Soort van Couperus sprookje dit?
Leuk topic dit, en leuk weer wat van @Arie_Kabaalstra te lezen. Volgde zijn oudere belevenissen altijd met plezier…
Keep up the good work, Jan!
€ 1,54 31%OFF | 0-40Mm Sleutelhangers Schuifmaat Draagbare Mode Sieraden Sleutelhanger Autosleutel Ringen Meten Meting Tools Heerser Schuifmaat
€ 1,64 42%OFF | Titanium Edc Draagbare Multifunctionele Tandenstoker Fles Sleutelhanger Fruit Vork Camping Tool Tandenstoker Buis Sleutelring
Je gaat dit topic toch niet transformeren naar Ali_Kabaalstra?
Ik heb voor de gein een keer zo’n soort horloge bij de action gekocht. Zelfs het plastic voelde goedkoper dan goedkoop dat ze het verkopen is een schande want voor €5 kun je op AliExpress nog betere horloges kopen.
Nimmer zal ik iets bij AliExpress bestellen. Dat is echt een uitwas van het kapitalisme. Zoveel mogelijk rommel voor zo weinig mogelijk geld. En het liefste nog meerdere van dezelfde producten omdat algemeen bekend is dat de levensduur zeer beperkt is…
Wist je dat azijn in je koffie helemaal niet gek smaakt?
Kon het niet laten… Pas bij iemand geweest die al 3 setjes springbar en schroevendraaiers had versleten… Hij weet nu wat bergeon is.
Dit topic laat maar weer zien wat een toffe community HF is. Ik ben benieuwd naar de kosten uiteindelijk al heb ik absoluut geen behoefte aan de tool vind ik het onwijs gaaf. Zeker als liefhebber van metaalbewerking.
Barbaar
Mijn gewicht is al jaren stabiel. Maar op een zonnige dag als gisteren zwelt mijn pols minstens 1cm, bij een stalen band dus een volledige schakel of (als die al aanwezig is) 3 a 4 gaatjes extra op de fijnafstelling daarom heb ik een voorkeur voor mesh of een rubberen band.
Gisteren niets hier terplaatse niets gedaan, maar goed… dagje bij een klant aan de slag geweest.
Complete machine software installatie, kalibratie en inregelen.
Maar goed… Stukje bij beetje komen alle gereedschappen en onderdelen binnen.
'k had nog een probleem met de koelpomp van de draaibank, die wilde niet inschakelen, maar dat was na contact met de importeur ook snel opgelost.
Normaliter wordt die pomp ingeschakeld via een printplaat in de besturing, maar omdat het “stuursignaal” 24V is, kon ik de printplaat omzeilen met een relais…die heb ik dinsdag besteld, gisteren opgehaald bij mijn ouders, (daar laten bezorgen , omdat ik zelf niet thuis was), vanmorgen even “getest” en vanmiddag 't ding netjes in de besturingskast gemonteerd.
Dus… de draaibank is nu Volledig functioneel, alles wat het moet doen, doet het…
'k heb al een stuk Messing klaarstaan om morgen een aantal gereedschaphouders van te maken,
Voor het draaien van het tooltje heb ik immers een aantal maten boortjes nodig, en die gaan in zo’n houder…
ø2.6mm, ø3mm, ø5.6 mm, Centerboor… dan heb ik al 4 posities op de gereedschapwisselaar gevuld, dan heb ik nog een beiteltje voor de groefjes voor de O-ringen, en een beiteltje voor de groefjes in de “body” van het Tooltje… nog 2 posities over… één voor-, en één nadraai beitel… meer moet het niet zijn…
Dit topic heb ik even gemist. Maar wat een leuk topic. Ik ben benieuwd wat ze gaan kosten. Ik heb er geen nodig maar wil er toch één kopen
Denk dat niemand er écht 1 nodig heeft maar is wel heel leuk om te hebben:wink:. Horloge heb ik ook niet nodig, maar met dank aan dit forum heb ik er inmiddels 7:joy:
Nou… ja… zo is het bij mij ook begonnen… 8 jaar geleden wilde ik een uurwerkje servicen… daardoor kwam ik hier terecht… 'k had toen een paar horloges, maar dat waren vooral van die goedkope reclamedingen…
modeltreintjes heb je ook niet nodig… toch heb ik een aanzienlijke collectie…
Jawel. Zoiets heeft iedereen nodig. Nou ja, ik wel. Deze week even op de fiets, na een paar kilometer begon m’n iets te losse stalen band me te irriteren. Dus ik moest hem even een gaatje verzetten. Wat denk je? Geen tooltje bij de hand… en ook geen satéprikker dat ik al vaker als alternatief voorbij heb zien komen. Moest ik dus stoppen bij de eerste eetgelegenheid dat ik tegenkwam (ca. 5 km. fietsen) en saté gaan eten. En ik houd helemaal niet van saté. Dus kom maar op met dit tooltje
En sluit me bij het niet nodig idee aan. Heb nog nooit gehad dat ik baalde dat ik geen tooltje bij me had. Mijn polsmaat veranderd amper met het weer en ik heb nog niet de behoefte gehad op werk of tijdens een wandeling van bandje te wisselen…
Dat gezegd hebbende vind ik het een fantastisch idee. Het is voor mij een hebbedingetje voor bij de collectie. Daarnaast heb ik wel vaak dat ik mijn tooltje kwijt ben. Met dit ding, weet ik er altijd één te vinden
Één van de weinige toppics die ik op volgen heb staan