Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Er komt een nieuwe draad met precieze details zodra de rekensommen gemaakt zijn.

Dat gaat gebeuren. Er is in elk geval ruim voldoende animo om iets op te zetten

3 likes

A ik dan heb ik dat over het hoofd gezien. Bedankt! :+1:t3:

1 like

No problem. Draadje is niet heel overzichtelijk

1 like

daar moeten we nog even naar kijken… Ga ik dat graveren… of laat ik het Laseren… dan moet ik even navragen of dat zomaar kan… en wat dat gaat kosten…

Is deze nog ergens verkrijgbaar dan?

@Ruud je topic is gekaapt door @Arie_Kabaalstra volgens mij. :joy::wink::+1::ok_hand:

Jep. Van een zoektocht naar een dergelijk tooltje naar het bouwen van zo’n tooltje. :rofl: en wat er allemaal bij komt kijken.

Interesse is er genoeg… hopelijk volgende week een prototype.

Topic gaat komen zodra er een concreet ontwerp, idee over de levertijd en prijs ligt.

Tis nu nog wat vaag .

6 likes

Ik zie het koop topic wel voorbij komen! Zolang de prijs juist is, sta ik in de rij.

1 like

Al iemand dat Topic aanmaakt de een link in dit Topic zetten a.u.b

2 likes

Die Horlogemakers werkbanken van @Arie_Kabaalstra zien er ook niet slecht uit op je website.

Thanks… daar zijn er inmiddels 27 van gebouwd, 26 geleverd… nummer 2 staat in mijn Atelier…

door de Covid is dat helemaal op zijn gat komen te liggen… 'k heb er momenteel 1 in offerte staan… maar we moeten nog wat details uitwerken, en die klant is momenteel met vakantie…

't is alleen dat met de machines in mijn werkplaatsje… 't wel een beetje krap begint te worden momenteel… 'k heb maar 30m²… en daar staan inmiddels: 2 CNC Freesbanken 2 CNC Draaibanken, een draadvonkmachine, en een Zinkvonkmachine…
en… ƩƩn van mijn motorfietsen… omdat ik daar thuis geen ruimte voor heb… 'k wil thuis mijn schuurtje (14m²… niet klein… ) gaan verbouwen… een deur in de achtergevel naar de poort, zodat ik er met de motoren in en uit kan… en… ik hoef dan ook maar 1 deur van’t slot te halen als ik eens met de fiets wegga… (momenteel kom ik amper de achtertuin door… de Vlinderstruiken hangen door over het tuinpad door de vracht bloemen…

Ruimtegebrek is nooit fijn. Wat zijn de prijzen van de werkbanken moet ik dan denken aan €1000 tot €1500 of €2000 tot €10000 ?

Voor een werkbank, uitgaande van werkblad 1400 x 700mm, 1050 mm hoog
met 2 kastjes en legplanken, dat is zo’n beetje de meest verkochte versie
kom je op 1900,- inclusief btw ex transportkosten Ć” 19 ct /km v.v

Welkom terug Jan :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:!

4 likes

Ook ik wil er graag 1 bestellen.
Ziet er top uit :+1:

Mooi toch…Vind het tof hoe zich dat in een dag tijd onstaat hier op HF.
Geldt ook voor andere spontane acties.

Zo MOOI

6 likes

'k ben nooit weggeweest… :crazy_face:

maar… ik ben dus zoals je een eindje terug hebt kunnen lezen vooral bezig geweest met andere dingen… werkplaats begint erop te lijken…

Ik wil er een!

Maar wel op voorwaarde dat we weer heerlijk meegenomen worden in het hele productieproces! :wink: :+1:

Goed bezig @Arie_Kabaalstra!

Zodra ik, waarschijnlijk morgen de inzetjes binnen heb, zodat ik de maten kan nemen, kan ik een proto maken… , en die zal ik dan ook delen hier…

Dan zal er waarschijnlijk wel een nieuw topic geopend worden, alwaar men de gebeurtenissen op de voet zal kunnen volgen…

overgebleven uit een andere klus, is een snijplaat BSW ¼"/20, en laat dat nou net de schroefdraad onderin Camera’s zijn?.. Ik heb dus 2 adapters waarmee ik een video camera op een magneetstatief kan plaatsen, en in de machines kan filmen.
Ik heb dat vorige week getest toen ik wat nieuwe gereedschapjes voor mijn draaibank aan het maken was OP die draaibank

Gebaseerd op een oud ontwerp dat ik reeds 7 jaar gebruik op de andere draaibank…

8 likes

't moge inmiddels evident zijn… ik ben nogal in mijn nopjes met mijn ā€œnieuweā€ Draaibank, op de freesbank na (2007) is het de modernste machine in mijn werkplaats… de oudste dateert van 1968 (ja… 53 jaar oud), de Zinkvonkmachine, helaas heeft deze nog een kleine storing waar eens naar gekeken moet worden door iemand met verstand van deze machines (ik heb een kennis die eenzelfde machine heeft… en die van hem doet het wel…)

mijn Draadvonkmachine (1986) heeft ook een storing, daar moet wat electronica vervangen worden… Jammer dat deze machines het momenteel niet doen… anders had ik mijn draadvonkmachine kunnen inzetten om een Electrode te vonken voor de zinkvonkmachine… en daarmee de logo’s aan te brengen… dat wordt nu graveren, of laseren…

de ā€œgedateerdeā€ besturing van mijn ā€œ120ā€ is helemaal zo gek nog niet… er zit een heel mooie cyclus in waarbij de bewerkingsvolgorde wordt bepaald door de volgorde waarin je de eind coordinaten ingeeft…vlakdraaien of langsdraaien… door of eerst Z, of eerst X op te geven… , dat vind ik een heel mooie oplossing!..

3 likes