Wederom een discussie over verkooprechten

De mijne ook

Hoe kom je daarbij? Ik koop horloges niet om te verkopen, dat maak jij ervan. Als je je auto na 10 jaar inruilt, heb je hem dan gekocht om te verkopen?
Er is welgeteld 1 horloge van de 15 die ik de afgelopen 3 maanden heb gekocht, die ik in wil ruilen voor iets soortgelijks. Dat lijkt me toch echt geen kopen om te verkopen. Andere horloges heb ik al ±10 jaar en het niet over gehad

Geschreven op een gefrusteerd moment door reacties als de jouwe. Laat dat nu het enige zijn waar ik op terug wil komen, die uitspraak.

Horloge. Dat kun je tegen iedereen in het blauw zeggen. Maar ik begrijp hieruit dat jij nog nooit een horloge hebt verkocht. Even checken zo, ik ben benieuwd

Het commentaar moet dus in jouw straatje zijn. Jij, maar ook anderen hebben het enorm uit hun verband getrokken.

Dit is wat ik schreef:

Ik vind mezelf geheel niet zielig, heb dat ook nergens beweerd. Er zijn wel zielige mensen. Er zijn ook mensen die niet kunnen lezen. Er zijn mensen die lezen wat ze willen lezen, net zoals er mensen zijn die horen wat ze willen horen. Ach, er zijn zoverl soorten mensen. Ook zielige inderdaad, daar heb je wel gelijk in.

Kerel, maak je niet druk. Komt vanzelf. Over een week. Of maand. Whatever. Mij zal dat ‘blauwe gedeelte’ een biet wezen, ik heb niets te verkopen. Irritant is wel wanneer je in een discussie zit en het topic wordt verplaatst naar off-topic… dan haak je onvrijwillig af.

Jij zit er op te wachten, dan wacht je wat langer, horloges lopen niet weg en over een tijdje heb je wellicht weer andere wensen. Al is die Meistersinger heel mooi :+1:

Voor sommigen duidelijk wel…

Huh? Dus als er teveel wordt gevraagd, betaal je gewoon? Nu hoop ik ook snel te mogen verkopen! :joy:

2 likes

Dat gebeurt helaas wel vaker, ligt niet aan jou.

:point_up_2:
:ok_hand::+1:

2 likes

Hou vol,

1 like

Hmmm… Ik heb er nu tweeëntwintig, en daar zijn ook nog een paar kanttekeningen bij te bedenken:

  • Zo heb ik twee of drie mindere goden uit de quartz wereld. Horloges die ik ooit kocht om een functie te vervullen voor ik het als een hobby/verzameling begon te zien. Die horloges gaan niet weg.
  • Eerlijk gezegd is het ultieme duikertje, naast zowel een Squale als een Seiko Uemura in de kist, mijn spotgoedkope Mini Turtle. Het is een eenhoorn, want je ziet ze nergens meer, maar als duikhorloge echt, echt perfect, hoezeer ik ook de liefhebberij omarmd heb.
  • Daar ligt ook nog een goedkoper erfstukje in de kist wat nergens heen gaat.

Ik schaam me niet voor die bovenstaande horloges. Integendeel, ik vind dat de verzameling met enkele duurdere stukken, een paar goedkopere stukken en een zwikje mid-range horloges er gewoon goed uit ziet.

Zo’n verzamelingetje waar je trots op kunt zijn hoeft absoluut niet uit 4-5 dure horloges te bestaan. Integendeel. Dat wordt vaak een soort van horologische best-of die nauwelijks onderscheidend is, terwijl de interessantere verzamelingen in mijn ogen juist iets grotere crate-digging expedities zijn.

J Dilla is al jaren dood, maar toch heeft ie met z’n rare vinylverzameling een disproportioneel stempel op de hedendaagse hip-hop gedrukt.

3 likes

TLDR;

TS: over die verkooprechten he…
HF: Zie regels :roll_eyes:
TS: ja maar…
HF:

En daarna: offtopic
Edit: nee meer een soort van opgefokte flame-war.

6 likes

Hee man,

Voor de goede orde: Ik ben geen azijnzeikerd die vind dat je hier een verkapte advertentie had geschreven of buiten je oevers bent getreden.

Ik ken je probleem als geen ander. Ooit riep ook ik dat ik absoluut niet van het flipperen ben, en dat ik verzamel om te hebben, maar toch diende de noodzaak om om wat mindere goden op te offeren voor geiniger stukken.

Zelf heb Ik alles doorlopen. Buyer’s remorse, seller’s remorse, flipperen, grails kopen, grenzen opschuiven richting het onbetamelijke, technologie-voorkeuren switchen… noem het allemaal maar op.

Daarom begrijp ik uitstekend wat jij bedoelde met “de noodzaak” van verkooprechten. Ik geloof ook zeker niet dat je daar kwade bedoelingen bij had, en ik geloof wel degelijk dat er hier leden zijn die daar overtrokken op reageerden.

Maarrrr… het verkopen wat je hier mag doen blijft een gunst van de eigenaar van het forum. Die wil daar geen gedonder bij, dus is er een ondoorzichtige ballotage-commissie.

