we Nederland uitgespeeld.

5 likes

Leuk! En zo dichtbij, ik had bijna zwart mee kunnen rijden.

4 likes

Prachtige trip zo te zien!

2 likes

Ging zeker door mij heen :joy:
“Zal ik Siedo niet gewoon meenemen “

3 likes

Helden! Ziet er goed uit!

2 likes

Ziet er goed uit, maar ik herinner mij nog goed de charme bij Christiaan thuis. Het kleine atelier in de tuin met de klokken en de horloges.

2 likes

Dan had ik wel ter voorbereiding wat yoga moeten doen. Gelukkig had je het dak niet dicht.

3 likes

Goed geschreven Boris.
Het was weer een topdag.

Bijna 8 uur achter het stuur zitten was wel weer genoeg voor één dag, maar het was het 100% waard. 🫡

4 likes

Het was weer een heerlijke dag, dank aan @anon48992708EV en @JanHendrik, op naar de volgende !!!

10 likes

Hartelijk dank voor het komen iedereen! Top om te zien dat er weer nieuwe gezichten waren tijdens deze Watches & Wheels family. Ook blijft de verscheidenheid aan auto’s en horloges die aanwezig zijn altijd positief verbazen. Van Volvo’s tot Porsches, van Kia tot Mercedes en van Seiko tot Patek Philippe. Ik heb het idee dat de dag perfect is gelopen en dat iedereen het erg leuk vond met elkaar. Wij hopen jullie graag weer te zien binnenkort!

17 likes

Leuk verhaal, jullie hebben je wel vermaakt.

2 likes

Prachtig verhaal en gave foto’s :ok_hand:t2:

2 likes

Een geweldig leuk verhaal ! Mooie foto’s van mooie horloges en van mooie auto’s natuurlijk.

2 likes

@JanHendrik & @anon48992708EV Mijn zoon en ik hebben genoten! Het was weer top geregeld.

@ray1981 dank voor het kwijlen.

Tot de volgende !

Edit: @ray1981 je horloge was een beetje vies nadat ik ermee naar het toilet ben gegaan.

16 likes

Zo te zien heb ik niks gemist. Ziet er echt heel erg stom uit!

:sob:

13 likes

Normaals bedankt voor de goede organisatie en de gezelligheid :+1:

3 likes