Tot de tijd dat jij er doorheen komt zul je gewoon MP, eBay of Chrono moeten gebruiken als verkoopkanaal. Of Insta, ik hoor dat dat ook werkt.

Ik voel je. Absoluut, ook ik nam het niet zo op. Maar goed, op deze apenrots zitten nu eenmaal mensen die de mening zijn toegedaan dat nieuwelingen de bakkes moeten houden en wanneer ze wat zeggen zal het ongetwijfeld ikke-ikke-eerst of huilie-huilie zijn.

Nog nooit heb ik gevonden dat die reacties aan de sfeer hier bijdragen. Ik raad je dan ook ten zeerste aan om die discussie gewoon maar eens niet te gaan voeren. Als mensen vinden dat je bla of blie bedoelde kun je één keer netjes uitleggen wat je wel bedoelde, en wie doordramt kun je negeren.

Daar wordt je forumleven beter van.

Als ik naar m’n eigen advies had geluisterd was ik zelf overigens nog TL-3 geweest. :slight_smile:

Niet zozeer off-topic als meer een soort van opgefokte flame-war.

7 likes

Ik vind die zo lekker klinken en ladingdekkend dat ik hem erachteraan heb ge-edit :sunglasses:

1 like

Even wat anders dan dit aardse tranendal van 170 reacties: Heddegij al es een NAtje geschreven van dat groen-gouden monstertje van je?

Lekker hoor.

@Meistersinger: Schrijf eens vijf review-topics over je favorieten onder die 15. We zien hier niet veel meistersinger, en het is gewoonweg constructiever.

2 likes

En nu wil je toegang tot het blauwe deel om een horloge te verkopen. Daar gaat dit topic over.

Zo kom ik daarbij, het lezen van jouw eigen tekst.

Daarnaast,

Dat is commentaar op het beleid.

Daarnaast schreef je ook:

Dat vind ik een boude uitspraak.

Dat zie ik als een waardeoordeel. Net als

Daar gaat het niet om. Ik ben geen TL-2 noch maak ik het beleid. Dus het gaat geenszins om mij.

Wie begint hier nu met verontwaardiging omdat dingen niet in zijn straatje passen…
Kijk toch eens in de spiegel.

Over uit zijn verband trekken gesproken… :joy:

Hoe dan ook, de kern van mijn commentaar op jouw uitspraken is, eigenlijk bedoeld als advies, denk even na voor je wat neerpent.
Het zal mij verder worst zijn of jij TL-2 bereikt of niet, of dat jij het account verwijderd. Ik slaap er geen nacht minder om.

Jongens, hou op en ga een reviewtje lezen of zo.

Serieus. Hoe zinvol is het om een discussie te hebben waarin jij een ander uitlegt wat hij bedoeld zou hebben?

16 likes

de tegenpartij het niet kan lezen :man_facepalming:t5:

En dan nog :

echt.
TS mag toch even klagen, niks mis mee hoe hij het voor de rest verwoordt.

1 like

Oh wow, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.

:rofl::rofl::rofl:

Even koffie tappen.

1 like

Heb zelf ook wel eens geïnformeerd naar hoe je TL-2 komt (niet goed genoeg gezocht in de regels). Conclusie: een actief en geduldig lid zijn.
Als verkopen je enige doel is, ben je hier misschien niet aan het juiste adres.

“Recht” is ook het verkeerde woord, het is een privilege.

4 likes

Waar het forum al niet goed voor is… lekker aan het tiepmiepen met J Dilla op de Pods :ok_hand:t3:

Chill out iedereen :coffee:

1 like

Het blauwe gedeelte heeft twee gezichten:

Aan de ene kant kun je er horloges te koop aanbieden.

Aan de andere kant kun je er horloges kopen.

Als iedereen ter wereld horloges te koop aan kan bieden in het blauwe gedeelte dan daalt de betrouwbaarheid van het blauwe gedeelte als geheel.

Ik vind het wel goed zoals het nu is.

7 likes

Ik denk vanavond, anders morgen! :+1:t2:

2 likes

Hallo hallo,

Noob hier, trustlevel onder nul geloof ik :wink:

Het gaat mij niet over het toegang krijgen tot posten in het blauw maar in het groen.
Ik heb de ballen verstand van computers dus ik kan het uiteraard ofwel zelf niet goed doen of ergens overheen kijken maar:

Kan het kloppen dat ik geen berichten kan posten in het ervaringen met gedeelte?
Ik ben hier het een en ander wijzer geworden over horloges en heb inmiddels twee keer iets van een forumlid gekocht maar kan er volgens mij geen feedback op laten volgen? (louter positief trouwens)

1 like

Ik kan het wel voorstellen dat als iemand 150 uur leestijd heeft , actief mee doet, aantal maanden lid is en dan geen TL 2 is en iemand die net 3 weken lid is met 20 uurlees tijd en deze wel TL 2 is dat je dan denkt dat je denkt dat dit niet helemaal eerlijk gaat.
Zo denk ik er ook over.

Hoe weet je hoeveel tijd en aandacht iemand anders heeft besteed hier? Ik ben overigens trustlevel Min 1 dat kan ook zomaar gebeuren…